سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

به مناسبت 8 شوال "یوم الهدم"/ حادثه دردناک تخریب بقیع زخمی بر قلب شیعیان

به مناسبت 8 شوال "یوم الهدم"/ حادثه دردناک تخریب بقیع زخمی بر قلب شیعیان
 

شفقنا- دردناک‌ترین حادثه تاریخی ـ اسلامی معاصر به هشتم شوال سال ۱۳۴۴ و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط ‌می‌شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌ بیت ‌پیامبر(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه‌ خود قراردادند و بقیع را به مقبره‌‌ای ویران‌ شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبدیل‌ کردند.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:بقیع ,, :: 11:29 :: نويسنده : ذوالفقاری
 ۱۷:۴۳

«ما در غزه حالمان خوب است، شما کجا هستید؟!»

پیام کودک فلسطینی به اعراب پیش از شهادت

فعالان، فیلمی را از یک پسربچه فلسطینی منتشر کردند که ۴۵ دقیقه قبل از شهادت او گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از العالم، این کودک فلسطینی، در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به خانه «ابوهویشل»، در اردوگاه آوارگان فلسطینی «النصیرات» شهید شد.

 

در این حمله 4 کودک شهید شدند.

 

این کودک خردسال با زبان کودکانه خود به اعراب می گوید: «ما در غزه حالمان خوب است؛ از شما متشکریم؛ ما در جنگ هستیم و حالمان خوب است؛ شما اکنون چه می کنید؛ اجساد شهدای ما زیر آوارها باقی مانده است، و کودکان ما هم در خیمه ها زندگی می کنند و می پرسند که شما کجا هستید.

ما در غزه حالمان خوب است، از شما متشکریم.

دریا پشت ماست و دشمن در برابر ما؛ ولی ما همچنان می جنگیم.

هنوز به اندازه کافی از سلاح، غذا و وعده های صلح برخورداریم، و از شما متشکریم؛ جان ها، زخم‌ها، آسمان ها، صورت ها، خون ها و کفن هایمان از ما در برابر سخن ها و وعده‌های شما حمایت می کنند.

حال ما در غزه خوب است، از شما متشکریم. حال ما در غزه خوب است، از شما متشکریم.»

سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:پیام کودک فلسطینی به اعراب پیش از شهادت, :: 11:27 :: نويسنده : ذوالفقاری

دو نامه ای که سران تل آویو و حامیانش را سراسیمه کرد

یکی از نویسندگان سرشناس عرب طی مقاله‌ای با اشاره به نامه اخیر سردار سلیمانی به مقاومت فلسطین تاکید کرد که این نامه باعث هراس و سر در گم شدن سران تل آویو و برخی سران عرب شده است

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:سرخس, سردارسلیمانی, :: 9:42 :: نويسنده : ذوالفقاری

ترجمه رسمی متن کامل توافقنامه هسته‌ای ایران و ۱+۵

سیاست > دیپلماسی - فارس نوشت:
 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران متن کامل توافقنامه هسته‌ای ایران و ۱+۵ که در پایان مذاکرات ژنو محقق شد، منتشر کرد.

برنامه اقدام مشترک

مقدمه:

هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع مورد توافق و بلند مدت است به نحوی که تضمین کند برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح آمیز باقی خواهد ماند. ایران اعلام می‌نماید تحت هیچ شرایطی به دنبال دستیابی یا گسترش سلاح هسته‌ای نیست. راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی‌ها می‌انجامد. این راه حل جامع، ایران را قادر می سازد تا به طور کامل از حقوق خود در بهره گیری از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و با رعایت تعهدات خود بر طبق معاهده از آن برخوردار شود. این راه حل جامع متضمن یک برنامه غنی سازی با تعریف مشترک و محدودیت‌های عملی و اقدامات شفاف ساز به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای می‌باشد. این راه حل جامع به مثابه یک مجموعه منسجم خواهد بود که هیچ بخشی از آن مورد توافق قرار نمی‌گیرد مگر آنکه در مورد تمامی بخش‌های آن توافق حاصل شود. این راه حل جامع شامل یک فرایند متقابل و قدم به قدم می‌باشد و به رفع همه جانبه تمامی تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های چندجانبه و تحریم‌های ملی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌انجامد

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
"شیمون ایلوت" یا "ابوبکر البغدادی" +عکس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۷
 
چندین گروه مجازی در شبکه‌های اجتماعی تصویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد هویت واقعی "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه داعش فردی است با نام واقعی "شیمون ایلوت" که یکی از مزدوران سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" به شمار می‌رود.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران نوشت: چندین گروه مجازی در شبکه‌های اجتماعی تصویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد هویت واقعی "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه داعش فردی است با نام واقعی "شیمون ایلوت" که یکی از مزدوران سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" به شمار می‌رود.


براساس گزارش این گروه‌های مجازی نام جعلی این شخص هم اکنون "ابراهیم بن عواد بن ابراهیم البدری الرضوی الحسینی" است. ماموریت این فرد ایجاد شکاف و نابودی تجهیزات نظامی و امنیتی کشورهایی که برای اسرائیل تهدید به شمار می‌روند، اعلام شده است. تاکنون عراق بیانیه ای مبنی بر تایید یا تکذیب این خبر منتشر نکرده است.
 
کد مطلب: 372712
 
 
 
 

 

سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:"شیمون ایلوت" یا "ابوبکر البغدادی" +عکس, :: 17:18 :: نويسنده : ذوالفقاری
۳۴نظر
داغ کنید
 
 
۱۱
 
تقدیر بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از قالیباف و استقبال وزیر روحانی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
 
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از امضای بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان پای ‌نامه تشکر از شهردار تهران به خاطر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری خبر داد.
تقدیر بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از قالیباف و استقبال وزیر روحانی
به گزارش جهان، نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با فارس، گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان متن تشکر نمایندگان از محمدباقر قالیباف شهردار تهران را امضاء کردند.

این گزارش حاکی است، در پی تصمیم شهردار تهران برای اجرای طرح سالم‌سازی محیط کار که بر مبنای جداسازی و عدم اختلاط فضاهای کاری زنان و مردان در شهرداری تهران صورت گرفت، بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبادرت به امضای نامه‌ای با موضوع تشکر از محمدباقر قالیباف شهردار تهران کردند.

این مصوبه که بر طبق آن هیچ بانوی شاغل در شهرداری از کار، بیکار نمی‌شود بلکه جایگاه آنان را در این نهاد ارتقا پیدا می‌کند، با هجمه مغرضانه رسانه‌ای در درون و بیرون مرزها مواجه شد و بی‌توجه به اینکه شهرداری صرفاً مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیاده کرده و خود، مبدع این طرح نبوده به تخریب توأمان طرح و مجری آن پرداختند.

اجرای این طرح که نام کامل آن «حفظ کرامت زن و افزایش امنیت روانی او در محیط کار» است به گفته قالیباف در ادامه احداث پارک‌های ویژه بانوان صورت گرفته است، همان پارک‌هایی که به گفته او « ... زمانی که در تهران پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود ... »

پورمحمدی: جدا بودن خانم‌ها و آقایان در محل کار، اقدامی همخوان با ارزش‌ها است

همچنین تسنیم گزارش داد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، به موضوع تفکیک جنسیتی در بین کارمندان شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: البته در این باره باید از خود شهردار مواضع را پرسید اما یک بحث کلی در دولت داریم و مبنایی به معنای تفکیک جنسیتی نخواهیم داشت.

پورمحمدی ادامه داد: بلکه هدف افزایش راندمان، بازدهی و بهره‌برداری نظام اداری است و اگر در مجموعه‌ای که خانم‌ها و خواهران ما هستند و امکاناتی داریم که خانم‌ها بتوانند و در یک محیط و یک اتاق جدا باشند آرامش بهتری نیز داشته باشند و راندمان را بالا ببرند، هم با ارزش‌ها و سنت‌های ما سازگار است و هم با منطق اقتصادی و اداری سازگاری دارد و ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت اگر ۲ نفر با هم همکار باشند و راهی جز این نیست، تفکیکی هم اعمال نخواهد شد و کسی هم دنبال اعمال تفکیک نخواهد بود. ولی یک منطق اداری و اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی در این زمینه داریم. این منطق ما را به انتخاب بهترین روش هدایت می‌کند.
 
کد مطلب: 371824
 
 
 
 
سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:سرخس, قالیباف, طرح تفکیک جنسی, :: 17:12 :: نويسنده : ذوالفقاری

«آستان قدس رضوی همچون گذشته آمادگی دارد بمنظور رفع شبهات و القائاتی که توسط بعضی افراد مغرض در زمینه مالمیت و یا وقفیت اراضی سرخس در اذهان عمومی ایجاد گردیده پاسخگوی مراجع قانونی و ذیصلاح در این زمینه باشد.»

ج ـ مدیر عامل املاک و مؤسسه کشاورزی آستان قدس سرخس، پس از وقایع اسفند سال ۱۳۶۷ طی مصاحبه أی که در روزنامه جمهوری اسلامی منعکس شده و پیوست است اعلام میدارد « آستان قدس در سرخس دارای سی فقره سند مالکیت رسمی است … از مسؤولین کشور و یا استان هر ک مایل به رسیدگی باشند. هیچگونه مانعی در کار نیست و تولیت معظم آستان قدس این اجازه را فرموده اند تا جای شک برای کسی باقی نباشد.»

بررسی عملکرد دادستان عمومی مشهد.

۱ ـ در زمان ورود جناب آقای علیزاده دادستان محترم عمومی مشهد به شهرستان سرخس تصرف عدوانی وجود نداشته و مسأله روز قبل حل گشته و عملکرد ایشان بر تشنج افزوده است.

۲ ـ دادستان عمومی مشهد قرار بود صرفاً افراد لیست مشترک را دستگیر نمایند ولی ۳۵ نفر بیشتر از لیست مشترک دستگیر می شوند.

۳ ـ دادستان عمومی مشهد شکایت مردم از مأموران اننتظامی را پاره کرده و به آنها رسیدگی ننموده است.

۴ ـ ایشان پس از محکومیت تعدادی از دستگیر شدگان، با روزنامه قدس مورخ ۶۸/۱۰/۱۸ و روزنامه رسالت مصاحبه نموده و یک مسأله قضائی را آب و رنگ سیاسی بخشیده است. برخی از مسؤولین قضائی و سیاسی استان خراسان انجام مصاحبه توسط ایشان را ناصحیح دانسته و اعتقاد داشتند ککه این عمل مسأله سرخس را پیچیده کرده است. باز ایشان دست از مصاحبه برنداشته و این بار با روزنامه رسالت مورخ ۱۳۶۹/۲/۳ مصاحبه نموده و با اینکه در گذشته در کمیسیون قضائی مجلس حضور یافته و هیأت اعزامی از کمیسیون اخیرالذکر در سفر مشهد با ایشان دیدار و گفتگو داشته و تا تاریخ مصاحبه گزارش هیأت به مجلس ارائه نگردیده ایشان چنین اظهار میدارند.

« لازم به ذکر است در همین زمینه هیآتی از جانب کمیسیون اصل نود به مشهد مقدس آمدند که پس از پاسخ به سؤالات آنها به حقانیت عمل اینجانب پی بردند».

نهایتاً اینکه راه حل مسأله سرخس برخورد خشونت آمیز با مردم نیست و باید با موضوع با تدبیر و حساب شده برخورد شود.

۱ ـ با عنایت به فرمایشات ریاست محترم دادگاه شعبه ۲۵ کیفری ۲ مشهد مبنی بر اینکه « پس از صدور حکم قرار بود یکی یکی برای محومینی که نادم باشند تقاضای عفو کنیم » و با توجه به اظهارات دادستان محترم عمومی مشهد که اگر این قضایا ( تحقیق و تفحص ) پیش نمی آمد ما خودمان این قضیه را حل می کردیم. تقاضای عفو برای محکومین اعم از قطعی و تعلیقی بسیار بجا و به مصلحت می باشد.

بدیهی است کسانی که رسماً به تولیت محترم آستان قدس روی اهانت نموده اند قابل عفو نخواهند بود.

