سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 
تلاش خواهم کرد فضای کار و تلاش را در دورترین نقاط کشور ببرم و اجازه ندهم تا سیاست زدگی ما را از کار و تلاش باز دارد. جوانان نیز اصلا نگران مباحث اقتصادی نباشند شما خواهید دید بعد از 2 سال، آرامش روانی و ثبات اقتصادی در کشور حاکم می‌شود تا هرکسی در هر کجای کشور و در هر شرایطی این ثبات را حس کند.
 
محمد باقر قالیباف دیروز  با سفر به استان گیلان با مردم و نخبگان این دیار دیدار کرد.

در بدو ورود به گیلان  قالیباف با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله قربانی ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با قالیباف و گفتن خیر مقدم به او گفت: شما در هر پست و سمتی که بودید، وظایف خود را به خوبی انجام دادید، کسی که تهران را به این خوبی اداره کرده ، حتما توانایی اداره کشور را دارد. ما امیدواریم رئیس جمهوری نصیب مملکت شود که گذشته و حال او وضعیت روشنی را به ما نشان دهد.
 بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:37 :: نويسنده : ذوالفقاری

اشراف قالیباف در تمامی موارد اجرایی به اثبات رسیده است/ بازاریان قالیباف را مرد عمل می دانند

754

قالیباف: عضو هیات رئیسه شورای عالی اصناف کشور گفت: مردم و بازاریان از شعار خسته شده اند و مرد عمل می خواهند که البته اصناف و بازاریان همواره قالیباف را مرد عمل می دانند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی مردعمل، مجتبی صفایی با اشاره به ویژگی های برجسته محمد باقر قالیباف، گفت: اشراف قالیباف در تمامی موارد اجرایی به اثبات رسیده است، قالیباف اصناف را مهم ترین و بزرگ ترین قدرت اجتماعی ایران می داند و معتقد است که بازار همواره در کنار مسجد اساس توسعه بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: اصناف و بازار همواره در حوزه پیشتیبانی و نظامی در دوران دفاع مقدس همراه و همیار جبهه ها بوده اند اما هم اکنون اصناف دچار بی مهری های متعددی می شوند، تا جایی که پس از گذشت برهه ای از زمان به اصناف و بازار توجه نشد که به نظر می رسد دلیل آن این بود که دولت ها و کابینه ها یک فرد صنفی را در کنار رئیس جمهور نداشتند.
عضو هیات رئیسه شورای اصناف کشور یادآور شد: اصناف و بازاریان از تضییع حق خود خسته نشده اند بلکه از شعارزدگی و سیاست زدگی خسته اند. هم اکنون گرانی موجود در بازار به دلیل افزایش نرخ تورم و گرانی واقعی در جامعه است و نه گران فروشی. بخش کوچی از این گرانی به تحریم ها بر می گردد اما بخش اصلی آن ناشی از سوء مدیریت در طول سال های گذشته است.
صفایی در پایان تاکید کرد: ما از شعار خسته شده ایم و مرد عمل می خواهیم که البته اصناف و بازاریان همواره قالیباف را مرد عمل می دانند.

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:28 :: نويسنده : ذوالفقاری

مروری بر عملکرد ۸۲ ناجا در وقایع کوی دانشگاه

در : ۲۹ اردیبهشت. ۱۳۹۲ | دسته خبری : سیاسی | یک نظر

انعکاس : کوی دانشگاه ،نخستین جرقه – عصر روز سه شنبه ۲۰ خرداد ماه :

شورای صنفی خوابگاه کوی دانشگاه در اطلاعیه ای از دانشجویان خوابگاه های کوی دانشگاه تهران خواست دعوت کرده بود در اعتراض به سخنان وزیر علوم در باره خصوصی سازی دانشگاهها و گرفتن شهریه از دانشجویان که چند روز قبل از آن گفته بود عنوان می کردند ، با تجمع در داخل کوی دست به اعتراضی آرام می زنند ، دانشجویان از گرفتن غذا خوداری می کنند ، اندک اندک بر تعداد آنان افزوده می شود ، ساعت نه شب این تجمع اعتراض آمیز از کوی خارج و به خیابان کارگر شمالی کشیده می شود ، آنان با شعار های  ” آزادی ، حمایت اینک نیاز دانشجو است “  وزیر علوم را خطاب قرار می دادند ، این آغاز یک تنش اجتماعی با محوریت موضوعات صنفی بود که پای از دانشگاه بیرون می گذاشت ودر یک پروسه سریع  تبدیل به یک اعتراض سیاسی – اجتماعی با محوریتی غیر از آنچه شروع شده بود شد .

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 16:16 :: نويسنده : ذوالفقاری

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: به وعده‌های خود عمل می‌کنم و پیگیر حقوق ملت می‌شوم و فضای کار و تلاش را در دورترین نقطه کشور گسترش می‌دهم.

خبرگزاری فارس: ثبات و آرامش روانی را می توان در 2 سال به جامعه برگرداند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد باقر قالیباف عصر امروز در جمع مردم این شهر در مهدیه رشت با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: توفیق این را داشتم که در دوران دفاع مقدس از نزدیک شاهد رشادت‌های شهیدان املاکی، قلی‌پور و دیگر شهدای گیلان باشم.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی در گیلان گفت: امروز برای وضعیت بد کشاورزی گیلان توجیهی به جز برخی سوء‌مدیریت‌ها پیدا نمی‌کنیم.

*حوزه کشاورزی کشور نیازمند تحول اساسی است

عضو ائتلاف پیشرفت، حوزه کشاورزی کشور را نیازمند تحول اساسی دانست

وی با بیان اینکه در بسیاری از بخش‌ها شاهد نابسامانی هستیم، افزود: تأمین 40 درصد امکانات و تولیدات کشاورزی وارداتی است.

قالیباف تصریح کرد: کشاورزی که 65 سال سن دارد و عمر خود را صرف کارگری کرده، امروز در حوزه معیشت دارای مشکلات جدی است

وی با اشاره به اینکه کشاورز چگونه باید زندگی خود را تأمین کند، تأمین امکانات را از چالش‌های کشاورزی کشور برشمرد و اذعان کرد: نقش اشتغال در دولت کجا است.

عضو ائتلاف پیشرفت با تاکید بر اینکه حقوق اجتماعی‌سیاسی و اقتصادی مردم در دولت باید دیده شود، اضافه کرد: مردم در قانون اساسی حقوقی دارند که دولت مکلف است حقوق ملت را بپردازد

وی یکی از حقوق مردم را آموزش دانست و متذکر شد: طبق قانون، تحصیلات رایگان است اما بسیاری از خانواده‌ها به دلیل ضعف مادی قادر به ادامه تحصیل فرزندان خود نیستند.

قالیباف، فارغ‌التحصیلان را بزرگ‌ترین مجموعه بیکاران در کشور عنوان کرد و گفت: این امر نشأت گرفته از سیاست‌های غلط دولت‌ها است

وی با اشاره به اینکه آمار رسمی بیکاری در کشور بین 13 تا 14 درصد است، اذعان کرد: بنده قصد خدشه به این آمار را ندارم اما آمار بیکاران در حوزه جوانان تحصیلکرده حدود 30 درصد است.

*اداره نواحی بزرگ شهر به جوانان زیر 35 ساله سپرده شد

شهردار تهران، زندگی خوب و مناسب را حق دختران و پسران خواند و افزود: باید بپرسیم چه زمانی این مشکلات و چالش‌ها برطرف می‌شود

وی اضافه کرد: باید بپرسیم آیا مسئولان صدای مردم را نشنیده‌اند که ممکن است شنیده باشند اما فرصت پرداختن به این موضوع را نداشتند.

قالیباف به خدمت خود در شهرداری تهران اشاره کرد و با بیان اینکه در این نهاد شهروندان هیچ دغدغه‌ای را نداشتند، خاطرنشان کرد: دغدغه بنده تنها دغدغه مردم بود و این دغدغه را با مشورت از بزرگان، نخبگان، دانشگاهیان و جوانان برطرف کردیم.

وی با اشاره به اینکه 123 ناحیه شهری در رشت است، ابراز کرد: برخی از این نواحی از شهرهای مراکز استان ما نیز بزرگ‌تر هستند اما ما آنها را به جوانان زیر 35 سال و با قابلیت‌های لازم سپردیم.

شهردار تهران اذعان کرد: تحولی که امروز در تهران شاهد آن هستیم برگرفته از احترام به بزرگان و اعتماد به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه اختلاف‌ها و سیاست‌زدگی و حاشیه‌ها موضوعات اصلی در دولت‌ها بود، افزود: دولت‌ها فرصت خدمت به مردم نداشتند.

قالیباف با تاکید بر اینکه دولت‌ها تلاش کردند اما نتیجه آن تلاش‌ها وضع کنونی ما در اقتصاد و فرهنگ کشور است، یادآور شد: حوزه مدیریت اجرایی کشور نیازمند خون جدید است.

*اصلاح‌طلبان از همراهان سیاسی در تصدی‌های مدیریتی استفاده می‌کردند

وی مهم‌ترین منابع را انسانی خواند و متذکر شد: باید با فرهنگ جهادی، روحیه خدمت در جامعه را افزایش دهیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایجاد فرصت‌های برابر را عدالت اجتماعی دانست و اظهار کرد: از رفتار سیاست‌زده در امور باید پرهیز کرد.

وی به رفتار اصلاح‌طلبان در دوران حاکمیت آنها اشاره کرد و افزود: اصلاح‌طلبان از همراهان سیاسی خود در تصدی‌های مدیریتی استفاده می‌کردند.

قالیباف با بیان اینکه اصولگراها در استفاده از نیروهای کارآمد مانند اصلاح‌طلبان رفتار کردند، خاطرنشان کرد: اصولگرایان در انتخاب مدیران، تقوا به‌خرج ندادند.

*ضرورت استفاده از انسان‌های وارسته در مدیریت

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: مدیر در نظام جمهوری اسلامی باید برای پیشرفت جامعه تلاش کرده و از انسان‌های لایق و وارسته در مدیریت استفاده کند.

وی ادامه داد: برخی از مهندسان متخصص را در سال‌های گذشته کنار گذاشتند و فروش نفت بشکه‌ای 12 دلار با بشکه‌ای 120 دلار برای مردم تفاوتی نداشت.

قالیباف بر انجام وعده‌های خود در عرصه ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: تلاش می‌کنم به وعده‌های خود عمل کنم و پای انجام آنها می‌ایستم.

کاندیدای ریاست جمهوری شهرداری را دومین مجموعه سنگین مدیریتی کشور پس از دولت توصیف کرد و یادآور شد: اقدام‌های بسیاری در شهرداری تهران انجام شده و با افرادی که سلیقه سیاسی متفاوتی با بنده داشتند، برخورد سیاسی نکردم و اکنون این افراد در پست‌های مدیریتی شهردار منطقه و حتی بین معاون‌های شهردار حضور دارند.

*پیگیر حقوق ملت می‌شوم/فضای کار در دورترین نقطه کشور گسترش می‌یابد

وی با اشاره به اینکه اگر فعالیت خود را به عنوان رئیس جمهور آغاز کنم پیگیر حقوق ملت می‌شوم، اظهار کرد: فضای کار و تلاش را تا دورافتاده‌ترین نقطه کشور گسترش می‌دهم.

قالیباف تصریح کرد: در مدت دو سال آرامش روانی و ثبات را به کشور برمی‌گردانم.

عضو ائتلاف پیشرفت خواستار اصلاح ساختار اداری و اجرایی کشور شد و خاطرنشان کرد: نظام اداری کشور از متمرکز به طرف نیمه‌متمرکز رفته است.

وی با بیان اینکه خوراک تصدی‌گری باید در سطح استان‌ها تهیه شود، تصریح کرد: ارائه برنامه به‌تنهایی کفایت نمی‌کند و کارنامه کاندیداها ضمانت اجرایی آنها محسوب می‌شود

به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف لحظاتی پیش گیلان را به مقصد تهران ترک کرد.

وی در سفر نیم‌روزه خود به گیلان بر مزار شهدای رشت و میرزا کوچک‌ خان جنگلی حضور یافت و با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 1:24 :: نويسنده : ذوالفقاری

گزارش لحظه به لحظه از سفر قالیباف به گیلان/ ادای احترام قالیباف به شهدا و میرزا کوچک خان جنگلی

ghalibaf hilan

محمدباقر قالیباف که به منظور دیدار با مردم به استان گیلان سفر کرده است، دقایقی پیش وارد شهر رشت شد و ابتدای به زیارت امامزاده هاشم(ع) رفت.

محمدباقر قالیباف که به منظور دیدار با مردم به استان گیلان سفر کرده است، دقایقی پیش وارد شهر رشت شد و ابتدای به زیارت امامزاده هاشم(ع) رفت. قالیباف پس از زیارت این امامزاده جلیل القدر به گلزار شهدای شهر رشت رفت و به مقام شامخ شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کرد. وی در ادامه بر سر مزار میرزا کوچک خان جنگلی حاضر شد و فاتحه قرائت کرد.
قالیباف با حضور در گلزار شهدا بر مزار شهیدان محمود قلی پور، اسماعیل نامجو و محمود کریمی حاضر شد. وی در ادامه بر مزار شهید محمود قناد رفت. مادر این شهید خطاب به قالیباف گفت: خدا شاهد است که همیشه شما را دعا می کنم. راهی که شما می روید ادامه همان راهی است که امام و شهدا به ما معرفی کردند و معلوم است که همیشه رضای خدا را مد نظر دارید.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 1:47 :: نويسنده : ذوالفقاری

قالیباف در اجتماع پرشور مردم سنندج : تهران ایران کوچکی است که بر مبنای شایسته سالاری اداره اش می کنیم/ گزارش لحظه به لحظه از کردستان

Photo (58)2دکتر محمد باقر قالیباف که به استان کردستان سفر کرده است دقایقی پیش در جمع پرشور مردم شهر سنندج در مسجد جامع این شهر حضور یافت و هم اکنون در این مراسم حضور دارد.حاضران در این مراسم با شعارهای در تایید قالیباف، وی را مورد استقبال قرار دادند و با پلاکاردهایی حمایت خود را از او اعلام می‌کنند.  برخی از شرکت کنندگان در مراسم نیز با تابلوهایی که به زبان کردی نوشته شده، به قالیباف خوش آمد گفتند.