۲ ـ جمعی متشکل از کارشناسان و نمایندگان ادارات ثبت اسناد استان و مرکز مأمور شوند تا جهت بررسی و تنظیم و تعیین وضعیت پلاکهای ثبتی املاک سرخس اقدام نمایند.

۳ ـ موضوع قرارداد کشاورزان نصفه کار با مؤسسه و املاک و کشاورزی آستان قدس رضوی مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد و با درخواست از تولیت محترم آستان قدس موارد لازم اصلاح گردد.

۴ ـ در خصوص کشاورزان دیمکار منطقه سرخس لازم است رفع محدودیت بهره برداری از اراضی دیم بوجود آید.

۵ ـ بخشی از اراضی نوار مرزی سرخس در منطقه أی بنام جنگل، موقوفه بودن آن در شهریور سال ۱۳۶۸ مورد اعتراض مردم و کشاورزان قرار گرفته که در سال ۱۳۲۰ این اراضی طی معاوضه أی کککه بین دو کشور ایران و شوروی در طول نوار مرزی انجام گرفت و به جمهوری اسلامی ایران الحاق می گردد و ساختمان قدیمی پاسگاه شوروی هنوز در این اراضی وجود دارد از سوی اداره ثبت اسناد سرخس و استان خراسان هیچگونه سند و مدرکی در ارتباط با این اراضی ارائه نگردیده چنانچه آستان قدس مدرکی در اثبات وقفیت این اراضی نداشته باشد مالکیت این اراضی دولتی است و شایسته است دولت جهت رفع مشکل کشاورزان زمین را میان آنان تقسیم نماید.

۶ ـ در رابطه با تأمین زمین مسکن مردم، استانداری خراسان از طریق اداره کل مسکن و شهرسازی و ادارات تابعه در شهرستان سرخس برنامه های لازم جهت واگذاری زمین به مردم تهیه و اقدام نمایند.

۷ ـ اجرای طرحهای چند منظوره در نوار مرزی از جمله ایجاد حوضچه های پرورش ماهی و کانالهای انتقال آب از اقدامات ارزنده أی است که توسعه و حفاظت آن ضروری است.

۸ ـ شکایات متهمین و دستگیرشدگان در خصوص اعتراض به نحوه عملکرد مأمورین انتظامی که مورد رسیدگی قرار نگرفته است توسط مرجع قضائی ذیصلاح مورد بررسی قرار گیرد.

۹ ـ در مورد موقوفه بودن بخش قابل توجهی از املاک سرخس باید بررسی شود، طبق رأی اعضای کمیسیون منتخب تولیت محترم آستان قدس موضوع مادة۲ قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی مصوب ۶۳/۱/۲۸ مجلس شورای اسلامی، سند مبایعه و معاوضه شماره ۱۰۲۰۳ مورخ ۱۳۱۵/۷/۹ دفترخانه اسناد رسمی شماره ۱۱ تهران باطل اعلام شده است و لذا املاک خالصجات سرخس متعلق به دولت بوده و سند ۱۰۸۲ زارع ۶ هکتاری معتبر خواهد بود.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, :: 1:28 :: نويسنده : ذوالفقاری

ادامه متن تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکلات مردم سرخس با اداره ی املاک آستان قدس در ادامه مطلب بخوانید



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, :: 1:24 :: نويسنده : ذوالفقاری

در کمیسیون کلاً رویش بحث شده عین آنچه که در کمیسیون رأی آورده طبق آئین نامه قرائت میشود.

پس از اینکه قانون ابطال اسناد و فروش رقبات آب و اراضی موقوفه در تاریخ ۶۳/۱/۲۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد، آستان قدس مدعی مالکیت و موقوفه بودن این اراضی شده و اعلام می دارد برای برخورداری از خدمات کشاورزی باید با مؤسسه املاک و کشاورزی آستان قدس سرخس قرارداد اجاره منعقد شود، کشاورزان هم چون به وقفی بودن این اراضی اعتراض دارند نپذیرفتند و از خدمات کشاورزی با نرخ دولت محروم و با زحمت و مشقت ابزار خدمات کشاورزی را از بازار آزاد تأمین میکنند.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:سرخس, تحقیق و تفحص, :: 1:22 :: نويسنده : ذوالفقاری

شکوائیه های متهمین، بازداشت شدگان

در مجموع ۴۵۴ فقره نامه و شکوائیه مربوط به مردم دریافت شد که تعداد ۵۵ فقره شکایت از سوی ۴۳ نفر افراد بازداشت شده و متهم و همچنین ده نفر از بستگان آنها به هیأت واصل گردیده که طبق اعلام افراد متهم و بازداشت شده ۲۵ نفر آنها شغلشان کشاورزی، ۵ نفر دارای شل دیگر و ۷ نفر نیز شغلشان را مشخص نکرده و سه نفر کارمند و سه نفر هم از مسئولین اجرائی و نهادهای سرخس می باشند و مفاد این شکایتها در چند مورد خلاصه می شود.

۱- همه شکات می گویند بی گناه هستیم و نسبت به اتهامات و مدت بازداشت و اصل محکومیت اعتراض داریم.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:سرخس, تحقیق و تفحص, :: 1:18 :: نويسنده : ذوالفقاری

مورد تصرف را تخلیه نمایند مورد تعقیب قرار نمی گیرند» طبق گزارش مورخ ۶۸/۶/۱۹ فرمانده پاسگاه شهید صادق تحت پوشش گروهان ژاندارمری سرخس به عنوان ریاست محترم دادگاه حقوقی ۳ سرخس عنوان می کند که

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:سرخس, تحقیق وتفحص, :: 1:15 :: نويسنده : ذوالفقاری

این متن از کتابخانه, موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی  مجلس شورای اسلامی دوره ی 3 جلسه 249 تاریخ 5/4/1369 اخذ گردیده آدرس سایت :http://www.ical.ir

محمد اصغری ( مخبر کمیسیون امور حقوقی و قضائی ) ـ بسم اللّه الرحمن الرحیم در تاریخ ۶۸/۱۱/۲۵ آقای قاضی زاده تقاضای تحقیق و تفحص می کنند ( قبل از این تاریخ ) و در تاریخ ۱۱/۲۵/ در مجلس شورای اسلامی در جلسة علنی تحقیق و تفحص رأی می آورد و چهار تن از همکاران کمیسیون قضائی آقایان : ابوطالب حبیبی نمایندة قائمشهر، محمد حسین جهانگیری نمایندة قصر شیرین، ما شاءاللّه حیدری مقدم نمایندة الشتر، سید محمد رضوی یزدی نمایندة یزد، چهار نفری به منطقه عزیمت می کنندکه ماحصل گزارش خیلی مفصل تر از این بود که الأن قرائت می شود. شاید حدود ۳۰ صفحه بود و این گزارش در کمیسیون قضائی قرائت شده بعد نظراتی که نمایندگان و اعضای کمیسیون قضائی داشتند در گزارش اعمال شده و در نهایت بعد از خلاصه شدن که باز هم حدود چهارده، پانزده صفحه هست به این صورتی که قرائت می شود درآمده.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:سرخس , تحقیق و تفحص, :: 1:11 :: نويسنده : ذوالفقاری

نامه به رئیس جمهور

به نام خدا

اگر قانون در يک کشوري عمل نشود،کساني که مي خواهند قانون را بشکنند اينهاديکتاتوراني هستند که به صورت اسلامي پيش آمده اند     امام خمینی (قدس)

محضر مبارک حضرت حجه السلام دکتر روحانی  ریاست محترم جمهور منتخب ملت ایران  

با عرض سلام وادب واحترام

سرخس می تواند به خورستان دیگر تبدیل شود اگربا اجرای قانون واحکام قطعی ونهایی محاکم قضایی مردم محروم نگهداشته شده ی منطقه به حقوق از دست رفته شان دست یابند .

چنانکه مطلع اید ،ارکان توسعه ابتدایی در هر جامعه عبارتند از :

آب ،زمین ،سرمایه ونیروی انسانی ، سه عامل از این ارکان متغیر بوده وزمین تنها رکن ثابت توسعه به شمار می رود که تغییر جغرافیایی انتقال آن امکانپذیر نمی باشد ،به همین دلیل در قرآن آمده است که وقتی در سرزمینی روزگاروقهر طبیعت ویا حکومت برمردم سخت شد بهتر است هجرت کنند تا کار آنان گشایش یابد (آیه 99 سوره مبارکه نساء)

سرزمین سرخس دارای ویژگیها وشرایطی است که به تبع سرنوشت آنجا را به گونه ای رقم زده که موجب غقب ماندگی وفقر مزمن منطقه گردیده ونمی گذارد مردم این دیار از حلقه عقب ماندگی وفقر خارج شوند ،عامل اساسی این عقب ماندگی در ویژگی رکن ثابت توسعه یعنی زمین نهفته است که تاکنون علیرغم تالشها وزحمات ناباورانه مردم ومسئولین دولتی وغیر دولتی امکان تغییر ویژگیهای آن ممکن نگردیده است ، اجازه دهید کمی به عقب برگردیم وصورت مسئله را بسیاربه اختصار وفهرست وار توضیح دهیم تا شاید چاره ای برای برون رفت از دایره فقر وعقب ماندگی منطقه اندیشیده شود .

در سال 1315 رضا شاه بخشی از موقوفات حضرت رضا (ع) را در اطراف تهران از جمله (اوین وخوردوین وشهرک غرب و...) را با بخش عمده وقابل توجهی از اراضی منطقه سرخس قریب به 80 درصد به عنوان خالصجات دولتی طی سند رسمی به شماره 11286و10203 مورخ 9/7/1315 در دفتر خانه رسمی شماره 11 تهران معاوضه می نماید ،پس از وی پسرش محمدرضا شاه در سال 1355 در مرحله سوم اصلاحات ارضی بخشی از اراضی سرخس را بر اساس آن بیع معاوضی معامله  شده بودند خریداری نموده وبه  زارعین صاحب نسق منطقه واگذارمی نماید وبرای تعداد 1082 نفر آنان سند رسمی صادر می نماید .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به فتوای حضرت امام (رحمه الله )که موقوفات باید به اصل خود برگردند ،مبنای تصویب قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب واراضی موقوفه در تاریخ 28/1/63 در مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد ومتاقب آن ودرمقام اجرا کمیسیون ماده 2 آیین نامهای اجرای مصوبه مذکور در اداره اوقاف مشهد تشکیل ونظریه کمیسیون مبنی بر ابطال بیع معاوضی سند شماره 11286 دفتر خانه شماره 11 تهران واسناد تابعه آن را صادر می نماید ومطابق دادنامه های صادره از شغبه 101 دادگاه مدنی خاص تهران به شماره 537 مورخ 19/4/68 وصادره از شعبه اول دیوانعالی رای قطعی ونهایی می شود ،براین اساس آستانقدس طبق رای صادر شد وشرحی که گذشت موقوفات از دست رفته را مجددا باز پس می گیرد واسناد مالکیت آن را توسط اداره ثبت اسناد واملاک شمیرانات تهران صادر ودر اختیار آستانقدس قرار می گیرد .

واما در مقابل نه تنها از واگذاری اراضی سرخس به عنوان معوض به دولت ومردم امتناع می ورزد بلکه اسناد آن دسته از اراضی 1082 زارع 6هکتاری را که در مرحله سوم اصلاحات ارضی از آستانقدس خریداری شده وبه زارعین واگذار گردیده به رسمیت نمی شناسد وقصد ابطال آنرا دارد ؟!

لذا در سال 1368 اعتراضات وتجمعات مردمی نسبت به مالکیت آستانقدس آغاز گردیده که تاکنون چندین باردر مقابل دفتر قوه قضائیه ونهاد ریاست محترم جمهوری ومقابل فرمانداری واداره ثبت شهرستان سرخس تجمع داشته و مالکیت آستانقدس را براراضی سرخس زیر سوال برده اما آستانقدس تاکنون به هیچ عنوان حاضر به تمکین آرا صادره نیست وهمچنان من غیر حق بر تصرف غیر قانونی ونامشروع خود تاکید واصرار می ورزد وحقوق زارعان وکشاورزان ومردم سرخس را نادیده میگیرد ودرطی دعاوی مردم با آستانقدس معلوم گردید که قریب به چهارصد هزار هکتار از اراضی سرخس متعلق به دولت ومردم بوده وآستانقدس برای آنان هیچگونه اسناد معتبری ندارد ،پس از پی گیریهای خارق العاده مردمی واصرار آنان بر حقانیت خود ودولت ، سرانجام مسئولین اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی را برآن داشت که برای اراضی فوق سند مالکیت دریافت نمایند. اما سرنوشت این اسناد نیز به سرنوشت سایر اسناد مبتلا گردیده وآستانقدس اجرا وانتقال تملیکی آنرا به دولت ومردم معلق نموده است  ، البته نه از طریق قانونی بلکه ازروشهای فراقانونی ،نظیر یک تلفن ویا یک نامه غیر رسمی و....؟! درحال حاضر مبادرت به فروش غیر قانونی مردم می کند .

 طی سه دهه اخیر بیش از دهها بار مردم وزراعین به اشکال مختلفی اعتراضات خودرا نسبت به این مسئله به نمایش گذاشتنه اند که هر بار با تدبیرمسئولین به گونه ای خشم آنان فروکش وبا وعده هایی که مبنی بر حل مشکل داده شده است توانستند امید مردم را به حل مسئله زنده نگاه دارند ،لازم است متذکر شوم که این پرونده یکی از قطور ترین وپیچیده ترین وقدیمی ترین پرونده های استان است .

،بنابراین تا وضع مالکیت اراضی این منطقه مشخص نشود محرومیت وعقب ماندگی از این دیار رخت بر نمی بندد.

،براساس مصوبه شماره 14015/39570 دولت محترم وکار گروه منتخب آن که به درستی مسئله را تبین ونتیجه را اعلام نمودند ،به اضافه احکام قطعی ونهایی دادگاهها اراضی سرخس می بایست  تعیین تکلیف شوند تا موضوع برای همیشه خاتمه یابد وحقوق هر ذی حقی به وی داده شود ،در غیر اینصورت ازتوسعه وپیشرفت ،جذب اعتبارات وسرمایه گذاری خبری  نخواهد بود نه می توان از تنش ها وچالشهای اجتماعی ونارضایتی های مردم می توان جلوگیری کرد چرا که تاکنون چنین بوده است و ، بنابر مردم محروم وپابرهنه سرخس امیدوارند دولت تدبیر وامید ؛تدبیری بیندیشد وباآن کلیدی که نوید باز کردن قفل های سمج را داده است این قفل زنگ زده چندین ساله که قفل  آن نیز در ید صاحب نفوذ وقدرت وثروت است باز شود ومردم آن مقدار از اراضی را که سند مالکیت دریافت نموده است تملیک کنند  و شرایط انتقال رسمی اسناد مالکیت به نام متصرفین وزارعین وذینفعان منطقه که مالک اصلی هستند فراهم گردد وماشاهد رشد وشکوفایی منطقه وبهره وری از نعمات خدادادی وودرنهایت نیل به سمت خودکفایی کشاورزی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم ،زیرا حل مشکل بیکاری ،رکود ،رفع عقب ماندگی وایجاد زمینه های توسعه پایدار ،برقراری عدالت ،افزایش در آمد وسرمایه گذاری وافزایش تولید خالص وناخالص ملی ونیل به سمت خودکفایی ونجات از وابستگی و... همه وهمه در گرو تملیک اراضی دولتی وسپس واگذاری آنها به مردم است .

ودر پایان لازم است به استحضار  برسانیم که آستانقدس مقدار زیادی از زمینها ومراتع  مردم را تخریب نموده ودامداری وکشاورزی ما را که شغل آبا واجدادی ما بوده است از بین برده است وکوچکترین حقی بر مردم مستضعف وپابرهنه قائل نیست وبه صغیر وکبیر وپیر وجوان وزن ومرد رحم نمی کند ولذا ما در این خصوص از مقام ریاست محترم جمهور منتخب می خواهیم  جلوی قانون شکنی وظلم وستم مدیران آستانقدس سرخس را گرفته وما را از این مصیبت نجات دهند.

 والسلام علیکم ورحمه الله

با تجدید احترام

نمایندگان  بخش عمده ای از کشاورزان سرخس

 

1

 

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم خرداد 1393ساعت 14:32  توسط نصرالله رضائی  |  نظر بدهید
 
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران که 10 سال مسئولیت سپاه حفاظت از مقام معظم رهبری را بر عهده داشته و از نزدیک‌ترین افراد به ایشان است، ناگفته‌ها و تحلیل‌های خود از حوادث سال 88 و برخی مسائل سیاسی دیگر را بیان کرده است.
 
خبرگزاری ایسنا: مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران که 10 سال مسئولیت سپاه حفاظت از مقام معظم رهبری را بر عهده داشته و از نزدیک‌ترین افراد به ایشان است، ناگفته‌ها و تحلیل‌های خود از حوادث سال 88 و برخی مسائل سیاسی دیگر را بیان کرده است.

سایت «مشرق» در ادامه نوشت: در مقدمه گفت‌وگوی مجله «رمز عبور» با سردار محمدحسین نجات، آمده است: خود را این گونه معرفی می‌کند؛ اول انقلاب 23 ساله بودم. اول جزو گروه‌های هفت‌گانه بودیم که سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را تشکیل دادیم. ما جزو گروه منصورون بودیم و بهزاد نبوی و ... جزو گروه امت واحده با آقای صادق نوروزی و رفقای دیگرشان بودند.