برخی حاضران پلاکاردهایی در دست دارند  که روی آن نوشته شده: کارآمدی کردها به دنیا اثبات شده است./ هاتی، خوش هاتی (آمدی، خوش آمدی)، به خیر هاتی بانی چاو (خوش آمدی قدمت بر چشم)

ازدحام در این مراسم به حدی است که مجری برنامه بارها از حضار خواسته نظم جلسه را رعایت کنند و اجازه دهند که قالیباف بتواند مطالب سخنرانان را بشنود،  چراکه جمع زیادی از مردم به صورت ایستاده دور قالیباف حلقه زده اند.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 2:31 :: نويسنده : ذوالفقاری

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی، در دیدار با قالیباف: در دل همه جا دارید/ رای کردستان به نام شماست

80025313-23449021قالیباف طبس: محمد باقر قالیباف در ادامه سفر خود به استان کردستان، به دیدار «حاج ماموستا حسام‌الدین مجتهدی» امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری رفت و با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
ماموستا مجتهد زاده در این دیدار، ضمن ابراز خوشحالی از ملاقات با قالیباف گفت: در تمام ادواری که موضوع انتخابات مطرح بوده، حتی در دوره‌ای که شما کاندیدای انتخابات نبودید، بسیاری از مردم عاشقانه پیگیر حضور شما در صحنه بودند تا به به جنابعالی رای بدهند. من به شما تبریک می گویم که در دل همه جا دارید. مطمئن هستم که دل همه مردم کردستان با شماست و کردستانی‌ها رای خود را به نام قالیباف در صندوق خواهند انداخت.
وی ضمن اشاره به کارنامه قالیباف گفت: نظام دنیا بر امنیت استوار است و شما سال‌هایی که در نیروی انتظامی بودید امنیت را به خوبی در کشور حاکم کردید. مردم ایران هرگز خدمات شما را فراموش نخواهند کرد.
مجتهدی افزود: شما در هر جا که بودید فعال کار کردید و مردم شما را بسیار دوست دارند. انشاءالله شما رئیس جمهور خواهید بود و خواسته مردم برآورده می شود.عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسی که می تواند پایتخت جمهوری اسلامی ایران را به این خوبی اداره کند، می تواند ایران را هم به همین خوبی اداره کند.در ادامه این دیدار، قالیباف نیز از  ملاقات با ماموستا مجتهدی ابزار خوشحالی کرد و گفت: همواره سعی کرده‌ام در مدیریت خود به عدالت توجه داشته باشم. هم عدالت مادی و هم عدالت معنوی. عدالت معنوی آن است که فرصت‌های برابر در اختیار همه شهروندان باشد.
وی خاطره‌ای را از زمان فرماندهی ناجا بیان کرد و گفت: زمانی که فرمانده نیروی انتظامی بودم ، یکی از فرماندهان خود را از اهل سنت انتخاب کردم.  چون او را مدیری توانا و انقلابی می‌دانستم. اتفاقا سال آینده که فرماندهان را ارزیابی کردیم، همان فرمانده اهل سنت به عنوان نیروی برتر شناخته شد.قالیباف گفت: . هر جا فعالیت کردم. موضوع عدالت مهم است و برقرار کنیم. سعی کردم در حد توانم. عدالت مادی که باید برای همه معنوی شود. عدالت برابری فرصت ها  تهران هستند همان فرصت داشتند.

جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 2:28 :: نويسنده : ذوالفقاری

عضو فراکسیون حماسه سیاسی به اتفاق آرا حمایت از قالیباف را تصویب کردند


مهرداد لاهوتی عضو شورای مرکزی  فراکسیون حماسه سیاسی مجلس با بیان اینکه ساعاتی پیش این شورا جلسه ای با حضور محمد باقر قالیباف برگزار کرده است گفت: ضمن احترام به همه افرادی که در انتخابات حضور پیدا می کنند این شورا قرار شد با نگاه مثبتی که از ابتدا به قالیباف داشت با انسجام  بیشتری نسبت به حضور این فرد در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت کند.

وی افزود: از ابتدا بحث حمایتی از ائتلاف سه گانه در شورای حماسه سیاسی مطرح بود اما بیش از ۵۰ عضو این شورا نگاه مثبتی نسبت به حضور قالیباف
دارند. مهرداد لاهوتی تصریح کرد: در جمع بندی نهایی جلسه امشب قرار شد با نگاه قوی تری به حمایت از محمد باقرقالیباف در صحنه انتخابات ریاست جمهوری
بپردازیم.
وی در پایان اظهار داشت: دلایلی که باعث شد این طیف از نمایندگان مجلس حمایت خود را به قالیباف معطوف کنند در مصاحبه های بعدی به اطلاع مردم می رسد.

جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 2:11 :: نويسنده : ذوالفقاری

ستقبال بی نظیر کرمانشاهی ها/قالیباف: مشکلات مردم با شعار حل نمی شود


دکتر محمد باقر قالیباف وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال کم ‌نظیر مردم این استان قرار گرفت. بیش از ١٠ هزار نفر در این شهر به در مسجد جامع كرمانشاه به استقبال قالیباف آمدند.

افتخارم؛ زندگی با مردم غرب کشور در زمان دفاع مقدس است

 قالیباف در اجتماع پرشور بیش از 10 هزار نفر از خانواده شهدا ، ایثارگران ، بسیجیان و مردم کرمانشاه در مسجد جامع این شهر گفت: خداوند را شاکرم که توفیق پیدا کردم در چنین ماه عزیزی که ماه آمرزش و مغفرت و عبادت است در جمع شما مردم ولایتمدار و متدین ، شجاع، با محبت و با گذشت حضور پیدا کردم.یکی از افتخارات خودم را این می دانم که در دوران دفاع مقدس در این استان، دوشادوش شما مردم عزیز زندگی کردم و در میدان‌های جنگی با هم جنگیدیم. به عنوان کسی که توفیق داشتم چند سالی در پشت خاکریزها و در شهرهای این استان باشم، باید بگویم که روحیه گذشت، محبت، پهلوانی و جوانمردی را در خون مردم غرب کشور دیده ام. کیست که از سلحشوری  مردم کرمانشاه در تاریخ ایران و از جمله در انقلاب و دفاع مقدس بشنود و سر تعظیم در مقابل این همه رشادت فرود نیاورد.

قالیباف تاکید کرد: هرگز روزهای مقاومت و ایستادگی را فراموش نمی کنیم. روزهایی که مردم در زیر بمباران بودند و موشک های دشمن بر این شهر و مردم فرود می آمد. آن روز مردم این خطه با مردانگی و مقاومت و جوانمردی در هنگامی که فرزندان خود را از زیر آوار بیرون می آوردند‏، باز هم بر مقاومت و یاری دین خدا اصرار می کردند و من در همه این شرایط در کنار این مردم زندگی کرده ام.

رنج های مردم غرب کشور را از نزدیک احساس کرده ام

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 2:8 :: نويسنده : ذوالفقاری


دکتر قاليباف  به دعوت هيئت هاي مذهبي استان ايلام براي شركت در همايش بزرگ بررسي ابعاد حماسه سياسي و اقتصادي سال 92 وارد شهر ايلام شد.

وي پس از ورود به اين شهر با حضور بر مزار شهدای گمنام دفاع مقدس اين شهر، ضمن اداي احترام به شهدا، به قرائت فاتحه پرداخت. جمعي از خانواده هاي شهداي برجسته و شناخته شده اين استان هم با شعار «صلي الله محمد، ياور رهبر آمد» در بهشت رضاي اين شهر به استقبال قاليباف آمدند.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 2:2 :: نويسنده : ذوالفقاری

 

در نشست سراسري ستادهاي مردمي محمد باقر قاليباف كه با رونمايي از برنامه هاي مدون دولت يازدهم براي پيشرفت و عدالت همراه بود، متن ميثاق نامه حاميان قاليباف قرائت شد. نشستي كه طي آن شهردار تهران، برنامه هاي تفصيلي و مدون خود را به مردم ارائه كرد تا نخستين كانديدايي باشد كه هدفمند از اهدافش با مردم سخن مي گويد. برنامه قالیباف در سه بخش و 33 فصل تدوین شده است.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 2:0 :: نويسنده : ذوالفقاری

 

عضو ائتلاف پيشرفت گفت: با حرف و گفتار درمانی نمی شود کشور را اداره کرد. یکی از آسیب های کنونی این است که نخبگان برای تصمم گیری و تصمیم سازی در متن قرار ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف که به دعوت هیئات مذهبی ایلام و برای شرکت در همایش بررسی ابعاد حماسه سیاسی و اقتصادی به استان ایلام  سفر کرده است پیش از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار نخبگان و دانشگاهیان ایلام اظهار داشت: اگر از من سوال کنند که مهم ترین چالش کشور چیست بر این اعتقادم که مهمترین چالش مدیریتی است. مدیریت جهادی یک فرهنگ عظیم به دنبال دارد. مدیریت جهادی فاصله بین بیا و برو است. رمز موفقیت در دوران دفاع مقدس که مبنای تحول بود بیا و برو بود. سازمان هایی که مدیرانشان جایی ايستاده اند که به رزمندگان می گفتند «بیا» موفق بودند. و کسانی که به رزمندگان می گفتند بروید ناموفق بودند.  یعنی فرمانده خودش باید در صحنه باشد. کسی دور نایستد بگوید در خط، مقاومت کن.
بقیه در ادامه

 



ادامه مطلب ...
جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 1:58 :: نويسنده : ذوالفقاری

ه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸

کد خبر : 68015

نامه فرزند شهید چراغچی به قالیباف

شنیده ها به نقل از زندگی نیوز :متن کامل نامه فاطمه چراغچی به محمد باقر قالیباف بدین شرح است:

السلام علیک یا صاحب الزمان
سلام برغیبت کبری مردی که مردانگی اش در بدعهدی نامردمان پوشیده شده و نگاهش نگران به راهی است که جان ها و خون هاو عادلانی را پشت سرگذاشته که هنوز نام و نشانشان پس از قرن ها و سال ها بر دلهایمان حکم رانی می کند،راهی که در آن ارزنده ها راتوشه کردیم و ارزش هایی را به دست آوردیم که به قیمت از دست دادن مردانی که زمینی بودند ولی آسمانی شدند برایمان رقم خورد.
سلام بر مرد بزرگی که بزرگی نامش و وسعت نگاهش و دم مسیحائی اش ملتی را آگاهی بخشید و در هرفرصتی به پاک کردن زنگار منیت ها پرداخت تا فقط برای خدا باشیم.
سلام برمردانی که پاکی قلبشان واستواری قامتشان را با سرخی خونشان گواهی دادند وامانت رسول الله را با ندای ولی شان درقلبها آسمانی کردند.
سلام بر نگاه صبور مردی که باقلب بزرگش و روح آسمانی اش و صلابت کلامش پیش می رود وندای هل من ناصر می خواند و دراین سخت زمانه، همراه می طلبد..
و سلام بر مردی از دیار خاک و خون و شهادت…
مردی که درافتان و خیزان این راه همواره باحضورش و اراده و ایمانش بود و ماند و خواهد بود.
مردی که با پینه های دست پدری پرورش یافته که ساده عشق ورزیدن را و ساده خدمت کردن به خلق را باتمام وجود در کوچه باغ های دیارشان که بوی سادگی و صداقت و پاکی می دهد ، با گوشت و پوست لمس کرده است. مردی که از آغاز قیام رهبر کبیر انقلابمان لبیک گویان از پس کوچه های عشق و دوستی دیارش تا تپه ماهورهای خونین شلمچه و طلائیه و هویزه پیش آمد و مشق عشق را بیشتر از قبل در این میدان سرمشق دید و همچنان بیعتش را با محبوب ترین و باوفادارترین انسان ها داشت و همرزم و هم بزمشان بود و اکنون هنوز نگاهش در امتداد نگاه همان مردان آسمانی پایدار مانده است.
اکنون نیز با ندای هل من ناصر ولی یمان ،لبیک گویان در پاسداری از همان امانت پیام آورمان بیشتر از همیشه حاضر و باقی است و کلامش این است که عزت دنیا و آخرت در پاسداری و حفظ فرهنگ قرآن و عترت است، همان امانتی که نزد من و شما و همه ی انسانها به یادگار مانده است.
حاج باقر میدان های جنگ که به دور از حفظ مقام و منصب به هر قیمتی، به بیعتش با مولا و ولی امر زمانش خمینی کبیر می اندیشید و پیش می رفت ، اکنون نیز حاج باقر میدان جنگ نرمی است که نائب برحق امام عصرمان،سید علی، با نگاه صبور و روح آسمانی اش به نظاره همان اراده های پولادین نشسته و امیدش لبیک مردانه ای است که به تأسی از فرهنگ جهادوشهادت ،ایثارو محبت و خدمت بی ریا به خلق در گلو طنین اندازد.
لبیک مردانه ای که به حرمت صبوری مردمانی از جنس آفتاب که در هر کشاکشی از سختی ها و مرارت ها، تحریم ها و ناجوان مردی ها همچنان پایدار و استوار پابه پای ولی امرشان پیش می آیند، در فضای این دیار طنین انداز شود.
لبیک به امر ولی یمان که تکلیف حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را برایمان مشق کرده است و مرد عمل می طلبد، تانام ایران اسلامی همان گونه که با اقتدار و باقدرت برده می شود بیشتراز قبل جاودان بماند.
ومن و همه ی کسانی که در این راه ارزنده های زندگی مان را از دست داده ایم تا ارزش هایمان باقی بماند با تمام وجود به انتظار لبیک مردی از جنس پدران آسمانی مان هستیم که به ندای هل من ناصر مولایمان پیش می آید.
و بودیم و هستیم و خواهیم بود تاپای جان ،برای حفظ ارزش هایمان و رضایت نگاه مقتدایمان،سیدعلی، و گام با گام های استوار آزادمرد عرصه های پرپیچ و خم آزمون الهی  برمی داریم تاگام هایش پرقدرت تر از همیشه مسیر تعالی و رشد و افتخار ایران اسلامی سربلند را بپیماید.