 من در بخش تدوین ایدئولوژی سازمان کار می‌کردم و کمیته اقتصادی سازمان را عهده‌دار بودم. قضایای کردستان که پیش آمد به اتفاق یکی دو نفر از دوستان مسئول پیگیری مسائل کردستان شدیم. مجاهدین انقلاب در آن موقع در خط امام بود و دغدغه‌های نظام برایش اهمیت داشت. ما به اتفاق رفقا طرحی تهیه کردیم و به ذهنمان رسید امنیت در کردستان توسط خودم مردم کرد قابل پیاده شدن هست، یعنی مردم کرد با گروهک‌ها نیستند. بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
سه شنبه 17 تير 1393برچسب:فتنه 88,دفتر رهبری , سرخس, :: 17:30 :: نويسنده : ذوالفقاری
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، 13 آذر ماه سال 90، خبری حیرت انگیز در رسانه‌های ایرانی منتشر شد. "یگان‌هایی از ایران موفق شدند یک فروند پهپاد پیشرفته را سالم به زمین بنشانند." این خبر به‌سرعت در رسانه‌های مطرح جهان بازنشر یافت تا به خبر اول تمام رسانه‌های جهان تبدیل شد. اگرچه در ساعات اولیه انتشار این خبر، مشخص نبود که پهپاد شکار شده، از کدام کشور به داخل خاک ایران فرستاده شده و علت این کار چه بوده است اما یک نکته را همه می‌دانستند که چنین پهپادی فقط در اختیار کشورهای قدرتمند و پیشرفته در حوزه ساخت پهپادهاست. ازآن‌جایی که افغانستان از چندین سال قبل توسط نظامیان آمریکایی و ناتو تحت اشغال بود، پس قطعاً این پهپاد توسط یکی از این کشورها به داخل خاک ایران اعزام شده است. با گذشت چند روز، اطلاعات بیشتری از این پهپاد منتشر شد. پهپاد شکارشده، RQ170 یا همان "جانور قندهار" نام داشت و کشور سازنده آن آمریکاست و هم‌اکنون در پایگاه هوایی آمریکا در افغانستان توسط این کشور، به‌کارگیری می‌شود. *** ویژگی‌های پهپاد شکارشده آرکیو170 توسط کمپانی لاکهید مارتین (Lockheed Martin)‏ ساخته شده در ارتش آمریکا به‌خصوص در جنگ افغانستان به‌عنوان یکی از بازوان جاسوسی این کشور استفاده می‌شود. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این پرنده‌های بدون سرنشین توسط رادارهای معمولی برد بلند (حتی انواع بسیار پیشرفته آن) قابل رهگیری نیستند و با شرایطی خاص که تقریباً نزدیک به محال است، فقط رادارهای خاص و برد کوتاه توان شناسایی و رهگیری این پهپادها را دارند. نکته دیگر در مورد این پهپاد، این است که فناوری به‌کار رفته در این پهپاد که حالا توسط سپاه شکار شده است، بسیار نزدیک به فناوری و تکنولوژی به‌کار رفته در جنگنده‌های فوق‌پیشرفته F-35 است، جنگنده‌هایی که این روزها یکه‌تاز عرصه هوایی هستند. نوع آلیاژ به‌کار رفته در بدنه، دوربین‌های تصویربرداری و فیلم‌برداری فوق‌حساس و پیشرفته، سیستم‌های راداری و مخابراتی منحصر به فرد، تجهیزات شناسایی و. . .، همگی از دیگر امکانات بسیار حساس به‌کار رفته در این پهپاد است که برخی از آنها، همچون دوربین‌های آن، فقط در اختیار آمریکا و چند کشور معدود است. از دیگر ویژگی‌های این پرنده بدون سرنشین، موتور بسیار حساس و پیچیده‌ای است که روی آن نصب شده است؛ این موتورها قابلیت پرواز پهپاد از چند ساعت را به چند روز افزایش داده شاید دومین ویژگی‌ برتری‌بخش این پهپادها در کنار رادارگریز بودن آنها، محسوب شود. ** موضع آمریکایی‌ها مقامات آمریکایی ساعتی پس از انتشار این خبر، ابتدا اصل موضوع را تکذیب و اعلام کردند که ایالات متحده چنین پهپادی را گم نکرده است. ساعتی بعد اما، نیروی هوایی آمریکا از گم‌شدن یک فروند پرنده بی‌سرنشین خود از اسکادران پهپادهای RQ170 خبر داد و اعلام کرد که این پهپاد دچار نقص فنی در سیستم موقعیت‌یابی خود شده و در جایی سقوط کرده است اما نیروی هوایی قادر به یافتن آن نیست. تأیید و تکذیب‌ها ادامه داشت و اکثر رسانه‌های مطرح جهان درباره شکار بزرگ ایران صحبت می‌کردند، اما مقامات آمریکایی همچنان از تأیید شکار این پرنده بدون سرنشین توسط ایران طفره می‌رفتند تا اینکه تصاویر و فیلم آن توسط سپاه پاسداران منتشر شد. با اثبات آمریکایی بودن این پهپاد و موفقیت بی‌نظیر ایران در شکار آن، باراک اوباما رسماً اعلام کرد که از ایران خواسته که آن را به آمریکا بازگرداند اما مقامات ایران در پاسخ به این درخواست، صراحتاً گفتند که هرگز این پهپاد متجاوز را به آمریکا پس نمی‌دهند. بعد از اینکه برای آمریکایی‌ها محرز شد که ایران این پهپاد را پس نخواهد داد، برخی رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ارتش آمریکا به‌خاطر از دست دادن این پهپاد، مجبور شده که بسیاری از راهبردهای دفاعی خود را به‌علت اینکه کشور دیگری به فناوری‌های آن دست یافته، تغییر دهد. سردار حاجی‌زاده در تصاویری که تلویزیون ایران پخش کرد، به تشریح عملیات شکار این پهپاد پرداخته اعلام می‌کند که این پهپاد در حوالی کاشمر و در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران توسط یگان‌های جنگ الکترونیک شناسایی شده است. براساس اعلام مقامات نظامی ایران، سیستم ناوبری این پرنده توسط هکرهای زبردست ایرانی هک شده و از کنترل زمینی، ماهواره‌ای و دریایی ارتش آمریکا خارج شده و به دست سپاه افتاده است. ** رمزگشایی و مهندسی معکوس اما ماجرا به همین جا ختم نشد و یک سال بعد امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از انجام کاری بزرگ در مجموعه سپاه خبر داد. "تمام اطلاعات آرکیو170 رمزگشایی شد". وی، این خبر را در همایشی با عنوان "روز پیروزی" که در دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شده بود، اعلام کرد. سردار حاجی‌زاده در تشریح ویژگی‌های این پهپاد به‌خصوص موتور آن گفته بود: موتور این پهپاد اختلاف دما با محیط ایجاد نمی‌کند و به همین خاطر با حسگر حرارتی قابل ردگیری نیست. صدای موتور از مسافتی خاص به بعد، قابل شنیدن نیست و ابر سفید نیز به جا نمی‌گذارد. همچنین رنگ پهپاد به‌گونه‌ای است که از فاصله‌ای خاص به بعد قابل رؤیت نیست. بنا بر اطلاعات اعلام‌شده توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سنسورهای پهپاد آرکیو170 می‌تواند جنس مواد، سفتی خاک، تا حدودی از عمق آب و حتی زیر تور استتار را هم شناسایی کند و ببیند. وی نوع این سنسورها را "فراطیفی" توصیف کرده اظهار داشت: این نسل سنسورها با گرفتن بازتاب نور اجسام، جنس آنها را تشخیص می‌دهد. اما رمزگشایی از حافظه این پهپاد و بیرون آوردن حتی فیلم‌ها و تصاویری که این پرنده در پایگاه خود در افغانستان گرفته است، پایان ماجرا نبود و سپاه پاسداران تلاش برای "مهندسی معکوس" این پهپاد را آغاز کرد. سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در مهرماه سال 92 اعلام کرد: تمام حافظه‌ها و کامپیوترهای آرکیو170 رمزگشایی شده و در آینده نزدیک اخبار خوشی از آرکیو170 و بهینه سازی‌هایی که نیروهای ما روی "مدل معکوس‌شده" آن انجام دادند، اعلام خواهد شد. مهندسی معکوس به اقداماتی در تغییر کدهای پروازی و سیستم‌های هدایت کننده گفته می‌شود که هرگونه ارتباط با هدایت‌گران قبلی را قطع و هدایت‌گران جدید را در هارد و سیستم‌های راداری و مخابراتی کارگذاری می‌کند. مهندسی معکوس از نظر کارشناسان نظامی، به‌مراتب کاری دشوارتر از شکار آن پرنده است. اندکی بعد، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره زمان به پرواز درآوردن آرکیو170 اظهار داشت: آرکیو170 هواپیمای بدون سرنشین عادی نیست و با به دست آوردن آن، اسناد محرمانه زیادی از آمریکا به‌یک‌باره به دست ایران افتاد. یکی از مجموعه این پروژه‌ها، ساخت و مهندسی معکوس خود هواپیما بود، که بعد از فاز شناسایی کار آن آغاز شده و خوب هم پیش رفته و ما مایلیم هرزمان که توانستیم آن را به پرواز درآوریم و اطلاعات تکمیلی را ارائه کنیم. البته زمان‌بندی برای به پرواز درآوردن آرکیو170 "نزدیک" است ولی ما مقداری احتیاط می‌کنیم. امتیاز: منبع:
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:مدل ایرانیRQ170, :: 1:44 :: نويسنده : ذوالفقاری
جمهوری اسلامی از فتوای شنیع یک وهابی به پیروانش خبر داد. جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت: ناصر العمر، از مفتی‌های سرشناس عربستان سعودی گفت: اگر نیروهای مجاهد در عراق و شام گرفتار شیعیان شدند، بهتر است برای رهایی از آنان (شیعیان) کشف عورت کنند، زیرا "عمروعاص" این کار را جلوی پیشوای شیعیان "علی" علیه السلام انجام داد و جان خود را نجات داد. وی خطاب به تروریست‌هائی که در سوریه و عراق علیه دولت‌های این دو کشور شورش کرده‌اند تأکید کرد: "بر شما رزمندگان مجاهد واجب است که جلوی رافضی‌ها کشف عورت کنید تا بتوانید جان خود را نجات دهید."
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب: فتوای شنیع یک وهابی به پیروانش, :: 1:40 :: نويسنده : ذوالفقاری
شفاف گزارش می‌دهد آغاز تخریب دوباره قالیباف در رسانه‌های تندرو اصلاح طلب این جریان در تازه ترین طراحی خود حملات جدیدی را علیه محمدباقر قالیباف آغاز کرده است. این حملات در حالی کلید خورده است که جناح تندرو اصلاح طلب در سال گذشته تلاش بزرگی را برای جلوگیری از انتخاب دوباره قالیباف در مدیریت شهر تهران به عنوان شهردار انجام داد که ناموفق بودو قالیباف در رقابتی نفس گیر توانست بر رقیب اصلاح طلبش پیروز شود. شفاف: تحولات اخیر جناح تندرو اصلاح طلبان و تلاش آنها برای بازسازی بدنه از هم پاشیده خود، سبب شده تا این جریان تلاش دوباره ای را برای مواجهه با اصولگرایان آغاز کند. این جریان در تازه ترین طراحی خود حملات جدیدی را علیه محمدباقر قالیباف آغاز کرده است. این حملات در حالی کلید خورده است که جناح تندرو اصلاح طلب در سال گذشته تلاش بزرگی را برای جلوگیری از انتخاب دوباره قالیباف در مدیریت شهر تهران به عنوان شهردار انجام داد که ناموفق بودو قالیباف در رقابتی نفس گیر توانست بر رقیب اصلاح طلبش پیروز شود. پروژه جدید اصلاح طلبان «خداحافظی قالیباف با شهرداری» نام دارد که در آن تلاش می شود در افکار عمومی اینگونه وانمود شود که قالیباف به دنبال ترک پست شهرداری است. این در حالی است که اصولا قالیباف از ابتدای حضورش در شهرداری به صراحت حضور در این پست را فرصتی برای «خدمت به مردم» اعلام کرده بود. از سویی برخی شنیده ها حاکی است که اخیرا محمدباقر قالیباف در دیدار با برخی اصحاب رسانه ضمن رد این شایعه اعلام کرده است که امسال بیش از هر زمان دیگری آماده تلاش در شهرداری تهران است و بنا دارد مدلی موفق از مدیریت جهادی را ارائه دهد. به نظر می رسد ارائه الگوی موفق از مدیریت جهادی در شهرداری مهمترین دلیل نگرانی طیف تندروی اصلاح طلب از ادامه حضور قالیباف در شهرداری است. برخی اعضای طیف سیاسی این جریان در روزهای گذشته در گفت و گو با رسانه ها به انقاد از عملکرد شهرداری پرداخته و به این جو روانی دامن زده اند. این جریان رسانه ای پیش از این نیز در حادثه سقوط شهروندان در آتش سوزی خیابان جمهوری و همچین ایام انتخابات شهرداری تهران تلاش گسترده ای جهت تخریب قالیباف انجام داد.
یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:مدیریت جهادی, قالیباف, سرخسی ها, :: 6:39 :: نويسنده : ذوالفقاری
سامانه موشکی جدید ایران رو دست اس 300 زد سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۴ معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ساخت سامانه جدید موشکی در کشور گفت: به سامانه موشکی با قابلیت‌ها و توانایی‌های بالاتر از سامانه اس 300 دست یافته‌ایم. به گزارش عرش نیوز، سردار سید محمد حجازی معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح روز دوشنبه در مراسم سخنرانی در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه گفته بود:در مورد سامانه ای که قرار بود بفروشند و عقب کشیدند به خاطر برخی مسایل حضرت آقا فرمودند خودتان درست کنید. در ابتدا همه می گفتند مگر می شود درست کنیم و بحمدالله پیشرفت های بسیار عالی به دست آمده که در زمان خود بیان خواهد شد. وی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سامانه موشکی جدید ساخت ایران که از آن نام بردید آیا قابلیت سامانه موشکی اس 300 را دارد گفت: من اسمی از سامانه خاصی نبردم ولی انشااله قابلیت این سامانه از آن بالاتر است و ما همیشه دنبال قابلیت ‌های بالاتر هستیم. سامانه موشکی جدید ایران رو دست اس 300 زد سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۴ معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ساخت سامانه جدید موشکی در کشور گفت: به سامانه موشکی با قابلیت‌ها و توانایی‌های بالاتر از سامانه اس 300 دست یافته‌ایم. به گزارش عرش نیوز، سردار سید محمد حجازی معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح روز دوشنبه در مراسم سخنرانی در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه گفته بود:در مورد سامانه ای که قرار بود بفروشند و عقب کشیدند به خاطر برخی مسایل حضرت آقا فرمودند خودتان درست کنید. در ابتدا همه می گفتند مگر می شود درست کنیم و بحمدالله پیشرفت های بسیار عالی به دست آمده که در زمان خود بیان خواهد شد. وی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سامانه موشکی جدید ساخت ایران که از آن نام بردید آیا قابلیت سامانه موشکی اس 300 را دارد گفت: من اسمی از سامانه خاصی نبردم ولی انشااله قابلیت این سامانه از آن بالاتر است و ما همیشه دنبال قابلیت ‌های بالاتر هستیم. معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ساخت سامانه جدید موشکی در کشور گفت: به سامانه موشکی با قابلیت‌ها و توانایی‌های بالاتر از سامانه اس 300 دست یافته‌ایم. به گزارش عرش نیوز، سردار سید محمد حجازی معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح روز دوشنبه در مراسم سخنرانی در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه گفته بود:در مورد سامانه ای که قرار بود بفروشند و عقب کشیدند به خاطر برخی مسایل حضرت آقا فرمودند خودتان درست کنید. در ابتدا همه می گفتند مگر می شود درست کنیم و بحمدالله پیشرفت های بسیار عالی به دست آمده که در زمان خود بیان خواهد شد. وی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سامانه موشکی جدید ساخت ایران که از آن نام بردید آیا قابلیت سامانه موشکی اس 300 را دارد گفت: من اسمی از سامانه خاصی نبردم ولی انشااله قابلیت این سامانه از آن بالاتر است و ما همیشه دنبال قابلیت ‌های بالاتر هستیم. منبع: مهر
چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:سامانه s300,سرخسی ها, :: 19:12 :: نويسنده : ذوالفقاری
روز ملی «خلیج فارس» روز غیرت ملی ایرانیان روز دهم اردیبهشت‌ماه به نام روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است و این روز روز غیرت ملی ایرانیان است که همواره برای دفاع از این اب و خاک آماده هستند و به هیچ بیگانه‌ای اجازه نخواهند داد که به این منطقه دست‌درازی کند. خبرگزاری مهر: روز دهم اردیبهشت‌ماه به نام روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است و این روز روز غیرت ملی ایرانیان است که همواره برای دفاع از این اب و خاک آماده هستند و به هیچ بیگانه‌ای اجازه نخواهند داد که به این منطقه دست‌درازی کند. خلیج فارس یا دریای پارس، آب راهی است که در امتداد دریای عمان و در میان ایران و شبه جزیره عربستان قرار دارد. نام تاریخی این خلیج، در زبان‌های گوناگون، «خلیج فارس» یا «دریای پارس» بوده ‌است. نام خلیج فارس در تمامی نقشه ها و منابع معتبر موجود بوده، اما مدتی است که نام هایی جعلی مانند "خلیج عربی"، "خلیج بصره" یا "خلیج" توسط کشورهای عربی منطقه به کار می رود. هرچند که هیچ کدام از این نام‌ها در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نمی شود. ولی در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی برای تحریف نام خلیج فارس صورت گرفته است در شرایطی که اسناد متعدد تاریخی بیانگر این است که این دریا از قدیم‌الایام خلیج فارس بوده و همچنان خواهد بود. روز دهم اردیبهشت‌ماه به نام روز ملی خلیج فارس معرفی شده است که در این روز برنامه‌های مختلفی برای معرفی نام خلیج فارس به جهانیان برگزار می‌شود و به ویژه در استان‌های هم‌مرز با خلیج فارس شاهد برگزاری این برنامه‌ها هستیم. مردم بوشهر منادی شعار صلح و دوستی از طریق آبراه خلیج فارس به جهانیان هستند معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه خلیج فارس اظهار داشت: در طول تاریخ خلیج فارس نه تنها بخشی از خاک ایران محسوب می‌شد بلکه حاکمیت آن در دست ایرانی‌ها بود که گواه این ادعا تمام منابع تاریخی که نام این آبراه همیشه خلیج فارس بوده و هست. محمد حسن پرآور با اشاره به اینکه خلیج فارس دارای سابقه کهن و هویت تاریخی و ملی کشور ما است تصریح کرد: نام خلیج فارس با نام ایران از گذشته‌های دور عجین بوده است و نام خلیج فارس یک واقعیت تاریخی و هویت یک منطقه است که امکان انکار آن از سوی هیچ کس وجود ندارد. وی با بیان اینکه دهم اردیبهشت به نام خلیج فارس نام‌گذاری کرده‌اند تصریح کرد: این روز را نام‌گذاری کرده‌اند تا هویت تاریخی یک منطقه بین‌المللی را به جهانیان یادآور کنیم و اینکه ایرانی با هرگونه تجاوز و تعدی به مرزهای آبی و خاکی خود مقابله می کند. وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است بیان کرد: مردم مرزنشین استان بوشهر همواره در گذشته ازاین منطقه پاسداری و حراست کرده‌اند و به این مبارزات افتخار می‌کنند. معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم مرزنشین استان بوشهر منادی شعار صلح و دوستی از طریق آبراه خلیج فارس به جهانیان به ویژه همسایگان بوده‌اند خاطرنشان کرد: امسال دبیرخانه روز ملی خلیج فارس با تشکیل جلسات متعدد و پیش بینی برنامه‌های مختلف به استقبال این روز مهم می‌رود. حضور اقوام مختلف ایرانی در بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس حدود50 قوم ایرانی از اول اریبهشت حرکت خود را از شیراز با پای پیاده به بوشهرآغاز کردند و از شیراز به برازجان، دلوار و از دلوار به سوی بوشهر حرکت کردند و در بین مسیر مردم خونگرم استان بوشهر از دالکی تا بوشهر از اقوام ایرانی استقبال ویژه‌ای کردند. این گروه در دلوار با حضور در منزل رئیسعلی دلواری و موزه این سردار ایرانی یاد و خاطره سردار بزرگ جنوب رئیسعلی دلواری گرامی داشته شد و ضمن تجدید پیمان با سرداران ضد استعمار رئیسعلی دلواری، صولت الدوله قشقایی، ستارخان، باقرخان، میرزاکوچک حرکت خود را به سمت بوشهر آغاز کردند. پیام سفر این است اقوام ایرانی برای وجب به وجب خاک ایران جان خود را نثار می کنند و جامعه بین المللی بداند که نام خلیج فارس تا ابد خلیج فارس می ماند. خلیج فارس هویت تاریخی و میراثی گرانبها است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ارتباط با روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج فارس شاهرگ حیاتی میهن ماست و استان بوشهر نیز در کرانه شمالی خلیج فارس بیشترین مرز مشترک با این آبراه و کشورهای همسایه دارد. حمیده ماحوزی با اشاره به این که هرساله به مناسبت روز ملی خلیج فارس برنامه هایی در استان های بوشهر و هرمزگان برگزار می شود اضافه کرد: این که این برنامه ها در کدام استان برگزار شود مهم نیست و هدف حقانیت و تاثیر حوزه خلیج فارس در ایران و موقعیت استراتژیک این منطقه است که بایستی ظرفیت های هر منطقه که بیشترین تاثیر در شناساندن و معرفی خلیج فارس و پیشینه آن به جوامع بین المللی است مورد توجه قرار گیرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ما خلیج فارس و بوشهرمان را نماد صلح و دوستی می دانیم بوشهر با همه داشته هایش و تاریخ سراسر غرورش هیچگاه مغفول نخواهد ماند. وی افزود: بوشهر نام های گوناگونی چون لیان، مزامبریا، ریواردشیر، راشهر، ریشهر و ابوشهر داشته است و براساس کاوش های باستان شناسی در دوره ایلامی، هخامنشی و ساسانی این بندر پل ارتباطی ایران با اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا بوده است. بافت تاریخی بوشهر بیانگر شیوه زندگی مردم این دیار در کنار خلیج فارس است وی گفت: در مرکز اسناد استان بوشهر نیز بیش از 25هزار سند در مورد خلیج فارس موجود است و کتیبه هایی جامانده از بندر سیراف این استان و موزه دریا و دریانوردی بوشهر نیز سندی از حقانیت و جایگاه خلیج فارس است. ماحوزی با اشاره به این که بافت تاریخی بوشهر نشان دهنده شیوه زندگی مردم این دیار در کنار خلیج فارس است افزود: بوشهر گنجینه ای تو در تو است که هنوز بخوبی شناخته نشده است. وی گفت: دبیرخانه روز ملی خلیج فارس با برگزاری نمایشگاه های عکس، اسناد و آثار پژوهشی با موضوع خلیج فارس، نشست‌های علمی، برگزاری نمایشگاه آثار در نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران و برنامه‌های آیینی و سنتی بوشهر که نشان دهنده تاثیر خلیج فارس در زندگی مردم این منطقه است از جمله این برنامه هاست . دبیر جشنواره استانی روز ملی خلیج فارس گفت: چاپ دو کتاب با موضوع خلیج فارس، تاثیر زیست محیطی این حوزه و ارائه آثاری از دریا و دریانوردی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است در استان بوشهر برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس است.
چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:خلیج فارس , سرخسی ها, :: 19:5 :: نويسنده : ذوالفقاری
یارانه نقدی حق همه مردم است نه فقط فقرا نماینده قائمشهر ، جویبار ، سیمرغ و سوادکوه وسوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یارانه فقط مخصوص فقرا نیست وبا انتقاد ازدولت و تبلیغات صدا و سیما گفت: در قانون اساسی مصوب شده که 50 درصد درآمد حاصل از حاملهای انرژی به مرد م بازگردد و استفاده از آن حق همه مردم است. خبرگزاری مهر: نماینده قائمشهر ، جویبار ، سیمرغ و سوادکوه وسوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یارانه فقط مخصوص فقرا نیست وبا انتقاد ازدولت و تبلیغات صدا و سیما گفت: در قانون اساسی مصوب شده که 50 درصد درآمد حاصل از حاملهای انرژی به مرد م بازگردد و استفاده از آن حق همه مردم است. کمال علیپور شامگاه سه شنبه در گردهمایی شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی قائمشهر، از تخصیص 11هزار میلیاردتومان بودجه برای بخش درمان خبر داد و گفت: شش هزار میلیارد تومان آن از درآمد حامل های انرژی و پنج هزار میلیارد تومان از اعتبارات تملک و دارایی کشورتأمین خواهد شد. او درباره بیمه همگانی گفت: همه ایرانیان باید کارت سلامت داشته باشند و از بیمه همگانی برخوردار شوند. علیپور مشارکت مردم را یک مشارکت معنا دار دانست و گفت: عدالت محوری ، دین باوری و احترام به مردم بعنوان سه اصل مهم شورای اسلامی است که باید منشآ حرکات باشد و همه باید برای رفع مشکلات مردم احساس مسئولیت کنند. رئیس کمیته راه و ترابری مجلس و عضو کمیسیون عمران با اشاره به بودجه 237 میلیاردتومانی سال گذشته گفت: امسال دولت سعی کرد نگاه واقع بینانه تری به بودجه داشته باشد و به همین جهت 18 هزار میلیارد تومان برای طرحهای هادی در نظر گرفته و برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب در کمیسیون عمران ردیف عمرانی برای راههای روستایی به تصویب برساند.
چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:یارانه, سرخسی ها, :: 18:59 :: نويسنده : ذوالفقاری
مجریان گفتگوی تلویزیونی روحانی تعیین شدند علی‌اکبر عبدالرشیدی و سودابه حسنی‌دخت به عنوان مجریان گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم انتخاب شدند. خبرگزاری ایسنا: علی‌اکبر عبدالرشیدی و سودابه حسنی‌دخت به عنوان مجریان گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم انتخاب شدند. صداوسیما برای اجرای گفت‌وگوی امشب رئیس‌جمهور با مردم چند تن از مجریان توانمند در اجرا را به ریاست جمهوری معرفی کرد که با هماهنگی و توافق طرفین رضا عبدالرشیدی و سودابه حسنی‌دخت برای اجرای این برنامه انتخاب شدند. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امشب (سه‌شنبه) با مردم به صورت مستقیم گفت‌وگو خواهد کرد. این گفت‌وگو در ارتباط با مهم‌ترین مسائل مربوط به حوزه اقتصاد از جمله رویکرد دولت در بحث اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، مسائلی مانند تولید، حمل و نقل، سلامت و همچنین رویکرد دولت درباره مسائل سیاست خارجی از جمله تعامل با کشورها و نهادهای بین‌المللی و همچنین مسائل فرهنگی خواهد بود. بر اساس این گزارش، این سومین گفت‌وگوی زنده روحانی با مردم پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید است.
چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:گفتگوی زنده ,سرخسی ها, :: 18:47 :: نويسنده : ذوالفقاری
استاد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معتقد است که ورزش‌های پرشی چون فشار زیادی به صفحات رشد و صفحات اپی‌فیز وارد می‌کند، سبب کوتاه شدن قد می‌شود . به گزارش عرش نیوز ،دکتر فرشید طهماسبی استاد دانشکده تربیت بدنی با اشاره به سه عامل خواب، تغذیه و ورزش در افزایش قد اظهار کرد: کوتاهی قد به ویژه در بین زنان یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها در جوامع امروزی است که برای رفع این مشکل معمولا خانواده‌ها به روش‌های درمانی مختلفی روی می‌آورند، اما آنچه که خانواده‌ها در ارتباط با قد باید بدانند این است که اگر بخواهند در آینده از فرزندان بلند قد برخوردار باشند باید قبل از تولد به فکر آن باشند. هم‌چنین ژنتیک و محیط نیز در افزایش قد نقش چشمگیری را دارد که خانواده‌ها نباید از این دو عامل نیز غافل بمانند. وی گفت: در حوزه روانشناسی افراد بلند قد از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند و در حوزه علوم شناختی و یادگیری‌ ثابت شده که افراد بلند قد اطلاعات بیشتری را می‌توانند از محیط اطراف خود دریافت کنند، چون محرک‌های بیشتری را تجربه می‌کنند. این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: بر خلاف تصور کسانی که معتقدند ورزش‌های کششی موجب افزایش قد نمی‌شود ، تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش‌های کششی به ویژه والیبال و بسکتبال تاثیر زیادی در افزایش قد دارند. همچنین لبنیات به ویژه ماست کلید اصلی قد است، لذا به خانواده‌ها توصیه می‌شود که اگر بخواهند فرزندان بلند قد داشته باشند از مصرف لبنیات به ویژه ماست غافل نشوند و تا حد امکان از مصرف کربوهیدرات قبل از سن بلوغ پرهیز کنند. این استاد دانشگاه تاکید کرد: در ایالات مونته‌نگرو میانگین قد سن خانم‌ها در این ایالات حتی از کشورهای توسعه یافته نیز بلندتر است، به طوری که میانگین قد زنان 185 متر و مردان 190 تا دو متر است. در حقیقت با تحقیقات انجام شده در این ایالات به این نتیجه‌ رسیدند که در رژیم غذایی آنها ماست عامل مهمی برای افزایش قد بوده است. طهماسبی یکی دیگر از عوامل افزایش قد را خواب در ساعت 10 شب عنوان کرد و گفت: از آنجا که اوج ترشح هورمون رشد از ساعت 22 تا 23 شب است به خانواده‌ها توصیه می‌شود حتما به ساعت خواب فرزندان خود در این ساعت توجه ویژه‌ای داشته باشند. در غیر این صورت از ترشح هورمون رشد محروم خواهند بود. وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا رشته ژیمناستیک تاثیری در کوتاه شدن قد دارد یا خیر؟ افزود: اگر این ورزش تحت نظر متخصصان صورت بگیرد که به صفحات رشد و اپی فیز فشار زیادی وارد نشود، فرد از نظر قدی رشد طبیعی خود را خواهد داشت در غیر این صورت می‌تواند مانعی برای افزایش قد باشد. منبع:مشرق
چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:قد بلند, سرخسی ها, :: 18:36 :: نويسنده : ذوالفقاری