والسلام
فرزند مرد آسمانی ولی اله چراغچی
فاطمه چراغچی


منبع : شنيده ها - shenideha.com

چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:نامه فرزند شهید چراغچی به قالیباف, :: 2:1 :: نويسنده : ذوالفقاری

نمايندگان مجلس مطرح كردند
قالیباف پیشگام شفاف سازی هزینه های انتخاباتی/ از رقم های خارج از عرف تا شیوه های غربی برای تبليغات انتخاباتي/اعلام هزینه های انتخاباتی، مطالبه مردم
وقتی حرف از انتخابات و تبلیغات انتخاباتی به میان می آید، شاید یکی از نکات مهمی که می تواند تاثیر بسزایی در رای صادقانه مردم داشته باشد ، هزینه ای است که کاندیداها برای معرفی خود صرف می کنند.

 

 

به گزارش زندگی؛  در جریان انتخابات ریاست جمهوری، مردم نقش تعیین کننده ای داشته و باید بدانند که رای آنها چه هزینه ای برای کاندیداهای حاضر در صحنه رقابت در بر داشته است. در همين ارتباط نمايندگان ملت  در مجلس نهم شورای اسلامی نيز در گفت و گو با زندگي اعلام كردند همانطور كه محمدباقر قالیباف در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري  پیشگام اعلام هزینه های انتخاباتی خود بود،نامزدهاي اين دوره از انتخابات نيز هزينه هاي تبليغاتي خود را بصورت شفاف براي مردم بازگوكنند.
***
سید رمضان شجاعی کیاسری سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم شورای اسلامی در این باره گفت: مردم و نمایندگان مجلس از کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری مطالبه دارند که بدانند هزینه ی معرفی و اطلاع رسانی برنامه هایشان چقدر خواهد بود.
وی در ادامه به  زندگی گفت: باید بدانیم که هزینه ای که کاندیداها صرف تبلیغات می کنند چقدر است و از کجا می آید. این مطالبه ما باید از سوی رسانه ها به گوش کاندیداها رسانده شود و آنها نیز پاسخگو باشند.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: اطلاع از سقف هزینه های انتخاباتی کاندیداها و محل تامین آن قطعا می تواند در معیار انتخاب افراد تاثیر بسزایی داشته باشد. از این رو این سوال جدی مردم و مجلس است.
وی با اشاره به اعلام هزینه تبلیغات انتخاباتی محمد باقر قالیباف اذعان داشت: همینطور که قالیباف اعلام کرده و قطعا اقدامی اعتماد ساز بوده است، بهتر است دیگر کاندیداها نیز هزینه های انتخاباتی خود را اعلام کنند تا مردم بدانند چه مبالغی صرف تبلیغات می شود.
شجاعی کیاسری در پایان اظهار داشت: با بیان منابع تامین کننده این هزینه قطعا مشخص خواهد شد که چه احزاب و گروه ها و دستگاه هایی پشت کاندیداها وجود دارند.
***
جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام هزینه های کاندیداتوری قالیباف در این شهر اذعان داشت: اعلام هزینه های کاندیداتوری قالیباف در شهر من، تاثیر بسیار خوبی بر انتخاب مردم داشت و متوجه شدند که وی از ابتدا با صداقت وارد این میدان پیچیده و پر حرف و حدیث شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم شورای اسلامی به  زندگی گفت: برخی از هزینه های انتخاباتی توسط ستادهای خود کاندیداها انجام می شود که باید سقف و میزان قابل قبولی داشته باشد و بعضی از هزینه ها توسط مردم به صورت خودجوش است که آن هم باید از عرف خارج نشود.
وی ادامه داد: ما نیز برای ورود به مجلس هزینه هایی را پرداختیم، اما قطعا هزینه های بی رویه در هر انتخاباتی نتیجه منفی دارد و مردم را نسبت به کاندیداها نگران می کند. زیرا مردم فکر می کنند این فرد الان که در معرض انتخاب است این هزینه های سرسام آور را خرج می کند، در آینده چه بلایی سر بیت المال خواهد آورد.
قادری گفت: هزینه برای اطلاع رسانی و معرفی برنامه های یک کاندیدا قابل قبول است، اما اگر صرفا جهت اطلاع رسانی باشد. این در حالیست که برخی از تبلیغات این اهداف را دنبال نمی کند و با این هدف است که ذائقه انتخاب کنندگان را تغییر داده و با شیوه های غربی ورود می کنند که جامعه پذیرش این شیوه را ندارد.

***
حسن تامینی لیچانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم نیز در این راستا تاکید کرد: اعلام هزینه های تبلیغاتی ، یکی از اقداماتی است که گرچه واجب الاجرا است، اما از آنجایی که تاکنون عرف نبوده، تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است.
وی گفت: قالیباف همانطور که در بسیاری حوزه های فرهنگی ، اجتماعی، عمرانی و ... ابتکار عمل به خرج داده و پیشگام شفافیت و صداقت بوده، در خصوص اعلام هزینه های تبلیغاتی نیز پیشگام بود و امیدواریم دیگر کاندیداها نیز حتی  در قالب رقابت از وی الگو بگیرند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای مردم مهم است که بدانند رای آنها چه هزینه ای برای کاندیداها داشته و یک کاندیدا از چه منابعی برای احراز این مقام استفاده کرده است. چراکه گاهی اوقات منابع تامین اعتباری کاندیداها در آینده تبدیل به منابع قدرت شده و فرد منتخب را به زیر سلطه خود می کشند.
وی ادامه داد: گرچه همانطور که قالیباف گفت، هزینه های که برای انتخابات او شده به قدری شفاف است که مردم می توانند با منابع تامین این هزینه ها ارتباط برقرار کرده و پشتوانه های مالی قالیباف را بشناسند. لذا این یک فاکتور مثبت برای او محسوب می شود.
نماینده مردم در مجلس نهم اذعان داشت: از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می خواهیم که هزینه های خود را اعلام کنند و خارج از عرف و قاعده هزینه نکنند چراکه مردم تمایلی به این شیوه تبلیغاتی ندارند.

 


منبع خبر: زندگی نیوز

انتخابات یازدهم و لزوم حضور قالیباف؛ بررسی شاخصه های قالیباف در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری

ghalibaf-entekhabat

ن

مرد عمل: تاکنون درباره انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نامزدهای مختلفی که برای این انتخابات اعلام حضور کرده اند، مباحث زیادی مطرح شده است. اما در این جا، نکته مهم این است که چه کسی می تواند در شرایط کنونی کشور هم تغییر ایجاد کند و هم مرحمی باشد، برای زخم های بسیار جامعه ایران و هم این نامزد واجد شرایط، امکان پیروزی در انتخابات را داشته باشد.

بدون تردید انتخابات ریاست جمهوری را می توان به بهار فعالیت های یک حزب مدرن تشبیه کرد. بهاری که البته اگر بکوشیم از مزایای آن بهره گیریم، می تواند عطر خوش پیشرفت و عدالت را نصیب همه ملت مسلمان ایران کند. پس با هم بکوشیم تا بهترین تصمیم را بگیریم . تصمیمی برای پیشرفت و عدالت در ایران اسلامی. تصمیمی سرنوشت ساز برای ایران سربلند. تصمیمی برای تغییر وضع موجود و حرکت به سمت مطلوب.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 4:18 :: نويسنده : ذوالفقاری

"این بار آمده‌ام پیمان بزرگتری با مردمم، با امامم، با رهبر عزیزم و با دوستان شهیدم ببندم. با جانم عهد ببندم و به ایرانی افتخار کنم که هیچ کودکی دیگر گرسنه سر به بالین نگذارد. به ایرانی افتخار کنم که جوانانش سرگردان یک شغل با عزت نباشند. به ایرانی افتخار کنم که هیچ پدری خجلت‌زده خانواده‌اش نباشد. به ایرانی افتخار کنم که در آن حرف‌زدن تمام شده باشد و همه با هم کار کنند. به ایرانی افتخار کنم که برادری علیه برادر دیگرش کینه و نفرت نپراکن

دکتر محمدباقر قالیباف به عنوان داوطلب کاندیداتوری در انتخابات یازدهم دقایقی پیش وارد وزارت کشور شد. 

 

 

 دکتر محمد باقر قالیباف صبح امروز و پیش از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور بر مزار ٨ شهید گمنام دفاع مقدس که در محل باغ موزه دفاع مقدس آرمیده اند، ضمن قرائت فاتحه، با ارمانهای شهدا و همرزمان سابق خود تجدید بیعت کرد

وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و ادای احترام به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران که بر بلندای تهران به اهتزاز در آمده، پس از دقایقی ،برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

 حسین مظفر رئیس ستاد انتخابات ائتلاف پیشرفت، رودکی و پرویز اسماعیلی، قالیباف را همراهی می‌کنند.

قالیباف پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران قرار گرفت و متن میثاق‌نامه خود با مردم را قرائت کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسئولا

سرورانم، مردمم، عزیزانم! اینک که پس از سال ها گذران فراز و نشیب انقلاب مان در پیشگاه شما ایستاده ام، آمده ام با تمام وجود اعلام کنم که بر پیمانم پایدار مانده ام. پیمانی که امام عزیزمان از روزی که در 19 سالگی پای در جبهه نهادم به من آموخت که «مدیون این مردمم».

من تمام جوانی ام را همراه هزاران هزار جوان شریف دیگر، بر سر همین پیمان ماندم. زندگی من فقط به زندگی فرزند ساده ای از این خاک شریف نیست؛ زندگی ام زندگی تمام مردم ایران اسلامی است. روایت فتح مردمانی که چون انقلاب کردند و چون پای در دفاع گذاشتند در چشمان شان برق امید بود و پس از جنگ تا امروز هم همین امید زنده هست.

آمده‌ام تا عشق و ایثار را زنده کنم، ایستاده‌ام که دوباره به ایران، وطنم و به انقلاب، انقلاب نجیب و مظلوم اسلامی همچون آن روزهای بهشتی افتخار کنم. و من امروز تنها به این افتخار نمی‌کنم که کشوری مستقل هستیم، تنها به این افتخار نمی‌کنم که جوانان‌مان قله‌های بلند دانش را فتح کرده‌اند و حتی تنها به این افتخار نمی‌کنم که یک وجب از خاک‌مان را به دشمن ندادیم و نخواهیم داد . بلکه به این می‌بالم که فرزند مردمی هستم که سخت، امید و ایمان به خدا دارند. و اگر با هم یکی باشیم و صادقانه تلاش کنیم خدا این امید را ناامید نمی کند. امید به آینده ای بهتر، به پیشرفت، به عدالت و به استقلال و آزادی.

این بار آمده‌ام پیمان بزرگتری با مردمم، با امامم، با رهبر عزیزم و با دوستان شهیدم ببندم. با جانم عهد ببندم و به ایرانی افتخار کنم که هیچ کودکی دیگر گرسنه سر به بالین نگذارد. به ایرانی افتخار کنم که جوانانش سرگردان یک شغل با عزت نباشند. به ایرانی افتخار کنم که هیچ پدری خجلت زده خانواده اش نباشد. به ایرانی افتخار کنم که در آن حرف زدن تمام شده باشد و همه با هم کار کنند. به ایرانی افتخار کنم که برادری علیه برادر دیگرش کینه و نفرت نپراکند. افتخار کنم به آرمان هایمان از یک سرزمین عادلانه که رعایت حقوق ملت و قانون اساسی سبب می‌شود کسی با خود نیندیشد بدون رابطه بازی، راه های پیشرفت او به سوی آینده بسته شده است.

افتخار کنم به آرمان های بلندمان از وطنی که به جای سیاست بازان و سیاست پیشگان، سیاست اندیشان ، نخبگان و اندیشمندانش قدر ببینند و برصدر نشینند و افتخار کنم به امتی که روح اسلام، روح قرآن و روح نظام ولایی پایدارترین مرجع و ماوایش باشد. افتخار کنم به آرزوهایمان از امید به یک ایران بی کینه ، ایران بی ظلم، ایران بی تفرقه، ایران آباد و در یک کلام ایران اسلامی اسلامی.

افتخار کنم به یک امید واقعی که اول بار در چشمان نازنین دوستان شهیدم دیدم و اینک در چشمان تک تک مردمی می بینم که منتظر آینده اید. باید بیشتر و بهتر کار کنیم تا این امید ، ناامید نشود. آمده ام به پوست و گوشت و خونم ایمان ببندم که پای این امید به بهتر شدن بایستم. بایستم که دوباره مردمم ببینند که ایران اسلامی، نه ایران چپ است و نه ایران راست. نه ایران ترک است و نه ایران فارس، نه ایران کرد است و نه ایران لر، نه ایران عرب است و نه ایران بلوچ، بلکه ایران اسلامی، فقط یک ایران است. ایران همه ما ، ایران بچه های ما، ایران بی کینه، ایران مستقل و آزاد، ایران اسلامی، ایران قرآن، ایران سربلند و ایران ایران.

با اقتدا به مولایم امیرالمومنان علی (ع) عرضه می دارم که: «خدایا ، تو می دانی که آنچه انجام می دهم نه برای کسب قدرت است و نه برای رسیدن به دنیای بی ارزش. من آمده ام تا پرچم ارزش های دینی برافراشته شود، سرزمین تو آباد گردد، امنیت بندگان ستم دیده ات فراهم آید و دستورها و احکام تو اجرا شود.» مرا برای عمل به این پیمان یار و یاور باش.

مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم/ هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم

والسلام/ فرزند شما

محمد باقر قالیباف


برچسب‌ها: دکتر قالیباف, قالیباف, انتخابات, ایران سربلند

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:دکتر قالیباف, قالیباف, انتخابات, ایران سربلند, :: 2:42 :: نويسنده : ذوالفقاری

 
قاليباف : امروز می‌خواهم مطلبی را با شما جوانان و خانواده‌های شهدا بگویم. این مطلب سندی باشد بین ما. بعدا می‌توانید به من یاداوری کنید که ان روز در آستانه ماه رجب در حضور خانواده‌های شهدا چه گفتم. اين وعده و قرار ما با هم است.

محمد باقر قالیباف بعد از ظهر چهارشنبه در همایش سالانه تجلیل از خادمان هیئت الرضا (ع) کرج شرکت کرد.وی در این همایش عهد نامه ای خطاب به جوانان و خانواده‌های شهدا قرائت کرد . متن این عهد نامه  به شرح زیر است :


اينك كه در اين لحظه در پيشگاه شما ايستاده ام به همين كه اينجا ايستاده ام افتخار مي كنم. همين كه مرا پذيرفته ايد، همين كه خودي دانسته ايد و همين كه اجازه داده ايد شما جوانان عزيز و حزب اللهي را دوست داشته باشم. 

من، فرزند پدری هستم که در روستای سرسبز کوچکمان با دستانش کار می کرد، با عرق جبین، پدرم به من آموخت که جزء مردم بودن، جزء همین روستایی ها، جزء همین بی ادعاها، بی زرق و برق ها، بی غرورها، افتخار است و آموخت که دوست داشتن مردم، سعادت می خواهد و عشق پدرم به مردم روستایمان، سال ها بعد عشق من شد برای دفاع از این مردم. دفاع از این خاک شریف، دفاع از این دین نجیب و دفاع از این اسلام عزیز.  و من همراه همین جوانک های بی ادعا، عهد بستیم که تا جان در بدن داریم، از دوستی این مردم نگذریم: «انّهم فقیةٌ آمنوا بربّهِم و زدناهم هدی» یادم نمی آید عهد جوانکی که هنوز مو بر صورت نداشت اما دل شیر داشت، حسن باقری را می گویم. مرد اخلاقی و جوانمردی که « امّی» بود مثل: پیامبرش اما سال ها قبل رفتنش سرش را فدای معرفتش کرده بود: "عبدالحسین برونسی".

توفيق داشتم سال هاي سال هم رزم اين شهيد بودم،‌شهيد برونسي يك كارگر ساده اما سرشار از معنويت و اخلاص بود. بزرگان افتخار مي كردند كه در گردان شهيد برونسي بودند؛ من نبايد بگويم در لشكرش فرمانده بوده‌ام،‌من هم به عنوان فرمانده در جلوي اين مرد زانو مي زدم. اصلا وقتي نگاهش مي كردي بايد جلويش زانو مي زدي.اصلا وقتي نگاهش مي كردي بايد جلويش زانو مي زدي. يادم نمي رود عهد شهيد فهميده كه هنوز گرماي نگاهش را در چشمان پدر رنج كشيده‌اش مي بينم.

  بگذاريد اين داستان را براي شما بگويم، كه اين داستان من نيست داستان غيرت يك نسل است. قصه واقعي، قصه برونسي، همت، خرازي، كلهر،‌ فهميده، زين‌الدين، و مگر مي‌شود با آن بدن‌هاي نحيف و روح‌هاي بزرگ با آنها سال‌ها هم نفس بود، اما عهدشان را فراموش كرد. 

خدا را شاهد مي‌گيرم كه من از روزي كه آخرين فشنگ جنگ رها شد تا امروز چشمان برادرانم عبدالحسین، شهيد حاج همت، شهيد فهميده، مهاجر، شهيد كاظمي و همه شهداي هم‌رزم كه هرگز آنها را فراموش نکرده‌ام. چندي پيش در جمع خانواده شهدا بودم. همسر شهيد چراغچي به من گفت: فلاني! آيا به ياد «آقا ولي» هستي؟ دختر اين شهيد، زهرا خانم كه در زمان شهادت شهيد چراغچي سه ماه بيشتر نداشت و اولين فرزند اين شهيد بود نيز حضور داشت. من در پاسخ گفتم اگر روزي بگذرد و ياد شهيد چراغچي نباشم، فرداي قيامت مديون شما هستم. چشمانی که هر لحظه می بینمشان در چهره تک تک شما مردم، چشمان برادران شهیدم که گویی اینک در صورت نجیب شما مردم حلول کرده است.

 من امروز در پیشگاه شما افتخار می کنم که چشمانتان نظاره گر راه من است. شمایی که مرا از کوچه پس کوچه های روستایمان تا نبرد عشق و تا جهاد بعد از جنگ حمایت کردید، و اینک که اینجا ایستاده ام آمده ام دوباره با برادران شهیدم که گویی در چشمان شما نشسته اند، عهد ببندم با آن روح ها، عهد ببندم که بدن هایشان در کوه های غرب کشورم تکه تکه شد اما بی عزّت نشد، با آن ها عهد ببندم که تمام سال های انقلاب رنج کشیدند اما آه نکشیدند، با آن ها که درد فراقشان را حتی در گوش انقلاب هم زمزمه نکردند و به کوه های کوه درس مقاومت و ايستادگي دادند.

 با این خانواده های شهید، جانباز، مفقود الاثر، با این اهل دل، با این روح های شریف با این مردمان نجیب. و من آمده ام دوباره با رهبر عزیزم، با امامم، با چشمان نگران مردمم، و با خاک میهنم؛ خاک شرافت، خاک عزت، خاک جوانمردی، عهد دوباره عشق ببندم، عشقی که از آن روزهای بهشتی در چهره های این مردم مانده است، روزهایی که ایران شده بود: باغی از باغ های بهشت. روزهایی که مردم همه برادر شده بودند: بی کینه، بی ریا، بی نفاق، بی دروغ، و با محبّت و صفا. روزهایی که شهر شده بود، «شهر عشق»، بیابان شده بود، «بیابان صفا»، آسمان شده بود، «آسمان بی کینه». روزهایی که در این نگاه های پرامید شما، اثرش هست و من عهد می بندم که آن روزهای بی کینه و ریا و دروغ و پرمحبّت و صفا را به شهرمان، به کشورمان و به آسمانمان بازگردانم. عهد می بندم که بر عهد با آن روح های عزیز پایدار بمانم که آنها تمام وجودم بودند و رفتند.

 

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 2:34 :: نويسنده : ذوالفقاری

شفاف: كشور این روزها از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شرایط را از سر می‌گذراند كه سر و سامان گرفتن وضعیت در این حوزه‌ها نیازمند مدیریتی تازه و با رویكردی خاص است. آنطور كه بسیاری از كارشناسان و نمایندگان مجلس می‌گویند، این روزها نیازمند «مدیریتی جهادی» با رویكردی حماسه‌آفرین هستیم كه بتواند بار دیگر كشور را به ریلی مناسب هدایت كند. اینكه مدیریت جهادی چه نوع مدیریتی‌است و اینكه مدیر حماسه‌آفرین چه كسی‌است سوالی است كه این روزها ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول داشته‌است. اصلی‌ترین خصیصه‌ای كه «مدیریت جهادی» دارد این است كه مدیری كه این رویكرد را در پیش می‌گیرد، خود باید رویكردی جهادی داشته‌ باشد.

 در این خصوص با عبدلكریم رجبی یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم.

 

آقای رجبی، این روزها بحث «مدیریت‌ جهادی» در امور كشور بسیار مطرح می‌شود. از نظر شما در چنین شرایطی چرا مدیریت جهادی اهمیت پیدا كرده‌است؟

 

از ابتدای سال جاری مقام معظم رهبری به طرق مختلف مسئولین را به تغییر سبك مدیریت و مدیریت جهادی توصیه كرده‌اند. چنین تاكیدی بر این امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع مخصوصا در شرایط فعلی كشور است. همانطور هم كه در نوروز امسال رهبر معظم انقلاب نام «حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی» را بر سال 92 گذاشتند اهمیت این موضوع را دو چندان كرده است. مسلما برای ایجاد حماسه اقتصادی و سیاسی ما به مدیریتی دقیق، جهادی و جدی نیازمندیم. شرایط اقتصادی كشور اكنون با معضلات متفاوتی روبه‌روست، از نظر سیاسی هم گره‌هایی در برخی امور مشاهده می‌شود. رفع و رجوع چنین نواقصی با مدیریتی معمولی و رخوت‌انگیز امكان‌پذیر نیست. ما نیازمند مدیریی هستیم كه كارها را به صورت جهادی و ضربتی سر و سامان دهد یا حداقل برای رفع معضلات برنامه‌ای مدون داشته باشد.

 

این مدیریت جهادی كه شما از آن نام می‌برید چه نوع مدیریتی‌است؟ خصوصیات مدیریت جهادی چیست؟

 

سوال خوبی‌است، چون توضیح و تبیین مدیریت جهادی بسیار مهم است. مردم باید خصوصیات مدیریت جهادی را بدانند تا بتوانند خود هم در آن نقشی ایفا كنند. در مدیریت جهادی با با شناخت معضلات و ضعف‌ها، و با در نظر گرفتن برتری‌های خود به حل مسائل می‌پردازیم. مدیریت جهادی مدیریتی‌است كه در تمام اركان و حوزه‌ها تحول ایجاد می‌كند و با تحول در سیستم شور و انگیزه‌ای تازه به وجود می‌آورد.


این جهاد هم مربوط به حوزه خاصی نیست. بلكه ما با تحویل در سیستم اقتصادی خود در نظام سیاسی هم تحول به وجود می‌آوریم. این تحول البته تنها در مدیریت اتفاق می‌افتد و كشور به صورت جهادی اداره می‌شود اما پایه‌ها و اركان اصلی اقتصاد و سیاست ما سر جای خود باقی می‌مانند. زیرا ما پایه‌های بسیار مستحكم و مناسبی داریم اما در مدیریت عملكرد مناسبی نداشته‌ایم. از سوی دیگر ما در سال حماسه اقتصادی و سیاسی هستیم و قطعا حماسه‌سازی بدون مدیریت جهادی امكان‌پذیر نیست. باید توجه داشت اصلی‌ترین ركن مدیریت جهادی داشتن برنامه و طرح برای مسائل و معضلات است. یك مدیر با خصوصیات جهادی برنامه‌ریزی می‌كند و بر اساس برنامه‌های تدوین شده به كار ادامه می‌دهد.

 

مدیریت جهادی چه تاثیری در امور كلی كشور و همچنین اذهان مردم می‌گذارد؟

ببینید اكنون مردم ما به دلیل شرایط اقتصادی سال‌های گذشته و با سیاسی‌كاری‌هایی كه دولت انجام داده كمی دچار رخوت و ناامیدی و بی‌اعتمادی شده‌اند. مدیریت جهادی و سامان دادن امور بر روی برنامه مردم را بار دیگر به بهبود اوضاع امیدوار می‌كند و آنها خود را در بهتر شدن اوضاع سهیم و مهم می‌بینند. مسلما امور كشور بدون برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود و وقتی مردم شاهد باشند كه كشور براساس برنامه منظمی به پیش می‌رود و با نوسانات لحظه‌ای روبه‌رو نمی‌شوند قطعا اعتمادشان بار دیگر به اقتصاد و سیاست جلب می‌شود و مشكلات یكی یكی رفع می‌شوند.

 

سوال آخر این است كه ما برای رسیدن به مدیریت جهادی باید چه كنیم؟

 

ما باید به داشته‌ها و اندوخته‌های خود اعتماد بیشتری داشته باشیم و از مفاهیم غربی كه به درد كشورمان نمی‌خورد فاصله بگیریم. بارها شاهد بوده‌ایم كه برخی مدیران مفاهیم غربی را جایگزین مفاهیمی كه با فرهنگ و دین ما سازگارند كرده‌اند و نتیجه مناسبی نگرفته‌ایم. این در حالی‌است كه اگر ما به اندوخته‌های خود كه با فرهنگ و دین ما هم‌خوانی دارد توجه كنیم و از آنها به جد در اداره كشور استفاده كنیم به مدیریت جهادی خواهیم رسید.


برچسب‌ها: عبدالكریم رجبی, نماینده مجلس, مدیریت جهادی

دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:عبدالكریم رجبی, نماینده مجلس, مدیریت جهادی, :: 2:26 :: نويسنده : ذوالفقاری

تر محمد باقر قالیباف شهردار تهران، در همایش «به سوی حماسه سیاسی» که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد،حضور یافت.این مراسم در حالی برگزار شد که صدها دانشجو در سالن جابر انصاری حاضر شده بودند و بسیاری از آنها به دلیل کمبود جا، مجبور شدند به صورت ایستاده مراسم را دنبال کنند یا در سالن جانبی حاضر شوند. 

 

 

 دکتر محمدباقر قالیباف، با اظهار خرسندی از حضور در جمع دانشجویان، دانشگاه صنعتی شریف را از بهترین دانشگاه های کشور و افتخار ایران توصیف کرد. در ادامه می توانید مهم ترین نکته هایی که توسط قالیباف مطرح شده را بخوانید:


یکی از چالشهای عمده امروز کشور که به عنوان زخمی کهنه می توان از آن یاد کرد فاصله عمیق بین عرصه های نظری و علمی با محیط اجرایی است. من به عنوان یک خدمتگذار که هم در کارهای اجرایی فعالیت داشته ام و هم در عرصه علمی و دانشگاهی حضور داشته ام بر این عقیده ام که استقلال هر کشور ی در گرو موضوعاتی است که اگر رعایت نشود به مخاطره می افتد.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:قالیباف, دکترقالیباف, دانشگاه صنعتی شریف, انتخابات, :: 2:26 :: نويسنده : ذوالفقاری

دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در مراسم افتتاح فاز اول دریاچه شهدای خلیج فارس، گفت: دست همه کارگران و مهندسانی که بی نام و نشان درتابستان و زمستان برای این پروژه زحمت کشیدند و حتی امروز در این مراسم نیز حضور ندارند و حتما در جای دیگر مشغول خدمت صادقانه هستند می بوسم و شهادت می دهم که همه آن ها نه برای کسب درآمد که با عشق کار کردند و امروز در همه پروژه های شهر نیز شاهد آن هستیم و قطعا اگر ما این زحمات را فراموش کنیم خدا آن ها را می بیند و هم در دنیا و هم آخرت عزت آن ها را خواهد داد.

 

وی افزود: مردم ما خوب و بد را به خوبی تشخیص می دهند و اگر جایی حرمت می گذارند و چیزی نمی گویند اما آگاه هستند و دقیق می دانند چه اتفاقاتی می افتد .