اعتبار انتقال آب شرب از سد دوستی به شهر سرخس حدود 190 میلیارد ریال است

  • کد خبر : 10209-890
 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار انتقال آب شرب از سد دوستی به شهر سرخس از سه منبع ردیف بودجه، اوراق مشارکت و فروش املاک آب منطقه ای در سرخس تامین می شود که در مجموع حدود 190 میلیارد ریال است.

 

 

 

 

احمد سجادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخس گفت: اعتبار آب رسانی از سد دوستی به سرخس در اختیار آب منطقه ای است و و این اعتبار در اختیار آبفای روستایی و شهری نسیت البته ما پیگیر این هستیم که آب رسانی ها در اختیار آبفای روستایی و شهری قرار بگیرد.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال گذشته 24 میلیارد و 500 میلیون ریال را وزارت نیرو برای آبرسانی از سد دوستی به شهر سرخس قرار داده بود که این اعتبار ملی است و ما نیز توانستیم بیش از 120 میلیارد ریال را از منابع اوراق مشارکت برای این پروژه به این مبلغ اضافه کنیم.

 

سجادی با بیان اینکه برای افزایش اعتبار انتقال آب سد دوستی به روستاهای مسیر و شهر سرخس مجوز فروش دو قطعه زمین که از املاک شرکت آب منطقه ای در سرخس است را از وزارت خانه گرفتیم خاطرنشان کرد: ارزش ریالی هرکدام از این زمین ها بیش از 20 میلیارد ریال است که در مجموع حدود 45 میلیارد ریال قیمت گذاری شده است و با فروش این دو قطعه زمین اعتبار انتقال آب شرب از سد دوستی سرخس به روستا های مسیر و شهر سرخس در مجموع حدود 190 میلیارد ریال می باشد.

 

وی تصریح کرد: اعتبار انتقال آب شرب از سد دوستی به شهر سرخس از سه منبع ردیف بودجه، اوراق مشارکت و فروش املاک آب منطقه ای در سرخس تامین می شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از مسئولان اجرایی در استان و شهرستان انتظار داریم تا بیشتر تلاش کنند و پیگیر باشند و هر چه سریعتر برای اجرای مصوبه انتقال آب شرب از سد دوستی به شهر سرخس اقدام کنند.

 

سجادی بیان کرد: امیدواریم با سفر آقای رئیس جمهور به استان خراسان رضوی شاهد قطعی تر شدن این پروژه باشیم.

 

انتهای پیام/ ع
 

شنبه 16 فروردين 1393برچسب:سجادی ,آب شرب, سرخسی ها, :: 11:1 :: نويسنده : ذوالفقاری

حسین شریعتمداری:
قطعنامه اتحادیه اروپا ترفند «نفوذی‌های دولت» را نخ‌نما کرد

شریعتمداری تاکید کرد: قطعنامه اتحادیه اروپا ترفند عوامل نفوذی فتنه را که متأسفانه هنوز در دولت محترم حضوری - ولو حاشیه‌ای اما، با دسترسی به متن - دارند، نخ‌نما کرد.

خبرگزاری فارس: قطعنامه اتحادیه اروپا ترفند «نفوذی‌های دولت» را نخ‌نما کرد
 

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس،‌حسین شریعتمداری امروز شنبه 16/1/93 طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: 1- قطعنامه‌ای که روز پنج‌شنبه هفته گذشته با عنوان راهبرد اتحادیه‌اروپا درباره ایران به تصویب پارلمان این اتحادیه رسید به اندازه‌ای خیال‌پردازانه است که تصویب آن از سوی کشورهای اروپایی، آنهم در حالی که ضعیف‌ترین دوران حیات خود را تجربه می‌کنند، فقط با واژه‌هایی نظیر «خنده‌دار» و «احمقانه» قابل تفسیر است. در این به اصطلاح قطعنامه، آرزوهای بر باد رفته آمریکا و متحدانش که طی 35 سال گذشته بارها زیرپای مردم این مرز و بوم لگدمال شده است، در هفت صفحه تهیه و تدوین و اجرای آن از ایران اسلامی خواسته شده است!... ایران باید توافقنامه ژنو را بی‌کم و کاست اجرا کند!... عوامل زندانی فتنه 88 را آزاد کند!... به حصر سران فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 پایان بدهد!... ممنوعیت همجنس‌بازی را لغو کند و به همجنس‌بازان اجازه رابطه جنسی آزادانه بدهد!... هر یک از نمایندگان یا هیئت‌های پارلمانی اتحادیه اروپا که به ایران سفر می‌کنند اجازه ملاقات با محکومان امنیتی را داشته باشند!... دفتر نمایندگی اتحادیه‌اروپا در ایران تأسیس شود تا بر مسائل سیاسی و اجتماعی کشور نظارت مستقیم داشته باشد!... انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که منحل اعلام شده بازگشایی شود!... به آنچه از نظر اتحادیه اروپا نقض حقوق‌بشر تلقی می‌شود خاتمه بدهد!... به احمد شهید گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل متحد اجازه ورود به ایران داده شود و بتواند آزادانه با مجرمان و هرکس دیگری که می‌خواهد ملاقات کند! و...

بقیه در ادمه مطلبf



ادامه مطلب ...
شنبه 16 فروردين 1393برچسب:قطعنامه, اتحادیه اروپا, شریعتمداری, سرخسی ها, :: 10:47 :: نويسنده : ذوالفقاری

شاکری در گفت‌وگو با فارس:
اتحادیه اروپایی برای اعدام قاچاقچیان مواد مخدر باید ممنون ایران باشد/ آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات ایران برای غرب یک رؤیاست

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:‌ ما باید در زمینه نقد وضعیت حقوق بشر در اروپا دست برتر را داشته باشیم و آن‌ها را زیر سؤال ببریم نه اینکه همواره مورد هجمه تبلیغاتی آن‌ها قرار گیریم.

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپایی برای اعدام قاچاقچیان مواد مخدر باید ممنون ایران باشد/ آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات ایران برای غرب یک رؤیاست
    •  
 

ا ید 

مجتبی شاکری عضو  شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به قطعنامه موسوم به «راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران» که حاوی مفاد مداخله‌جویانه در امور کشورمان است، گفت:‌ این پروژه‌ای است که آمریکا و اروپا سال‌هاست مشترکاً روی آن کار می‌کنند و اکنون این بخش از کار را اتحادیه اروپا بر عهده گرفته است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به توافق هسته‌ای در ژنو تصریح کرد:‌ قرار بود پس از این توافق،‌ با زبان تکریم با ملت ایران سخن گفته شود،‌ اما شاهد جسارت‌ها،‌ اهانت‌ها و الفاظ ناشایست علیه ملت ایران بودیم،‌ که البته برای کسانی که اخبار را به‌طور منظم پیگیری می‌کنند،‌ این گونه برخوردها دور از ذهن نیست.

شاکری با یادآوری اینکه بحث انتخابات به اصطلاح آزاد،‌ حقوق بشر و دیگر مسائلی که در فهرست‌ دخالت‌های غرب در امور داخلی ایران قرار می‌گیرد،‌ سابقه چندین ساله دارد،‌ گفت:‌ اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد موارد نقض حقوق بشر در آمریکا و اروپا را که همین امروز و نه در سالیان و سده‌های گذشته رخ می‌دهد،‌ بشمارد و به آن‌ها تحویل دهد،‌ فهرست بلندبالایی درست می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اروپا اساساً هیچ‌گونه حقی برای دخالت در امور داخلی ایران ندارد،‌ بیان کرد:‌ اروپاییان این موضوع را در مورد خود،‌ برنتابیده و به هیچ عنوان نمی‌گذارند نظام حقوقی داخلی‌شان مورد ارزیابی ناظران بین‌المللی قرار گیرد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:‌ ما باید در زمینه نقد وضعیت حقوق بشر در اروپا دست برتر را داشته باشیم و آن‌ها را زیر سؤال ببریم نه اینکه همواره مورد هجمه تبلیغاتی آن‌ها قرار گیریم.

وی نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران را مستند به احکام اسلام و سیره نبوی خواند و افزود: شانتاژهای بین‌المللی نمی‌تواند مانع اجرای احکام الهی شود.

شاکری درخواست پارلمان اروپا از ایران برای تعلیق مجازات اعدام را یادآور شد و گفت:‌ جامعه بین‌الملل باید ممنون جمهوری اسلامی ایران باشد که قاچاقچیان را اعدام می‌کند و اجازه نمی‌دهد که آن‌ها به‌راحتی کاروان‌های حمل مواد مخدر را از مسیر ایران عبور داده و به کشورهای اروپایی ببرند.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها به‌واسطه ممانعت جمهوری اسلامی ایران از ورود مواد مخدر به اروپا نه تنها قدردان نیستند، بلکه صدای اعتراض خود را به ناحق نیز بلند کرده و ما را محکوم می‌کنند.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به انتقاد اروپا از فقدان فضای باز انتخابات در ایران گفت:‌ آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات در کشور ما برای اروپا و آمریکا یک رؤیاست.

وی با ذکر این نکته که نباید منتظر دریافت فهرست اتهامات اروپایی‌ها باشیم، تصریح کرد:‌ ما باید خود،‌ به حوزه نقد وضعیت حقوق بشر در اروپا وارد شده و شجاعت لازم را در این مورد به خرج داده و موضوعات ممنوعه‌ای چون هولوکاست را به رخ آن‌ها بکشیم.

انتهای پیام/ 

 

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930113000134#sthash.pvjbv6cC.dpuf

یک کارشناس بازار مسکن گفت: «بازار مسکن در سال آینده نسبت به وضعیت فعلی از حرکت بیشتری برخوردار خواهد شد و قیمت ها تمایل اندکی در جهت افزایش خواهند داشت؛ اما این شرایط به نحوی نخواهد بود که بتواند خود را با تورم منطبق کند یا انتظار افزایش قیمت چشمگیری در بازار مسکن داشته باشیم.»
شفاف: از آغاز به کار دولت یازدهم، بازار مسکن وارد رکودی شده که درنهایت حدود 20درصد حباب قیمت ها در آن از بین رفته است. اما شماری از کارشناسان به تداوم روند رکود بازار مسکن خوش بین نیستند و معتقدند با توجه به دو موضوع فاصله میان عرضه و تقاضا و همچنین بی برنامگی دولت در حوزه مسکن، سال آینده افزایش قیمت در این بخش قطعی است.

چشم انداز بازار مسکن در سال 93 چگونه خواهد بود؟

قیمت ها تمایل اندکی در جهت افزایش خواهند داشت
 بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

یش بینی بازارهای ایران در سال 93

اقتصاد > اقتصاد سیاسی - حسین راغفر
 

قیمت دو کالای ارز و طلا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و متاثر از عوامل متعدد اقتصادی- سیاسی داخل و در عرصه بین المللی هستند. بر اساس نظریه های اقتصادی متعارف این کالا ها باید متاثر از متغیر های اقتصادی و به ویژه رشد اقتصادی و کیفیت بهره وری عوامل در اقتصاد باشند. اما این متغیر ها خود متاثر از عوامل سیاسی و اجتماعی هستند. اینکه چرا کشور کره جنوبی که در 1965 با تولید داخلی سرانه 175 دلار در مقایسه با تولید سرانه 265 دلاری ایران در همانسال امروز با تزریق ارزی نصف منابع ارزی ایران از آن زمان تاکنون تبدیل به یک اقتصاد صنعتی پویا شده است و کشور ما با 2 برابر تزریق ارز به اقتصاد همچنان در تاروپود توسعه نیافتگی اسیر است و بازار های کشور جولانگاه کالا های کره ای شده است تنها نمی توان با تمرکز بر متغیر های اقتصادی به تبیین این عقب ماندگی و آن رشد صنعتی پرداخت. عمواملی مثل عزم سیاسی، فرهنگ تلاش و سخت کوشی، ابتکار و نوآوری، و کم مصرفی و پس انداز نیز نقش های جدی در این پیشرفت و آن عقب ماندگی ایفاء می کنند.