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 1:46 :: نويسنده : ذوالفقاری

نوشته شده در شنبه چهاردهم اردیبهشت 1392ساعت 23:51 توسط رضا | نظر بدهید



بررسی کارنامه پربار و رزومه کاری دکتر قالیباف حاکی از آن است که او علاوه بر معیارهای مطلوب مدیریتی در عرصه های داخلی، پتانسیل آن را نیز داشته و دارد، که حتی چهره‌ی جهانی و بین المللی مطلوبی نیز در عرصه های مدیریتهای کلان سیاسی باشد. دکتر قالیباف همواره از مدعوین اجلاس جهانی داووس بوده است و تعامل مناسبی با اجلاس های مهم جهانی داشته است.

برگزیده شدن دکتر قالیباف به عنوان هشتمین شهردار برتر جهان، از میان ۲۰۰ هزار شهردار جهان در سال ۲۰۰۸ و انتخاب شهر تهران به عنوان یکی از ۵ شهر برتر جهان در زمینه حمل و نقل و ترافیک شهری در سال ۲۰۱۱ می تواند نمودی از چهره بین المللی شهردار این روزهای پایتخت ایران اسلامی قلمداد گشته و برگ زرین دیگری از افتخارات نظام اسلامی در آغاز دهه چهارم انقلاب (که همانا دهه پیشرفت و عدالت است) باشد.

در این بخش به مهترین زمینه های برجسته بین المللی کارنامه دکتر محمدباقر قالیباف به صورتی گذارا اشاره می کنیم:

۱-حضور موثر در اجلاسیه های بین المللی

دعوت دکتر قالیباف به اجلاس جهانی اقتصاد در سوئیس، حضور وی در نهمین کنفرانس جهانی “متروپلیس” در شهر سیدنی استرالیا و دیدار با رئیس مجلس و وزیر امور خارجه این کشور و میزبانی او از همایش شهرداران آسیایی در برج میلاد از جمله دیگر نمودهای شخصیت جهانی قالیباف و استفاده وی از ظرفیت تعاملات بین المللی محسوب می گردد. به گونه ای که شهرداران و مقامات محلی جهان از ابتکار و نوآوری شهردار عملگرای تهران در برگزاری نشست شهرداران آسیایی و ایجاد شبکه‌ای برای گسترش همکاری‌ها و ارتباطات میان شهرهای آسیایی، قدردانی کردند.

برخی از شهرداران شرکت کننده در اجلاس استانبول، اهداف و کیفیت برگزاری اجلاس تهران را، الگویی برای همکاری‌های منطقه‌ای و قاره‌ای در زمینه مدیریت شهری عنوان کردند.

۲- گزارش مجله «نیو استیتسمن»

به گزارش مجله «نیو استیتسمن»، دکتر قالیباف یکی از ۱۰ نفری است که می توانند جهان را تغییر دهند. در سال ۲۰۱۰ میلادی، مجله انگلیسی مطرح «نیو استیتسمن»، نام شهردار عملگرای تهران را در فهرست ۱۰ نفره ای، که قادر به «تغییر دادن جهان» هستند، قرار داد.

مجله «نیو استیتسمن»، که در سال ۲۰۰۵، باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا را در فهرست یکی از افراد برخوردار از توان تغییر جهان قرار داده بود؛ در فهرست سال ۲۰۱۰ خود، از محمد باقر قالیباف با  تیتری با عنوان «فردی اصولگرا در کت چرمی» استفاده کرد.

این مجله در تشریح لیست خود برای آورده است: “ما فهرستی از رهبران قاره های مختلف را ارائه می کنیم؛ افرادی که پیش از این تغییراتی در اوضاع آمریکا، انگلیس، آفریقای جنوبی و ایران به وجود آورده یا اینکه درصدد ایجاد تغییرات هستند.”

۳-دیدار با چهره های تاثیرگذار بین المللی

دیدار قالیباف با چهره ها و شخصیت های تاثیرگذار جهانی  و استفاده مطلوب وی از تعامل با شخصیت های بین المللی، بخش دیگری از چهره بین المللی دکتر قالیباف را روشن می سازد. از جمله دیدار با رومانو پرودی نخست وزیر سابق ایتالیا و کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل.  رومانو پرودی، در یکی از دیدارهای خود با دکتر قالیباف در تهران ضمن اظهار تعجب از روند پیشرفت ساختارهای تهران به دکتر قالیباف می گوید: توسعه شهر تهران مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد. در عین حال اکنون فکر کردم که شهردار این شهر در قبال شهری گسترده و پیچیده ، چه مسوولیت عظیمی دارد.

۴-افتتاح برج بین المللی میلاد

افتتاح برج بین المللی میلاد از جمله دیگر ابعاد مدیریتی قالیباف در سطح بین الملل محسوب می گردد. بگونه ای که خبرگزاری آسوشیتدپرس، در واکنش به افتتاح برج مخابراتی در تهران آن را حرکتی در راستای مدرنیسم توصیف کرد. آسوشیتدپرس در پی افتتاح آسمانخراش میلاد، چهارمین برج  بلند در دنیا، در شمال‌ غربی شهر تهران به ارتفاع ۴۳۵ متر ارتفاع (۱۴۲۷ فوت) اعلام کرد که این برج بنایی است که می‌تواند به عنوان سمبل تلاش‌های کشور به مدرن سازی آن خدمت کند.

این خبرگزاری، افتتاح این برج در دوره محمد باقر قالیباف، چهارمین شهرداری که این برج از زمان کلنگ خوردن آن به خود دیده را موفقیتی بزرگ برای قالیباف عنوان کرد. آسوشیتدپرس، در گزارش خود از قالیباف به عنوان یک محافظه کار میانه رو، نام می‌برد. که با ساخت ساختمان‌های بلند و مرتفع، پارک‌ها و ساخت سالن‌ها و مراکز فرهنگی، گسترش حمل و نقل عمومی، توسعه گسترده مترو و اتوبانها، راه اندازی سیستمهای دیجیتال پاسخگویی به شهروندان، تصویری مطلوب از یک پایتخت مدرن، ارائه داده است. خبرگزاری فرانسه نیز با پوشش رویداد افتاح آسمان خراش میلاد، آن را چهارمین برج بلند مخابراتی توصیف کرده و نوشت:  انتظار می‌رود این برج در حدود ۱۹۴ میلیون دلاری در تهران به عنوان سمبل ملی کشور در پایتختی بزرگ باشد.

۵-موفقیت های بین المللی شهرداری در زمینه حمل و نقل و ترافیک

شهر تهران در سال ۲۰۱۱ به دلیل سرعت در توسعه حمل و نقل عمومی پایدار؛ مانند ایجاد سیستم‌های اتوبوسرانی تندرو و احداث سیستم‌های عظیم مترو از سوی سازمان ملل متحد و انجمن بین المللی حمل و نقل عمومی(UITP) به عنوان یکی از پنج شهر برگزیده انتخاب شد.

اقدامات شهرداری تهران به دلیل توان «تلفیق راه‌حل‌های مختلف حمل‌ونقل» در این شهر بسیار کارآمد ارزیابی شده است. اقداماتی که به نظر این موسسه، تلفیقی موثر از بهره‌برداری از دوچرخه تا BRT را در تهران ممکن نموده است.

انتخاب تهران به عنوان یکی از ۵ شهر برتر جهان در زمینه حمل و نقل و ترافیک، در کنار بسیاری دیگر از افتخارات شهرداری تهران می تواند گویای برگ زرینی از افتخارات نظام اسلامی در آغاز دهه چهارم انقلاب (که همانا دهه پیشرفت و عدالت است) باشد.

در واقع اگر جهان به این نتیجه رسیده که تهران جزو برترین شهرهایی بوده که در راستای توسعه حمل و نقل عمومی گام برداشته به این دلیل بوده که شهرداری تهران توانسته است طی سال های اخیر توسعه خطوط مترو را سالانه از ٢/۵  کیلومتر به ١۵ کیلومتر برساند و همچنین اقدامات موثری در توسعه خطوط BRT انجام دهد، که بسیاری از آنها مرهون تلاش های خستگی ناپذیر قالیباف بوده است.

اما با گذشت یک سال از این افتخار، در موفقیتی بین المللی دیگر، تهران به مدد پیشرفت های حاصله در ابعاد مختلف اجتماعی، زیست محیطی و حمل نقل و ترافیک شهری صاحب یک عنوان مهم دیگر جهانی شد. در واقع در دهمین اجلاس “متروپلیس” (اتحادیه کلانشهرها و پایتخت های جهان)، پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عنوان شهر برتر جهان در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مورد تقدیر قرار گرفت. گفتنی است این جایزه که معتبرترین جایزه بین المللی در زمینه مدیریت شهری در دنیاست هر سه سال یکبار به کلان شهرها اعطا می شود.

به باور اکثر کارشناسان داخلی و خارجی در مدیریت شهری، تهران اکنون جزء ۱۰ شهریست که در شاخص های توسعه شهری ، پیشرفت قابل توجه ای داشته است و می توان آن را از جمله کلان شهرهایی دانست که زیرساختهای شهری در آن به استانداردهای جهانی نزدیک شده است.
باعث بسی مباهات بود که کلانشهر تهران در کنار شهرهای پیشرفته و توسعه یافته ای همچون ملبورن، مونترال ، سئول ، تایپه ، مکزیکوسیتی و ریودوژآنیرو در یک ردیف قرار گرفته و از سوی اتحادیه کلانشهرهای جهان مورد تقدیر قرار گرفت.

اما این افتخار بزرگ و افتخارات چندین سال گذشته ی تهران در اجلاسیه ها و نشست های مهم جهانی بی شک نشانگر اجرای برنامه های مدرن توسعه شهری بر اساس معیارهای بین المللی است؛ که با آمدن دکتر محمدباقرقالیباف در سال ۱۳۸۴ به شهرداری تهران به صورت جدی در حال انجام است.
بدون شک اما بخش مهمی از این افتخارات مدیون زحمات و تلاشهای شهردار پرتلاش کلانشهر تهران است. آنچنانکه در اجلاس جهانی متروپلیس نیز تقدیر ویژه ای از شهردار تهران به پاس تلاش های ارزنده اش به عمل آمد.

علاقه مندان مباحث شهری شاید هنوز از یاد نبرده اند روزهایی را که دکتر قالیباف شهردار پرتلاش تهران، با چه شوق و انگیزه ای در راه خدمت رسانی و پیگیری طرحها و برنامه هایش، همواره این نکته را گوشزد می کرد که “تهران را می بایست با شهرهای بزرگ دنیا همچون نیویورک و توکیو مقایسه کرد و نه با تهران یک یا دو دهه پیش”…. و امروز کسب این عناوین مهم جهانی برای کلانشهر تهران می تواند بهترین پاداش برای این عزم بلند قالیباف و همکارانش، در مدیریت شهری پایتخت ام القرای جهان اسلام باشد

+ نوشته شده در شنبه چهاردهم اردیبهشت 1392ساعت 0:16 توسط رضا | نظر بدهید

 

دکتر محمد باقر قالیباف صبح امروز با حضور در بیت آیت الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفت و گو کرد.

 آیت الله حائری شیرازی در این دیدار با اشاره به اهمیت احساس مسئولیت در رابطه با نامزد های انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هر انسانی احساس کند این مسئولیتی است که بر زمین مانده و من از خودم تواناتری برای آن پیدا نکردم و صادقانه چنین اندیشه ای داشته باشد و احساس وظیفه کند، این موضوع مطلوب است. من این را به سایر کاندیداها نیز گفته ام.

نماینده سابق ولی‌فقیه در استان فارس گفت: نامه ای را خطاب به همه کاندیداها نوشته ام و چند نکته مهم را گوشزد کرده ام، مسئله اول این است که وضعیت اقتصاد کشور باید بر مبنای اقتصاد اسلامی اصلاح شود. قانون سرمایه داری در کشور ما پوشش اسلامی داشته و ما را متوقف کرد ه است. همانگونه که قوانین سوسیالیستی هم با پوشش اسلامی ما را دچار مشکل کرده است. ربا قانون سرمایه داری است و این باید در نظام بانکداری ما اصلاح شود. نکته دوم انتقال مالکیت از دولت به مردم است. دولت باید از ولایتش برای انتقال مسئولیت کمک بگیرد. همانگونه که در استهبان مردم با استفاده از طبیعت روی پای خود ایستاده اند و یک الگوی اقتصادی مردمی را راه اندازی کرده اند.

وی با اشاره به عملکرد  قالیباف، گفت: شما در هر زمینه ای صحبت شود، دارای پرونده روشن خدمت هستید و این در تمام دوران مسئولیت شما روشن است.
 همچنین در این دیدار قالیباف با اشاره به نیاز مملکت به روحیه جهاد گفت: من به عنوان یکی از بچه های انقلاب اگر خدا قبول کند دنبال کار هستم. نسل ما همه مدیون اسلام، انقلاب، امام و شهداییم و هرچه داریم از آن ها است.اگر ما کاری یاد گرفته ایم با خون بچه های مردم یاد گرفته ایم نه با پول بچه های مردم و ما جز اینکه تا جان در بدن داریم در راه خدمت به مردم تلاش کنیم، راه دیگری نداریم. خداوند را شاهد می گیرم هیچ موقع برای من مهم نبوده کجا هستم و چه مسئولیتی دارم. برای من مهم آن بوده در هرکجا که هستم با تمام توان و به شکل درست خدمت کنم. برای من این موقعیت ها که ترکیبی از کارهای اجرایی و سیاسی است همانند دوران دفاع مقدس است و در مسیر انتخابات هم هرچه خدا بخواهد تسلیم امر او هستیم و با خدای خود عهد کرده ایم در این راه بد اخلاقی نکنیم و به تکلیف و وظیفه مان عمل کنیم. وقتی به دلم مراجعه می کنم بسیار آرامم و بر خلاف برخی هیچ تشویشی ندارم و راضی به رضای او هستم که بتوانم خدمتی به مردم انجام دهم.