اقتصاد ایران در یکصد سال گذشته اسیر مناسبات سیاسی- فرهنگی- اجتماعی ای بوده است که بجز دوره های کوتاهی نتوانسته است خود را از سلطه نهاد های کژ ضدتوسعه رها کند. هشت سال گذشته مصیبتی بوده است بر این تراژدی تاریخی. در یکصد سال گذشته افزایش درآمد های نفتی موجب رونق ظاهری اقتصاد، افزایش اشتغال و درآمد های عمومی همراه با یک فساد ملایم ناشی از شیوه توزیع درآمد های نفتی بوده است. هشت سال گذشته بالاترین میزان درآمد های نفت و گاز کشور در تاریخ اقتصادی رقم خورد بطوری که 56 درصد درآمد های ارزی کشور از سال 1338 تا پایان 1391 در هشت سال گذشته حاصل شده است و همزمان رشد اقتصادی کشور در سال 1391 به منفی 8/5 رسید و بزرگترین فساد های مالی تاریخ یکصد سال گذشته هم در همین هشت سال رخ داده است. پیش بینی می شود برای سال 1392 با توجه به رکود اقتصادی این رقم شاخص وخیم تری را نشان دهد.   

سیاست های پولی طی ربع قرن گذشته همواره به عنوان ابزاری برای حل کسری بودجه بکار گرفته شده است. در دوره دولت های نهم و دهم علاوه بر تامین کسری بودجه دولت، حراست از ارزش سبد دارایی بانک ها و به ویژه بانک های خصوصی نیز به فهرست نگرانی های بانک مرکزی افزوده شده است. اما طی همین مدت در همه این سیاست های پولی، نگرانی های مردم کوچه و خیابان از فهرست نگرانی های بانک مرکزی حذف شده است و این گروه تامین کننده هزینه های سیاست های اتلاف منابع دولت ها و قمار بازی های بانک ها و موسسات مالی اعتباری بوده اند. هرگاه افزایش درآمد های نفتی حاصل شده است انتظار می رود به دلیل افزایش تقاضا برای ریال پول ملی تقویت شود که بانک مرکزی مانع از تحقق آن شده است و اجازه نداده است که قیمت ارز کاهش پیدا کند؛ و هرگاه که بودجه با کسری مواجه بوده است بانک مرکزی با تضعیف پول ملّی و گران کردن ارز هزینه های سیاست های غلط دولت ها را از جیب مردم تامین کرده است.

به فهرست سیاست هایی که در این ربع قرن گذشته موجب تضعیف پول ملّی و یا قیمت ارز شده است باید چند عامل دیگر را نیز افزود. نخست، منافع گروه های فشار و انحصار ها و شبه انحصار های درون اقتصاد کشور است که در عطش کسب سود های بزرگ و یکشبه و نیز ناتوانی خود در ارتقاء بهره وری، خلاقیت و نوآوری، سخت کوشی و کارایی، متوسل به فشار بر بانک مرکزی برای افزایش قیمت ارز می شوند. دوم، حضور مستقیم نخبگان ثروت در کانون های تصمیم گیری های اساسی کشور در هر سه قوای مققنه، قضایی، و اجرایی است. نمی توان انتظار داشت سیاست هایی شکل بگیرد که منافع مردم را تامین کند و در تعارض با منافع این گروه های نخبه درون نظام تصمیم گیری باشد. بلکه تجربه نشان می دهد که این افراد و نمایندگانشان در درون نظام تصمیم گیری منافع نخبگان سرمایه را بر منافع ملّی و عموم مردم ترجیح دهند.

سیاست های مالی نیز از چنبره مناسبات کژ برشمرده شده آزاد نبوده است. وقتی نزدیک به 50 درصد اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف است و دولت بجای تامین هزینه های سلامت عمومی، آموزش عمومی، حمل و نقل عمومی، زیر ساخت های عمومی همچون اصلاح جاده های خطر ساز، حمایت از اشتغال جوانان، جلوگیری از فرار مغز ها و سرمایه ها از کشور از طریق مالیات ستانی،برای تامین منابع مالی خود بدون هیچ دغدغه و نگرانی ای دست در جیب مردم می کند نمی توان از حضور دولت در تامین منافع ملّی سخن گفت بلکه در چنین شرایطی دولت یک ماشین بزرگ اداری است که نگران منافع آمیزه قدرت و ثروت است. در روز های پایانی سال 1392 دستگاه مالیات ستانی به جان فعالیت های تولیدی بخش خصوصی افتاده است و به بهانه های مختلف از جمله اینکه فعالینی که سال های قبل تسویه حساب مالیاتی گرفته اند و امروز باید مبالغ اضافی دیگری به بهانه اشتباه محاسبات مالیاتی توسط خود دستگاه مالیات ستانی همراه با جریمه دیرکرد بپردازند می رود تا آخرین رمق های های بخش مولد کشور را بگیرد شاهد بخشش جریمه های  170 نفر از کسانی هستیم که مبالغ نجومی از بانک های کشور وام گرفته اند و از پرداخت بدهی خود امتناع می ورزند.

اکنون این پرسش در مطرح است که آیا همه این کاستی ها در سال 1393 مرتفع خواهند شد که انتظار بهبود وضعیت قیمت ارز را داشته باشیم؟ در سیاست های اعلام شده توسط دولت یازدهم به هیچ یک از این نابسامانی ها پاسخ داده نشده است با این وجود دلیلی وجود ندارد که شاهد بهبود قیمت ارز در سال 1393 باشیم. اما دلائل متعدد دیگری وجود دارد که نشان می دهند قیمت ارز افزایش خواهد یافت. عمده ترین نشانه آن تداوم سیاست های اتلاف منابع ملّی است که در دولت های نهم و دهم آغاز شد و عنوان آن را نام بی مُسَمّی هدفمندی یارانه ها نهادند که عنوان واقع دقیق تر آن آزادسازی قیمت هاست. تبصره 21 بودجه سال 1393 که به تصویب نمایندگان مجلس هم رسیده است اگر اجرایی شود طوفانی از تورم بر پا خواهد ساخت که در میانه سال با فشار گروه های نخبه ثروت- قدرت افزایش قیمت ارز را و در پی آن افزایش قیمت سایر کالا ها از جمله ارز را خواهیم داشت. ورشکستگی بنگاه های تولیدی، بیکاری، نابرابری های اقتصادی- اجتماعی محصول این مناسبات است. اگر تنها این تبصره اجرایی شود کف قیمت ارز از 3000 تومان اعلام شده توسط رئیس بانک مرکزی در پایان سال آتی حداقل 4000 تومان خواهد بود که البته هر چه بالاتر به سود اصحاب ثروت.

در مورد قیمت طلا هم نشانه های افزایش قیمت مشهود است. نخست، همه عوامل برشمرده شده فوق هستند که در این میان منافع یک گروه از صاحبان ثروت یعنی صنف طلا و جواهر است که در چند مورد نشان داده اند که قادرند در مقابل سیاست های دولت های شجاع نهم و دهم ایستادگی کنند و نه تنها با سوراخ کردن سیاست های مالیاتی از پرداخت مالیات طفره روند بلکه وقتی قیمت جهانی طلا از هر اونس 1700 دلار به کمتر از 1200 دلار کاهش یافت، سربلند و مقتدر در مقابل این کاهش ایستادند و قیمت ها را تقلیل ندادند. اکنون اگر این اقتدار را در بستر اقتصاد سیاسی تصویر شده در توضیح پیش بینی قیمت ارز قرار دهیم، ملاحظه می شود که قیمت ارز هم اافزایش خواهد یافت. به ویژه اینکه وقتی پیش بینی قیمت های جهانی طلا را نیز به همه اینها بیافزاییم انتظار افزایش قیمت طلا در ایران دور از واقعیت نیست. چند ماهی است که چین مبادرت به خرید طلا در بازار های جهانی کرده است و پیش بینی می شود که افزایش تقاضا برای خرید آن سبب افزایش قیمت از هر اونس 1200 دلار کنونی به 1450 دلار در پایان سال 2014 شود. این خود به اندازه کافی دلیل موجهی برای صنف مقتدر طلافروش کشور فراهم می آورد که کف قیمت سکه را نیز از بالغ بر 800 هزار تومان کنونی به 1میلیون 200 هزار تومان تا 1 میلیون و 300 هزار تومان برگرداند.

این پیش بینی ها تنها در صورت اجرای بودجه سال 1393 و نیز تداوم سیاست های کنونی و همین وضعیت کژدار و مریز تحریم هاست. طبیعی است که تغییر این سیاست ها می تواند به پیش بینی های متفاوتی از قیمت های ارز و طلا منجر شود.   

3535

 
کلید واژه ها: دلار -
جمعه 8 فروردين 1393برچسب:دلار, بازار, سرخسی ها, :: 17:52 :: نويسنده : ذوالفقاری




کد خبر: 76041تاریخ: 1393/1/3 12:59
واکنش لاریجانی به اظهار نظر برخی مسئولین درباره پرداخت یارانه به مردم/عموم مردم متوسط‌الحال هستند
 
واکنش لاریجانی به اظهار نظر برخی مسئولین درباره پرداخت یارانه به مردم/عموم مردم متوسط‌الحال هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی از اظهارات مسئولان درباره چگونگی سازوکار پرداخت یارانه‌ در فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها واکنش نشان داد.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از خبر آنلاین،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به این که کلیت مجلس علاقمند به همکاری با دولت است گفت: نمایندگان مجلس هم مثل جامعه آرای متفاوتی دارند. همان‌طور که در ابتدای کار حرف‌هایی از سوی افرادی در حاشیه دولت زده می‌شد که یک مقدار نامناسب بود. گاهی در مجلس هم حرف‌هایی زده شد که تلقی دیگری از آن می‌شود داشت. ولی فکر می ‌کنم به مرور به یک اطمینان در این باره می‌رسیم.

او با اشاره به اظهارنظرهای برخی از مسئولان درباره چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: درباره هدفمندی اظهاراتی از سوی برخی مسئولان دیدم مثل این که افراد باید بگویند یارانه می‌خواهیم یا اگر اطلاعات اشتباه بدهند با ابزار مختلف زندگی‌شان را بررسی می‌کنیم .

لاریجانی تاکید کرد: من فکر می‌کنم این حرف درستی نیست و به قواره دولت هم نمی ‌خورد که این طوری حرف بزند این که بگویید ما فقط به فقرا می‌خواهیم کمک کنیم ، حرف نادرستی است . فقرا ممکن است یک دهک باشند اما عموم مردم متوسط‌الحال هستند که آبرومند زندگی می‌کنند.دلیلی ندارد که این‌ها هم شکل فقیرانه به خود بگیرند تا یارانه دریافت کنند.کسی که یک میلیون تومان درآمد دارد یارانه برایش موضوعیت دارد و لزومی ندارد که با عنوان فقیر یا ندار یارانه بگیرد. این الفاظ را نباید به کار ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: خیلی از افرادجامعه هستند که نیازمند یارانه هستند ولی شکل زندگی‌شان هم این طور نیست که بگویند ندار هستیم. نباید حتما یک مارک نداری به آن‌ها بزنیم تا یارانه بدهیم . یا آن وجه دیگری که گفته شده زندگی‌های مردم را بررسی می‌کنیم. نباید این اتفاق بیفتد.

علی لاریجانی گفت: مردم باید آرامش داشته باشند. نباید مردم را نگران کنیم. من فکر می‌کنم دولت صادقانه با مردم صحبت کند و بگوید منابع ما محدود است و هر کسی که نیاز ندارد منصرف شود. این طوری شاید تعدادی انصراف بدهند.

انتهای پیام/

دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:لاریجانی, یارانه ها , سرخسی ها, :: 19:55 :: نويسنده : ذوالفقاری
printlogo


کد خبر: 75176تاریخ: 1392/12/28 13:15
بسته جامع هدفمندی یارانه ها تدوین شد/ آخرین هماهنگی‌ها برای اجرای ناگهانی فاز دوم هدفمندی
 
بسته جامع هدفمندی یارانه ها تدوین شد/ آخرین هماهنگی‌ها برای اجرای ناگهانی فاز دوم هدفمندی
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها گفت:‌ مصمم هستیم هرچه زودتر سازوکارها و دستورالعمل‌های لازم را نهایی کرده و با اختصاص دقیق منابع، در مرحله دوم طرح هدفمندی برخی از فرایند های نادرست گذشته را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، اسحاق اسحاق جهانگیری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها با بیان اینکه دولت در تلاش است مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۹۳، طرح هدفمندی را به بهترین شکل ممکن به اجرا درآورد، از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست ضمن هماهنگی با دستگاه های اجرایی کشور، همه مسائل، جزئیات و ملزومات آئین‌نامه اجرایی طرح را در اسرع وقت نهایی کند تا برای تصمیم گیری نهایی در جلسه هیات وزیران مطرح شود.