وی با اشاره به موضوع سیستم اقتصادی کشور گفت: درد این است که انقلاب را با این همه عظمت به سرانجام رساندیم اما اقتصاد که اساس کار است را رها کردیم. در جمعی از روحانیون، فردی از من پرسید که برای امر به معروف و نهی از منکر چه کرده اید؟ گفتم اگر منظور کار ستاد امر به معروف است که ما در بخش های مختلفی مانند نماز، حجاب و امر به معروف چند سال است از طرف دستگاه های مرتبط رتبه اول را کسب می کنیم. اما اگر از من بپرسید می گویم این وضع مناسب نیست چون اگر می خواهیم امر به معروف کنیم باید ربا را حذف کنیم تا مشکلات جامعه بر طرف شود. من به عنوان کسی که در تمام سال های بعد از جنگ در موضوعات سازندگی و پیشرفت کشور و در بخش های مختلف درگیر بوده ام فکر می کنم در این حوزه دچار سردرگمی هستیم و علتش آن است که دستور خدا را حاکم نکردیم و همچنان اقتصاد سرمایه ای بر کشور ما حاکم استو همانگونه که به شما قول داده ام اگر خواست خدا بود و توفیق خدمت به مردم را داشتم، قول داده ام دو موضوع را به صورت جدی دنبال کنم. یکی آنکه در ظرف دو سال یک آرامش بر اقتصاد کشور حاکم می کنم و موضوع اقتصاد اسلامی را به صورت جدی دنبال خواهم کرد و دیگری توجه جدی به فرهنگ است.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم به مراتب بیش از وزارت ارشاد در امر فرهنگ دخیل هستند؛ در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی باید طی یک مدار 10 ساله، به یک نتیجه واقعی در حوزه فرهنگ برسیم و بزرگواران حوزه و روحانیون باید در این بخش پای کار بیایند تا بتوانیم در حوزه فرهنگ کشور اتفاقات مهمی به وجود بیاوریم.

دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 4:58 :: نويسنده : ذوالفقاری

قالیباف در همایش "جهاد ادامه دارد":فتنه و انقلابی نمایی دو لبه قیچی علیه نظام هستند

دکتر محمدباقر قالیباف جریان فتنه و جریان انحرافی را دو خطر اصلی انقلاب عنوان کردو گفت: جریان فتنه و انقلابی نماها دو لب یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می زنند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر قالیباف در همایش جهاد ادامه دارد که با حضور جمع کثیری از جوانان، ایثارگران در سالن سیدالشهدا تهران برگزار شد تصریح کرد: ما برای احیای دین و عزت قیام کردیم و نسل امروز نیز نشان داده که پای انقلاب ایستاده و این انقلابی که مبنای دینی دارد و ریشه در محرم و صفر دارد حفظش به مراتب سختتر از پیروزی آن است.

وی خاطر نشان کرد: اگر برای پیروزی انقلاب لازم بود خون بدهیم برای حفظ آن علاوه بر خون دادن باید خون دل بخوریم البته ضمانت انقلاب این است که  آرمانها و ارزشهای انقلاب محقق شود.

وی با بیان اینکه اگر چه جنگ تمام شده اما جهاد و مجاهدت ادامه دارد ادامه داد: اگر دیروز می بایست در میادین میدان مین و معبرباز کنیم و خاکریز بزنیم امروز من به عنوان یک بازمانده از نسل دفاع مقدس تاکید می کنم که می بایست برای حفظ انقلاب کارآمدی دین در اداره جامعه به اثبات برسانیم.

 شهردار تهران با بیان اینکه نباید زحمات انجام شده در گذشته را نادیده بگیریم و این بی انصافی و بداخلاقی است اظهار داشت: البته دشمنی های دشمن را می دانیم.

وی با تاکید براینکه بر دوران بعد از دفاع مقدس دو خطر وجود دارد این دو خطر را لیبرالیسم و انقلابی نمایی عنوان کرد و گفت: ما از دفاع مقدس آموخته ایم که تن به ذلت ندهیم و عزت خود را برای دنیا نفروشیم و این را از اهل بیت فهمیده ایم که برای دینمان جان بدهیم.

وی اضافه کرد: برخی بودند که حرف انقلاب را زدند و به اصطلاح انقلابی نمایی کردند و شعار دادند اما شعارهای خود را محقق نکردند که این خیانت به آن آرمانها است.

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد در جامعه ایی که در آن فقر باشد امر به معروف و نهی از منکر چه جایی دارد در این جامعه شرافت و دین انسانها در خطر است وقتی فقر آمد آن جامعه در برابر قدرت و ثروت سر تعظیم فرو می آورد و نمی تواند عزت خود را حفظ کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه دفاع از انقلاب با شعار نیست تصریح کرد: خدا به حرف خوب پاداش نمی دهد بلکه به عمل خوب پاداش می دهد ما افرادی را می بینیم حرفهایی می زنند و شعارهایی می دهند اگر شعار بدهیم که به آن عمل نشود به آن شعار خدشه وارد کرده ایم.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی فقط وظیفه ما ساخت جاده و سد نیست گفت: اگر تنها اینها هدف باشند فرقی با کشورهای غربی نداریم منطق این است که راه و سد بسازیم مشکلات اقتصاد و تورم را حل کنیم وشرایط حداقلی زندگی مردم را فراهم کنیم تا شرایط برای رشد و تعالی انسانها فراهم شود. عده ایی هستند که می خواهند عزت ما را بدهند تا به ما نان و آب بدهند در حالی که ما حاضریم نان و آب که هیچ جانمان را بدهیم تا عزت داشته باشیم.

قالیباف اضافه کرد: اگر در حوزه مدیریت و حل مشکلات مردم کاری انجام ندهیم وقتی با شعارهای انقلابی می آییم و در عمل خلاف آن صورت می گیرد این خیانت به شعارها است و انقلابی نمایی به شمار می رود. و آیا این شعارها خیانت به خون شهدا و انقلاب نیست.

وی با انتقاد از رفتارهای تخریبی و بداخلاقیها گفت: انقلابی نماهایی هستند که فقط حرف و حرف و حرف می زنند و شعارهایی تند و روحیه تخریب دارند اما وقتی به آنها می گوییم کارنامه تان چیست می بینیم در جامعه فقر توزیع کرده اند.

قالیباف جریان فتنه و جریان انحرافی را دو خطر اصلی انقلاب عنوان کرد و گفت: جریان فتنه و انقلابی نماها دو لب یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می زنند.

وی افزود: قبل از اینکه کشور به شعار نیاز داشته باشد به عمل نیاز دارد و شعار بی عمل خیانت به ارزشهاست و حزب اللهی کسی است که بتواند کارآمدی دین را در اداره جامعه عینیت ببخشد. و البته خلف وعده در جامعه ما نشانه بی دینی است.

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ دفاع مقدس پرده دری ، بداخلاقی، دروغ و ریا نبود گفت: هرچه بود صفا و صمیمیت و گذشت و ایثار بود و امروز نیز کشور به همان روحیه نیاز دارد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ایران ظرفیتهای بسیاری در حوزه امکانات و منابع انسانی دارد گفت: ظرفیتهای کشور آنقدر زیاد است که با همین شرایط سخت و مبارزه خیلی بهتر از این می توان کشور را اداره کرد.

وی در پایان عنوان کرد: با وجود همین مشکلات ما مسائل شهری را جلو برده ایم و با اطمینان عرض می کنم ظرف 2 سال وضع آشفته اقتصادی را که قیمت یک بسته پنیر در آن ثبات ندارد و مردم نمی دانند ماشین بخرند یا بفروشند و وضعیت تشویش ذهنی وجود دارد را ساماندهی کرد و اقتصاد را به آرامش رساندتا بیش از این به مردم فشار نیاید.

دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 4:57 :: نويسنده : ذوالفقاری

دکتر محمد باقر قالیباف صبح امروز با حضور در بیت آیت الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفت و گو کرد.

 آیت الله حائری شیرازی در این دیدار با اشاره به اهمیت احساس مسئولیت در رابطه با نامزد های انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هر انسانی احساس کند این مسئولیتی است که بر زمین مانده و من از خودم تواناتری برای آن پیدا نکردم و صادقانه چنین اندیشه ای داشته باشد و احساس وظیفه کند، این موضوع مطلوب است. من این را به سایر کاندیداها نیز گفته ام.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

قالیباف در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری :دانشگاهیان و کارگران،پیشرفت کشور را محقق می سازند

دکتر محمدباقر قالیباف امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری با بیان این مطلب اظهار کرد : خدا را شاکرم که در جمع با صفا و با اخلاص کارگران هستم که روحیه و نشاط توام با محبت و قناعت آنان من را به یاد دوران دفاع مقدس و فرهنگ بسیجیان آن دوران می اندازد و این روز را به یکایک کارگران تبریک می گویم.

 

وی افزود : روز کارگر ، روز قناعت و زحمت و فعالیت است که این روز با ولادت حضرت فاطمه (س) و حضرت امام خمینی (ره) که به عنوان مردی الهی که جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت مصادف شده است که همه این ایام را به شما کارگران که با ثمره عمر خود و با زحمت فراوان شهر و کشور را می سازید تا دیگر مردم در شهر و کشور زندگی کنند تبریک گفته و دست یکایک شما را می بوسم .

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:قالیباف, کارگر, :: 3:31 :: نويسنده : ذوالفقاری


دکتر محمد باقر قالیباف که  به شهر شیراز سفر کرده است،ظهر امروز با آیت الله سید محمد مهدی دستغیب، تولیت آستان مقدس احمد بن موسی(ع)  دیدار و گفت و گو کرد.

 

 در این دیدار آیت الله سید محمد مهدی دستغیب با اشاره به اقداماتی که در شهر تهران انجام شده است، گفت: فعالیت های شما بسیار چشمگیر و قابل توجه است و به راستی شما تهران را آباد کرده اید.


وی افزود: امیدوارم خداوند توفیق بیشتری به شما دهد تا در مناسب بالاتر خدمات بیشتری ارایه کنید.

تولیت آستان حضرت احمدبن موسی (ع) همچنین خاطر نشان ساخت: شهر شیراز با چهارده هزار شهید مشکلات بسیاری دارد و ای کاش فردی مثل شما می توانست اینجا بسازد .

آیت الله دستغیب تصریح کرد: ان شالله شما  رئیس جمهور شوید تا همه ایران آباد شود و نگاه ویژه ای هم به این شهر شهید پرور داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: اساس شهر شیراز شاه چراغ (ع) است، اما متاسفانه مسئولان توجهی ندارند و متوجه این موضوع نیستند که همه این شهر نور احمد بن موسی (ع) است. محیط شیراز قبلا دروازه اصفهان، دروازه کازرون و دروازه سعدی بود که به دور مرکزیت حرم قرار داشتند.

وی تاکید کرد:  این شهر مرکز علم و نور بوده و بزرگانی چون حافظ، سعدی و ملاصدرا را داشته است؛ اما امروز از وضعیت مناسبی برخودار نیست.

در پایان این دیدار محمد باقر قالیباف در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) حاضر شد ضمن زیارت آستان شاه چراغ ، و در نماز جماعت ظهر و عصر اين حرم را حاضر شد.

همچنین قالیباف بر سر مزار آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، سومین شهید محراب نيز حاضر شد .

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:قاایباف, شیراز, :: 3:30 :: نويسنده : ذوالفقاری

نماينده مردم ساري: قالیباف ثابت کرده که اهل مقاومت است

 عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: مقام معظم رهبري در بيانات اخير خود در روز كارگر فرمودند كه رئيس جمهور در درجه اول بايد ايمان و اعتقاد به خدا داشته باشد.   رئيس جمهوري كه  ايمان نداشته باشد مجموعه اي كه در اختيارش هست را به ناكجاآباد مي برد. دومين مسئله اي كه رهبري مشخص كردند اين بود كه رئيس جمهور به مردم كشورش، همان كساني كه به وي خرقه رياست را پوشانده اند وفاداری و ایمان داشته باشد.

 محمد دامادي در گفتگو با خبرنگار «فردا» پايبند بودن يك رئيس جمهور به قانون اساسي را از مهمترين ويژگي هاي رياست بر قوه مجريه دانست و گفت: پاي بندي به قانون اساسي براي همه واجب است و رئيس جمهوري كه بر اساس خلاف واقعيت و غير منطق صحبت كند،‌ نمي تواند رئيس جمهور خوبي باشد.  

 
بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:روحیه مقاومت, قالیباف, نماینده ساری, :: 3:27 :: نويسنده : ذوالفقاری

کتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در مسجد ارشاد اهواز و در جمع خانواده شهدا، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و جمعی از شهروندان اهوازی گفت: این ایام متعلق به دخت مکرم نبی اسلام(ص) است و ولادت ام ابیها(س) را به یکایک شما محبان اهل بیت عرض تبریک و تهنیت دارم. خداوند را شاکرم که توفیق پیدا کردم در جمع شما مردم عزیز در این ایام گرانقدر حضور یافته و شما را از نزدیک زیارت کنم.

 

دکتر قالیباف افزود: شاید یکی از بهترین دوران زندگی من دورانی بود که در این استان زندگی کردم و صفا و صمیمت مردم این استان را از نزدیک دیدیم.

 

وی خاطرنشان ساخت: امروز با جمعی از دوستان و رزمندگان قدیم مخصوصا عشایری که در مناطق مرزی بودند و در آن زمان آشنا شدیم دیداری داشتم و همه آن خاطرات زنده شد جا دارد از همه شهدای این استان مخصوصا شهدای بزرگی مثل علی هاشمی، شهید بقایی و آنهایی که برای ما الگو بودند و حق فرماندهی برگردن ما داشتند یاد کنیم. بدون شک همه مدیون این شهدای بزرگوار هستیم.

 

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:دکتر قالیباف, مردم, انقلاب, قالیباف, :: 15:40 :: نويسنده : ذوالفقاری

 شهردار تهران با بیان اینکه مادران مظهر پاکی و مربی بشریت شناخته شده اند گفت: هر جا که گام بزرگی در تاریخ برداشته شده بی شک نقش زنان در آن پررنگ است چرا که زنان و مادران انتقال دهنده خوبی ها در عرصه تربیتی جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار "تهران سما" ، دکترمحمد باقر قالیباف، صبح امروز با حضور در جشن همراز یاس تصریح کرد: به همکاران، بانوان و عزیزانی که در مجموعه مدیریت شهری انجام وظیفه می کنند خیرمقدم می گویم. خدا را شاکرم توفیق پیدا کردم در این روز به یکایک شما عرض تبریک داشته باشم.

وی با بیان این که این روز مایه افتخار زنان ایرانی است عنوان کرد: روز تولد حضرت فاطمه (س) به نام زن انتخاب کرده اند به همین دلیل همه زنان به این روز افتخار می کنند .

قالیباف افزود: این توفیق بزرگی برای ما مردان است به همین دلیل این روز را به عنوان خدمت گزاری در شهر تهران به زنان و مادران تبریک می گویم .

وی با بیان این که خدا وقتی انسان را آفرید و به خود مبارک باد گفت بیان کرد: آن زمانی که خداوند روح را در انسان دمید انسانیت و آزادگی را نیز به او داد همچنین به زنان سرمایه عاطفه را نیز اهدا کرد از همین رو امروز زنان و مادران با خود آورنده صلح و محبت و عفاف و آرامش روحی و روانی به خانواده و جامعه تزریق می کنند .

شهردار تهران با تاکید بر این که در هر جامعه و خانواده نیاز به آرامش و زندگی خوب است بیان کرد: این آرامش متعلق به زنان جامعه است همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند: « اصلاح هر جامعه ، خوبی ها، پاکی و زشتی ها در گروی مادران و زنان جامعه است . »

وی افزود: از همین رو این باور وجود دارد که احترام و ارزش گذاشتن به مادران، توجه کردن به خوبی ها و زیبایی های موجود در زندگی است.

شهردار تهران اضافه کرد: بر این باور هستیم که جامعه ای موفق است که به ظرفیت انسانی خود توجه کند و از زنان در همه ابعاد جامعه استفاده کند.

وی با بیان این که زن یا مرد بودن انسان ها هیچ گونه محدودیتی ایجاد نمی کند اظهارکرد: باید دید نقش کدام انسان بهتر و موثراست. زنان در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی و غیره حق شرکت دارند زیرا در باور اسلامی ما نیز همین گونه است .

قالیباف نقش مادری را مهمترین نقش در سازندگی جامعه دانست و گفت : امروز توجه به مطالبات زنان، مطالبات به حقی است و همه باید پاسخگو باشند. متاسفانه به بحث زنان که نگاه می کنیم این عادت یا فرهنگ است که مردان می خواهند جایگاه زنان را تعریف کنند. در صورتی که این خود زنان هستند که باید این کار را انجام دهند .

وی افزود: یکی از بی اعتمادی هایی که زنان امروز جامعه دارند این است که توان آن ها دیده نمی شود در صورتی که باید اجازه بدهیم زنان در چارچوب موارد اسلامی تصمیم بگیرند و مردان باید عرصه آن ها را به رسمیت بشناسند .

قالیباف ادامه داد: فرهنگی وجود دارد که در حوزه مدیریت متاسفانه میدان را به زنان نداده ایم گرچه از زمانی که به شهرداری تهران آمدم بخشنامه ای را صادر کردم که 10 درصد مدیریت به بانوان اختصاص داده شود ولی مقاومت مردان را در این زمینه می بینیم که باعث شده است این اتفاق به درستی واقع نشود .

وی با بیان اینکه این مطالب را تنها در میان زنان عنوان نکردم بلکه در جمع مردان نیز به آن تاکید داشته ام اظهار کرد: در جمع مدیران گفتم به عنوان یک مدیر و مسوول در نیروی انتظامی و شهرداری کاری را که به حوزه مدیریت به زنان واگذار کردم آن ها دقیق تر، منظم تر، کم حاشیه تر و کم هزینه تر انجام داده اند .

شهردار تهران با اشاره به این که در جلسه شهرداران طرح تفصیلی را به مناطق فرستادیم 3 یا 4 مهندس زن و 4 یا 5  نفر مرد در این زمینه فعالیت کردند افزود: گزارش زن ها در حوزه بیان، انضباط ، تکنیک فرق بسیاری با گزارش مردان داشت و بسیار موفق بود.

قالیباف ادامه داد: زمانی که در نیروی انتظامی بودم نیز به حضور زنان تاکید داشته ام ضمن این که با دستور رهبری زنان نیز می توانند در پلیس مسوولیت بپذیرند و درجه بگیرند .

وی افزود: در حوزه شهرداری هم تلاش می کنیم که کار به بهترین شکل پیش برود. یکی از مهمترین بحث ها در زمینه زنان بحث اشتغال است باید برای آن ها فراهم کنیم.

قالیباف با بیان این که هرکجا که برای موضوعات شهرداری می رفتم بیان بحث اشتغال مردان طبیعی بود تصریح کرد: پدران و مادرانی را می بینم که با استرس و نگرانی به همراه دختران تحصیل کرده خود برای اشتغال آنان حضور پیدا می کنند .

وی اضافه کرد: واقعیت تلخی در جامعه ما وجود دارد وقتی دختران فارغ التحصیل می شوند در میدان کار کم دیده می شوند .

شهردار تهران ادامه داد: حرمت زنان در جامعه واجب است همانطور که امنیت اجتماعی و اخلاقی زنان در جامعه باید حفظ شود این موضوع نیز نباید بهانه ای برای عدم اشتغال زنان در جامعه باشد.


برچسب‌ها: دکتر قالیباف, قالیباف, زنان, شهردار تهران, شهرداری تهران

چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:دکتر قالیباف, قالیباف, زنان, شهردار تهران, شهرداری تهران, :: 15:35 :: نويسنده : ذوالفقاری

سرویس سیاسی«فردا»:  حسین  صفار هرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه  روز گذشته  در سلسه نشست های سیاسی و انتخاباتی صراط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان  در خصوص تهمت زنی عده ای عناصر سیاسی خاص به محمد باقر قالیباف سخنان جالبی را مطرح کرد. گزیده ای از این سخنان به روایت  «خبرگزاری دانشجو» از نظرتان می گذرد.

* کسانی که در جریان فتنه سکوت محض داشتند و هیچ وقت از خود واکنش نشان ندادند آنها را هرگز نمی توانیم ببخشیم و می گوییم به چه دلیل تمام این مدت در قبال این موضوع به این مهمی از خود واکنش نشان نداده اند.
 
* سکوت در فتنه گاهی به این معناست که اگر کسی سکوت کرده با فتنه گران همراه بوده است و زمانی هم هست که کسی سکوت کرده چون جرات موضع گیری را نداشته است و وقتی هم هست که کسی سکوت کرده است در حالی که شجاعت لازم را برای اعلام موضع داشته است اما می خواسته که وساطت کند و افرادی را که سوار خر شیطان شده بودند یا شیطان سوار آنها شده بود را به راه بیاورند که طبیعتا در این حالت می بایست یک حالت میانه ای را در پیش می گرفتند تا بتوانند اعتماد آنها را جلب کنند همه اینها ساکت بودند اما سکوت ها با هم دیگر فرق می کند پس نمی توان یک حکم کلی برای همه اینها صادر کرد.
 
* یکی از کسانی که عده ای به او انگ ساکتین فتنه زدند قالیباف است.در خصوص اینکه قالیباف جزء ساکتین فتنه است یا نه تحقیق کردم و مثلا از فرمانده نیروی انتظامی پرسیدم که این درست است که می گویند آقای قالیباف در جریان فتنه برای عناصر شرور پاره آجر و سنگ می ریخته که آنها را توی سر و صورت بچه بسیجی ها و نیروی انتظامی  بزنند که خندید و به من گفت اینها مزخرف است ابدا ما یک مورد از این چیزها نداشتیم البته خیابانهایی بوده اند که داشتند پیاده رو آنها را قبل از درگیرهای خیابانی فتنه 88 ترمیم می کردند و در آنجا مصالح ریخته بودند از قضا آن روز که شلوغ شده عده ای هم  از آنها استفاده کردند و دیگر اینکه پرسیدم که می گویند مسئول مترو شهرداری بود و شهرداری در ایام فتنه آمد یک جاهایی را به نفع عناصر بست و ایستگاههایی را باز گذاشت که ایشان گفت امکان نداشت که در آن روزها که شلوغ می شد شهرداری ایستگاهی از مترو را بدون دستور ناجا باز یا مصدود کند  که من دیدم با این اظهارات فرمانده ناجا لااقل دو تا از اتهامات علیه قالیباف دروغ از آب درآمد.
 
* من مدافع قالیباف نیستم اما توسط عده ای به قالیباف انگ ساکت فتنه زده شده است ، کسانی که زیاد در تنور مقوله«ساکت فتنه» دمیدند اصلا یادشان رفته که اصل فتنه گر که بوده است اتفاقا خود فتنه را هم فراموش کرده اند اما الحمدالله عده ای از این افراد متوجه شده اند و بعضی از دوستانی که علم ساکت فتنه را خیلی بلند کرده بودند دو سه ماه است که زبانشان در این زمینه نمی گردد برای اینکه یک فهم جدیدی پیدا کرده اند.
 
* نکته ای از حضرت آقا بگوییم که ایشان فرمودند متاسفانه در این انتخابات بعضی ها رقیب را تبدیل به شیطان اکبر کرده اند ببینید مصداق این انگ زنی چه بوده که رقیب داخلی را به شیطان اکبر تبدیل کرده ایم.
 *
رهبر انقلاب اخیرا فرموده اند که این اصطلاح ساکتین فتنه را بعضی ها چماق کرده اند و روی سر عناصر انقلاب می کوبند مصداق این که بوده است.
 

برچسب‌ها: صفار هرندی, مقام معظم رهبری, ساکتین فتنه, نیروهای انقلاب

شهردار تهران گفت : عمق استراتژیک نظام اسلامی در پیشرفت علمی ، توان هسته ای و قدرت نظامی و اقتصادی نیست بلکه عمق استراتژیک و اساس قدرت نظام ما در قلب یکایک مردم است و اگر مردم در دل خود پای انقلاب و نظام بایستند این انقلاب و نظام در همه عرصه ها به اوج خود خواهد رسید .

به گزارش خبرنگار "تهران سما" ، دکتر محمد باقر قالیباف در سومین همایش شورایاران که روز گذشته در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد با اشاره به وجود فرهنگی به نام "فرهنگ صلواتی" در دوران دفاع مقدس ، شورایاران را پرچمدار آن فرهنگ در عرصه خدمت دانست و گفت : انصافا شورایاران بدون حق و حقوق و هیچ گونه چشم داشتی در همه زمان در دسترس مردم هستند.

وی افزود: خداوند را شاهد می گیرم که از روز نخست حضورم در مجموعه مدیریت شهری تا کنون نه تنها ذره ای از باورم به شوراها کم نشده است بلکه بیشتر هم شده است و همواره این عزیزان را در کنار خود حس کرده ام.

قالیباف با بیان این که امروز اگر اتفاقی در شهر افتاده است به خاطر زحمات شورایاران عزیز بوده ، تصریح کرد: شورایاران و شهروندان در حوزه مدیریتی برای اداره جامعه سرمایه های محلی و ملی ما محسوب می شوند.

وی در ادامه با تشکر از همراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد : همانطور که بارها گفته ام شورای شهر ما از تنوع سیاسی ، فرهنگی ، نگاهی و رنج سنی مختلفی برخوردار است و ما توانستیم یک دوره 6 ساله را بدون هیچ تنشی در شورای سوم سپری کنیم که این از بزرگواری اعضای شورای شهر است.

به گفته شهردار تهران بر این باورم که عمق استراتژیک نظام اسلامی در پیشرفت علمی ، توان هسته ای و قدرت نظامی و اقتصادی نیست بلکه عمق استراتژیک و اساس قدرت نظام ما در قلب یکایک مردم است و اگر مردم در دل خود پای انقلاب و نظام بایستند این انقلاب و نظام در همه عرصه ها به اوج خود خواهد رسید.

قالیباف با بیان اینکه اگر مشارکت معنادار و اثرگذار مردم را فراهم نکنیم ضرر کرده ایم ، گفت: اکثر شهدای ما که در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند هر کدام از شغلی آمدند و هیچ یک از ابتدا سردار و فرمانده و نظامی نبودند اما حضرت امام (ره) این فرصت را فراهم کردند که آنان وارد عرصه شوند و برای نظام و کشور افتخارآفرین شوند.امروز هم ما باید راه را برای مردم و جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و مدیریتی باز بگذاریم و این تنها راه نجات ما خواهد بود.

وی ادامه داد: مشارکت یک فرآیند است و اگر در این فرآیند قرار بگیریم به طور قطع محصولی از خود بر جای خواهد گذاشت که آن محصول چیزی جز پیشرفت کشور نیست و اگر دنبال عدالت واقعی هستیم باید این پیشرفت اتفاق بیفتند.

دکتر قالیباف در ادامه گفت: حتی اگر مدیری قوی باشیم باید بدانیم عدالت بدون پیشرفت توزیع مساوات فقر است . اگر انسانها برای ما مهم هستند کرامت آنها را باید حفظ کنیم و بدانیم تا پیشرفت نباشد عدالت نیست و تا عدالت نباشد کرامت نیست.

وی در ادامه گفت: هر چقدر کشور به سمت تمرکز گرایی برود و هر گاه جمعی – ولو اینکه نام آنها را شورای شهر بگذاریم یا هیئت دولت – در اتاقی بنشینند و احساس کنند که برای مردم می توانند تصمیم بگیرند این بزرگترین اشتباه و انحراف است.

قالیباف تصریح کرد: باید تمرکز زدایی کنیم و تفکیک کار ملی و محلی انجام دهیم. این را تجربه دنیا ، علم و باورهای دینی به ما یاد داده است. باید اجازه دهیم همه ظرفیت ها بیایند و شایسته سالاری و شایسته پروری شکل بگیرد و شایسته گزینی انجام شود تا بسیاری از مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه 95 درصد بودجه شهرداری را مردم تامین می کنند ، خاطرنشان کرد: در طول 57  ، 58 سال گذشته 30 درصد بودجه شهرداری را دولت مرکزی تامین می کرده ولی در طول دو سال گذشته این رقم به زیر 5 درصد رسیده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش به چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و گفت: انتخابات شوراها یک انتخابات حزبی و سیاسی و گروهی نیست . زیرا اگر در شوراها هرگونه کار سیاسی انجام شود این سم مهلکی بر مدیریت شهری است. در دنیا هم در حوزه مدیریت شهری هیچ گونه کار سیاسی انجام نمی شود زیرا مدیریت شهری محل خدمت به مردم است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه مدیریت یکپارچه شهری اتفاق بیفتد ، گفت: باید تلاش کنیم تا انتخاباتی پرشور برگزار شود و ترکیبی وارد شورا شوند که همه نیازهای تخصصی شهر را تامین کنند زیرا ما در شورا هم نیازمند اقتصاد دان و اهالی فرهنگ هستیم و هم نیازداریم افرادی در حوزه عمرانی ، ترافیکی و دین و ...در شورا باشند.


شهردار تهران با تاکید بر دوری مسئولان و مردم از سیاست زدگی گفت: سیاسی هستم ولی با سیاست زدگی مخالفم زیرا یکی از موارد عدم پیشرفت کشور همین امر است.

به گزارش خبرنگار مهر،دکتر  محمد باقر قالیباف عصر امروز دوشنبه در همایشی با عنوان «نقش مهندسین در توسعه و سازندگی کشور» در اهواز اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما در پایتخت این است که به هر کجا می رویم از ما می خواهند سخنرانی کنیم، ولی من عنوان می کنم که «شهردار هستم نه سخنران و اجازه دهید درد و دل کنیم به جای سخنرانی کردن».

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید



ادامه مطلب ...

سلام دوستان

هم اکنون زمان آن رسیده است که همان گونه که شهید همت ها و شهید باکری ها و شهید برونسی ها با جهاد برای ایران سربلند حرکت کردند، ما هم با حرکتی جهادی به سوی ایران سربلند برویم.


برچسب‌ها: شهدا, جهاد, ایران سربلند

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، علی باقری معاون بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی یورو نیوز گفته بود: من اطمینان دارم که انتخابات ریاست جمهوری باب جدیدی را در قبال مسئله هسته‌ای باز خواهد شد. ایران پس از این انتخابات با اقتدار بیشتری در عرصه مذاکرات هسته‌ای حضور خواهد یافت.
اما علي​اکبر صالحي وزیر امور خارجه در پایان سفر خود به قزاقستان تصریح کرد: موضوع هسته‌ای ربطی به انتخابات ندارد و هر دولتی منویات نظام و خواسته مردم را اجرا می‌کند.
در ميانه اختلاف نظر اين دو مقام ديپلماتيک، اسماعيل کوثري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، جانب باقري را گرفت و در پاسخ به سوالي که جوياي «ارتباط ميان انتخابات رياست جمهوري و مساله هسته​اي کشور» بود، گفت: قطعا و يقينا اين دو موضوع مي توانند نسبت به هم ارتباط داشته باشند. چون حضور گسترده مردم پاي صندوق​هاي راي و اينکه ملت ما پرشور در انتخابات شرکت کنند - که انشالله چنين مي شود- يک برگ برنده در مذاکرات هسته​اي ما خواهد بود. چرا که مردم و مسئولين ما به دنيا در عمل نشان مي دهند که پاي همه موضوعات نظام و انقلاب ايستاده​اند. به عبارت ديگر به دنيا نشان داده مي​شود که اگر تحريم کرديد باز هم ما پاي نظام ايستاده​ايم و تحريم​هايتان را با حضور گسترده در انتخابات خنثي مي کنيم.
به گفته اين نماينده تهران، ميزان راي مردم به نامزد نهايي انتخابات رياست جمهوري هر چقدر بيشتر باشد، مي تواند پيام محکم​تري به دنيا باشد که مردم ما در همه مسائل حساس هستند و موضوع را پيگيري مي کنند. اين موضوع اثر مستقيمي در ادامه روند مذاکرات هسته​اي خواهد داشت.
کوثري خاطرنشان کرد: رئيس جمهوري که قرص و محکم کار خود را آغاز کردهو ادامه مذاکرات هسته​اي را دنبال کند؛ عاملي است که به طرف خارجي نشان مي​دهد که جمهوري اسلامي ايران اين قضيه را سفت و سخت دنبال مي​کند.
وي بي​آنکه نامي از وزيرخارجه ببرد، تاکيد کرد: اينکه بگوييم ارتباطي بين انتخابات رياست جمهوري و مذاکرات هسته​اي وجود ندارد، درست نيست.

یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر این که رئیس جمهور آینده باید صدردرصد ولایی باشد، گفت: همه باید برای برگزاری با شکوه انتخابات و انتخاب اصلح تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی عصر پنج‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در سخنانی به مشکلات داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات، ملت ایران و نظام اسلامی ما مقتدرانه در مسیر پیشرفت حرکت می کنند.

وی به برخی مشکلات خارجی اشاره کرد و گفت: از زمانی که مردم علیه حکومت‌های ظالم و فاسق قیام کردند و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی شاهد این مسئله بودند، دشمنان با احساس خطر، در برابر جمهوری اسلامی ایران که منشا این حرکت ها بود، ایستادند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به تلاش گسترده دشمنان در استحاله قیام های مردمی، تصریح کرد: در آغاز این قیام‌ها، در تونس، مصر و لیبی سرعت بیداری مردم بسیار بود؛ از این رو دشمن تلاش کرد مسیر آنها را منحرف کرده و با ایران هراسی، تعابیری چون بهار عربی و ... را به وجود آورند.

وی ادامه داد: در گذشته تبلیغات گسترده دشمن علیه ایران و مذهب تشیع از طریق کتاب‌ها صورت می گرفت و ما نیز پاسخ آنها را می‌دادیم، ولی امروز آنها با ورود به عرصه، تبلیغ زیادی علیه ایران اسلامی و ارزش‌های مکتب تشیع انجام می دهند که باید با آنان مقابله کرد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" اشاره کرد و ابراز داشت: نخستین مسئله مهم در این عرصه، تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

بخشی از مشکلات کشور به خاطر سوء مدیریت است

وی با اشاره به این که رئیس جمهور آینده باید به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی کند، اظهار داشت: مکرر به کسانی که تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دارند، گفته‌ام که یکی از مشکلات اصلی جامعه، مسائل اقتصادی است و مردم در این عرصه سخت در تحت فشار هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که تمامی مشکلات به دلیل تحریم‌ها نیست، افزود: بخشی از این مشکلات به خاطر سوء مدیریت است؛ به طوری که هر کس هر قیمتی را که می‌خواهد بر روی اجناس می‌گذارد.

آیت‌الله‌ نوری‌همدانی با اشاره به  نقش روحانیت در حضور حداکثری مردم، گفت: مردم آزمون خود را در صحنه‌ها با موفقیت گذرانده اند، حال وظیفه روحانیت است که با تبیین شاخص های اصلح، آنان را به حضور حداکثری تشویق کنیم.

هر چه تعداد کاندیداها کمتر باشد، تمرکز آرا بیشتر می‌شود

وی در ادامه در توصیه به کاندیداها، یادآور شد: هر چه تعداد کاندیداها کمتر باشد، تمرکز آرا بیشتر می‌شود و در غیر این صورت، رای مردم شکسته شده و آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.

این مرجع  تقلید با تاکید بر این که رئیس جمهور آینده باید صدردرصد ولایی باشد، ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید در عرصه مدیریت امتحان خود را پس داده باشد؛ این شخص باید فردی مومن متعهد و سیاستمدار باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله‌ نوری‌همدانی در پایان افزود: شاید هیچ دوره ای از انتخابات ریاست جمهوری به اندازه این دوره از حساسیت برخوردار نبوده است؛ از این رو همه باید برای برگزاری با شکوه و انتخاب اصلح تلاش کنند.
برچسب‌ها: نوری همدانی, انتخابات, رییس جمهور

یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:نوری همدانی, انتخابات, رییس جمهور, :: 1:56 :: نويسنده : ذوالفقاری

در بخش دوم و پایانی گفت‌وگوی انجام شده توسط خبرگزاری تسنیم با شهردار تهران، مسائل مربوط به اقتصاد و اولویت‌ها و دیدگاههای ایشان تبیین شده است که به شرح زیر است:

 

تسنیم: در حوزه اقتصادی نیز ابتدا نقطه نظرات و دیدگاه‌های شما را می‌شنویم و سپس دوستان سؤالات خود را مطرح خواهند کرد؟

 

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید



ادامه مطلب ...
یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:دکتر قالیباف, قالیباف, اقتصاد, سیاست زدگی, :: 1:50 :: نويسنده : ذوالفقاری

ارش کامل دیدارهای دکتر قالیباف با علماء و مراجع تقلید در قم+ گزارش تصویری

قالیباف-در-دیدار-با-مراجع-عظام-تقلید-300x1951 مرد عمل:شهردار تهران در دیدار با مراجع عظام تقلید گزارشی از فعالیت های شهرداری تهران در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی ،زیست محیطی و حمل و نقلی ارائه کرد.

دکتر قالیباف در بخش هایی از این دیدارها با بیان اینکه « امروز در شهرداری تهران ما کاملا سوار بر کار هستیم و می دانیم کار را باید به کدام سمت و سو  و چگونه هدایت کنیم»، گفت: همانطور که می دانید شهرداری ها بر خلاف دولت از نفت برخوردار نیستند و باید خودشان پول در بیاورند و هزینه کنند.

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید



ادامه مطلب ...

 

ثروتی: احمدی نژاد مستند سخن بگوید/ اظهارات رئیس جمهور در خوزستان ناشی از ضعف های مدیریتی است

مجلس - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید اظهارات رئیس جمهور در خوزستان فرافکنی است.

موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان این که احمدی نژاد باید برای اظهارات خود سند ارائه کند و مستند حرف بزند، گفت: آقای رئیس جمهور از روزهای اول ریاست جمهوری از لیست متخلفان خبر می داد در حالی که رئیس مبارزه با مفاسد اقتصادی خود دولت بوده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که بالاترین مفاسد در همین دولت اتفاق افتاده است، گفت: اظهارات رئیس جمهور در خوزستان فرافکنی است و این موضوع که می گویند مفاسد اقتصادی فساد نیست و تخلف بانکی است برای جامعه قابل قبول نیست.
وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در خوزستان گفت: معمولا روسای جمهور در پایان دوره هایشان مطالبی را بیان می کنند اما این دوره این موضوع شدت پیدا کرده است.
ثروتی ادامه داد: رئیس جمهور باید با در نظر گرفتن تمام این مسائل کشور را اداره کند اما متاسفانه رشد اقتصادی در این دولت از تمام دولت های قبل و بعد انقلاب کمتر است و میزان نقدینگی به مراتب افزایش یافته و همچنین میزان نفت در بودجه از هر زمانی بیشتر شده است و این نشان می دهد که بی برنامگی و ضعف مدیریت وجود دارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مشکلات موجود در جامعه باعث شده تا احمدی نژاد این سخنان را مطرح کند و البته این سخنان درانتخابات ریاست جمهوری نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

ولایتی:

علی‌اکبر ولایتی چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحابه رسانه در قم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «اگر بگم‌بگم‌های آقای احمدی نژاد به شما برسد آیا می‌توانید در مقابل ایشان بایستید»، گفت: میدان انتخابات میدان رقابت است و یکی از صحنه‌های رقابت هم همین تهدید‌ها و اینگونه اعلام نظر‌ها است.
[در خصوص رد یا تایید صلاحیت‌های نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان و احتمال اعمال سلیقه بر روی نظرات این شورا]: شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی می‌داند و طی تاریخ طولانی خود، مدبرانه عمل کرده و آبدیده شده است و در مقابل هیچ فشاری تسلیم نمی‌شود.
*همه مشکلات از تحریم‌ها نیست بلکه بخشی از آن مربوط به تدابیر داخلی است. اگر ما بتوانیم در حوزه اقتصاد مطابق برنامه پنجم و قوانین مجلس در خصوص مسائل اقتصادی مدبرانه و قانون مدارانه عمل و در تبدیل تدریجی منابع مالی از درآمد نفت به صادرات غیرنفتی تلاش کنیم و از سوی دیگر در راستای خودکفایی با یک همت بالا و با یک سرعت قابل قبول حرکت کنیم این همان چیزی است که حماسه اقتصادی را شکل می‌دهد.
*تخریب دیگران از جانب هر کسی صورت بگیرد عمل خلاف اخلاق است و با اخلاق اسلامی و منش ایرانی همخوانی ندارد. مخالف و موافق دولت فرقی نمی‌کند همه باید از به کار بردن کلمات تخریبی و تخریب دیگران خودداری کنند البته مردم هم این مسائل را متوجه هستند.
* اگر بتوانیم از میان همه نامزدها یک کاندیدا داشته باشیم حتما به نفع ما است، تفرق موجب می‌شود دیگران که اصولگرا نیستند یا در اصولگرایی آنها شبه است پیروز شوند.
* اگر کسی حداقل شرایط را داشته باشد می‌تواند به ائتلاف پیشرفت بپیوندد، ممکن است کاندیدایی که می‌آید و مورد تفاهم ما قرار می‌گیرد با توجه به مقبولیتش، نفر چهارمی خارج از این سه نفر فعلی باشد.
*در خصوص پرداخت یارانه 250 هزار تومانی به مردم ،اینکه انسان عددی را بگوید بدون اینکه بر روی آن حساب کند به معنای این است که معلوم نیست در انجام آن تعهد بتواند موفق عمل کند. یارانه 250 هزار تومانی نیازمند افزایش چند برابری قیمت حامل‌های انرژی است،‌ با این کار گویی در یک جیب مردم 250 هزار تومان می‌ریزند و از جیب دیگر 700 هزار تومان برداشت می‌کنند.
*قبل از اجرای قانون هدفمندی سوبسید به اقشار مختلف مردم به صورت یکنواخت پرداخت می‌شد این در حالی است که یارانه باید به کسی تعلق بگیرد که دخل و خرج زندگی‌اش موازنه ندارد.
*[در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا صحت دارد شما از امام راحل خواسته بودید با توجه تبعات حکم ارتداد سلمان رشدی و تاثیر آن در روابط بین‌الملل از اعلام و انتشار آن خودداری کنند»]: این مطلب از اساس دروغ است؛ بنده اصلا از چنین چیزی اطلاع ندارم و چنین کاری را انجام ندادم.

پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:58 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 477
بازدید کل : 55450
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1