معاون اول رئیس جمهور همچنین امنیت غذایی، بهبود خدمات سلامت و درمان برای مردم و کمک به حل بحران های محیط زیستی را از مهمترین اهداف و دستاوردهای اجرای این مرحله از هدفمندی یارانه ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای مناسب این مرحله ، شاهد رضایت و بهبود وضعیت مردم در بخش‌های مختلف باشیم.

شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگروه ها و جلسات کارشناسی متعدد، گزارشی از اقدامات و برنامه های تهیه شده برای اصلاح و بهینه سازی حوزه های حمل و نقل، بهداشت و درمان ، بیمه، بنگاه های تولیدی ، تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار ارایه کرد و از تدوین یک بسته جامع برای مجموعه اقداماتی که باید برای اجرای طرح هدفمندی انجام شود، خبر داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین در خصوص سایت رفاهی (سایت مربوط به ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه) توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تدابیر لازم برای تکمیل زیرساختها و کارآمدی مسائل فنی این سایت پیش بینی شده و سایت از آمادگی و امکانات خوبی برای اجرا برخوردار است.

در این جلسه پیش نویس آیین نامه بند "و" تبصره ۲۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از تبادل نظر و گفتگوهای کارشناسی، مقرر شد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در اسرع وقت این آیین نامه و دستورالعمل اجرایی آن را نهایی کرده و در جلسه هیات دولت ارایه دهد.

فرم ثبت نامه متقاضیان دریافت یارانه و جزئیات برنامه ستاد تنظیم بازار از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد و پس از بررسی در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

انتهای پیام


لینک مطلب: http://dana.ir/News/75176.html
Page Generated in 0.0054 sec
پنج شنبه 29 اسفند 1392برچسب:هدف مندی , یارانه ها مرحله دوم, سرخسی ها, :: 17:20 :: نويسنده : ذوالفقاری

سرخس امتیازات بیشتر از برخی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری جهان دارد

مشهد - ایرنا - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: امتیازات و مزیتهای این منطقه نه تنها از 64 منطقه ویژه اقتصادی و تعدادی مناطق آزاد کشور بلکه از برخی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری جهان نیز بیشتر است.

 

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، ˈمحمد مهدی مروج الشریعهˈ افزود: هم اکنون 71 منطقه ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در کشور وجود دارد که هفت منطقه آزاد و باقی مناطق ویژه است.

وی بیان کرد: دلیل برتری منطقه ویژه اقتصادی سرخس نسبت به سایر مناطق وجود فرودگاه بین المللی با مرز هوایی رده بندی و تایید شده است.

وی افزود: فرودگاه بین المللی سرخس در رده چهارم سازمان ایکائو قرار دارد و امکان پرواز طی یک ساعت و نیم تا یک ساعت و 45 دقیقه تا دورترین نقطه در کشورهای آسیای میانه در آن وجود دارد.

او اظهار داشت: وجود بخشی از ریل عریض آسیای میانه به نام ریل دوستی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس مزیت دوم آن نسبت به سایر مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری می باشد.

وی افزود: در ایران تنها سرخس و ارس دو نقطه ای هستند که ریل عریض از آن عبور می کند و اکنون 31 کیلومتر ریل گذاری عریض کشورهای آسیای میانه با سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با این ریل می توان تا منتهی الیه کشورهایی مانند شمال قفقاز، سیبری، اوکراین، روسیه و تا غرب چین ارتباط داشت.

مروج الشریعه افزود: هم اکنون سرمایه گذارانی از شرکتهای حمل و نقل کشور کره متقاضی ورود به این عرصه برای سرمایه گذاری هستند و تمایل دارند بخشی از کالاها را از این کشور به سوی شرق چین با راه آهن سراسری منتقل کنند.

وی با اشاره به وجود منابع انرژی نفت و گاز در سرخس گفت: وجود پالایشگاه خانگیران با ظرفیت 60 میلیون متر مکعب در روز که نیاز شش استان را تامین می کند، ظرفیت مهمی است که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: وجود نیروگاه 550 مگاواتی در حال ساخت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس که هم اکنون دو واحد 25 مگاواتی آن در حال اتمام است و به زودی وارد مدار مصرف می شود مزیت دیگری است که این منطقه از آن برخوردار است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این منطقه با حجم سرمایه گذاری انجام شده و قابل توجه دارای زیرساخت های منحصر به فرددر آینده نزدیک قطب تجارت و ترانزیت کالا در شرق کشور می شود.

مروج الشریعه افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس قابلیت تبدیل به یکی از مراکز پر توان در ارتقای سطح مبادلات تجاری و درآمدزایی برای کشور را دارد.

وی با اشاره به امتیازات موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با توجه ویژه ای که دولت به توانمندی های این منطقه دارد به زودی با حمایت دولت و همیاری آستان قدس رضوی تحولی اساسی در این منطقه شکل می گیرد./1

7489 /664

 

 
انتهای پیام /* 
 
پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:سرخس , منطقه ویژه اقتصادی, :: 21:47 :: نويسنده : ذوالفقاری

محمد رضا باهنرمشروح/ باهنر در نشست خبری:

نامشروع خواندن دولت‌ قبل قطعاً ادامه فتنه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه نامشروع اعلام کردن دولت گذشته قطعاً ادامه فتنه است، گفت: نامشروع خواندن دولت‌ گذشته کوبیدن به طبل فتنه‌گران است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنجشنبه در نشست خبری که در دفتر مرکزی جامعه اسلامی مهندسی برگزار شد، با بیان اینکه پیشاپیش حلول سال نو را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سال 93 پربرکت‌تر از سال‌های قبل برای نظام و انقلاب باشد، گفت: در سال جدید دولت باید قدم‌های مثبتی را در جهت حل مشکلات موجود بردارد و با اقتصاد مقاومتی نیز حرکت جدی داشته باشیم.

وی 22 اسفند را که به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، گرامی داشت و افزود: هرچه انقلاب دارد، مدیون خون شهداست بنابراین باید این دین را در ذهن داشته باشیم و از خدا بخواهیم طوری قدم برداریم که روح شهدا و در راس آن حضرت امام(ره) از ما راضی باشد.

رئیس  بقیه در ادامه مطلب

اخبار مرتبط



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:جبهه پیروان خط امام و رهبری, باهنر , سرخس, :: 21:13 :: نويسنده : ذوالفقاری

 

کد خبر: 72367تاریخ: 1392/12/21 11:47
کاش به قربانیان ترور در ایران هم سر می‌زدید/ روز زن در ایران با اروپا فرق دارد
نامه فراکسیون زنان مجلس به اشتون
کاش به قربانیان ترور در ایران هم سر می‌زدید/ روز زن در ایران با اروپا فرق دارد
رییس فراکسیون زنان طی نامه‌ای به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدار وی با برخی فعالان سیاسی انتقاد کرده است.

 

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، فاطمه آلیا رییس فراکسیون زنان طی نامه‌ای به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدار وی با برخی فعالان سیاسی انتقاد کرده که این نامه به شرح زیر است:

  متن نامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:نامه فراکسیون زنان مجلس به اشتون, سرخسی ها, :: 15:35 :: نويسنده : ذوالفقاری

بیانیه نمایندگان به دیدار جنجالی اشتون

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای بررسی ملاقات اشتون با عوامل فتنه در این کمیسیون خبر داد.
 سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیان جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: عکس‌العمل تند و شدید اعضای کمیسیون به اقدام خارج از عرف دیپلماتیک اشتون مبنی و ملاقات با برخی عوامل فتنه و مسئله‌دار آغازگر جلسه امروز بود. اعضای کمیسیون ضمن محکوم کردن شدید اقدام مذکور، خواستار پاسخگویی وزارت خارجه شد. وی افزود: کمیسیون نسبت به عدم توجه وزارت خارجه به تذکر قبلی کمیسیون مبنی بر مراقبت مسئولان و جلوگیری از تکرار اتفاق در سفر هیأت پارلمانی اروپا رخ داد به شدت اعتراض داد. کمیسیون بعد از موضوع ملاقات با فتنه‌گران در سفارت یونان، تذکرات لازم را به وزارت خارجه داده بود و پیشنهاداتی را هم ارائه کرده بود.

 متن بیانیه در ادامه مطلب
 


ادامه مطلب ...
سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:اشتون, سرخسی ها, :: 20:20 :: نويسنده : ذوالفقاری
تبیین «مؤلفه‌ها»، «ضرورت‌ها» و «الزامات تحقق» اقتصاد مقاومتی در جمع مسئولان دستگاه‌های مختلف کشور:
اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است/نظام اسلامی رونق اقتصادی بدون عدالت اجتماعی را قبول ندارد/ وضع طبقات محروم در هرگونه پیشرفت اقتصادی باید بهبود یابد
 
شفاف: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در جمع صدها نفر از مسئولان دستگاههای مختلف، فعالان اقتصادی و مدیران مراکز «علمی، رسانه ای، نظارتی»، با تبیین «مؤلفه های سیاستهای اقتصاد مقاومتی، عوامل و انگیزه های تدوین این سیاستها و الزامات و انتظاراتی که در این زمینه از مسئولین وجود دارد» تأکید کردند: «عزم جدی مسئولان»، «تبدیل سیاستها به برنامه های زمان بندی شده اجرایی»، «نظارت دقیق»، «رفع موانع حضور فعالان و مردم در عرصه اقتصادی» و «گفتمان سازی»، این امکان را فراهم می کند که ثمرات شیرین و ملموس این الگوی بومی و علمی، در مدت مناسب در زندگی مردم جلوه گر شود.
 بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:اقتصاد مقاومتی , سرخسی ها, :: 20:14 :: نويسنده : ذوالفقاری


علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی شد

14 اسفند 1392 ساعت 10:54

گروه سياسي:​ 
با موافقت هیأت وزیران، «علیرضا رشیدیان» به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.


به گزارش ایسنا، در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) هیأت دولت که به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، «علیرضا رشیدیان» به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

رشیدیان در چند سال اخیر بعنوان مدیر کل اطلاعات استان، معاون وزیر اطلاعات فعالیت و مدتی در بیت رهبری حضور داشته است.

پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:علیرضا رشید, استاندار, خراسان رضوی, :: 12:58 :: نويسنده : ذوالفقاری
گزارش تحلیلی شفاف
جایگاه باز خواست از مسئولان در مدیریت جهادی کجاست؟
 
شفاف: اگر بخواهیم سیاست را در دوجه تدبیر اداره امور به عنوان جنبه ایجابی و مثبت آن و تنبیه و بازخواست به عنوان وجه سلبی و بازدارنده مورد توجه قرار دهیم الگوی مدیریت جهادی  نیز از در کنار وجوه ایجابی و مثبت دارای جنبه های بازدارنده و سلبی نیز می باشد.
 
در 
 بفیه در ادامه مطلب
 


ادامه مطلب ...
دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:مدیریت جهادی, :: 1:51 :: نويسنده : ذوالفقاری
 



کد خبر: 66990تاریخ: 1392/12/10 08:38
اقتصاد کشور از لیبرال ها هم لیبرال تر شده است/ شهرداری ها باید مانع ورود تجمل‌گرایی به شهر شوند
رزاقی در گفت‌وگوی تفصیلی با دانا:
اقتصاد کشور از لیبرال ها هم لیبرال تر شده است/ شهرداری ها باید مانع ورود تجمل‌گرایی به شهر شوند
استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: همه شاهد بودند که دولت برای توافقنامه و مذاکرات چقدر وقت گذاشت که تحریم ها رفع شود که اگر بر فرض هم این تحریم ها رفع می شد که نشد باز هم در اقتصاد کشور و مشکلات آن اتفاقی نمی افتاد.

 

حماسه اقتصادی با رویکرد دولت یازدهم محقق نمی شود

 

اقتصاد کشور از لیبرال ها هم لیبرال تر شده است

 

اندیشه های لیبرالی در جامعه ما غالب شده است

 

شهرداری ها بی‌قانون ترین رفتار را دارند/ شهرداری ها باید مانع ورود تجمل‌گرایی به شهر شوند

بقیه در ادامه مطلب

 

 

لینک مطلب: http://dana.ir/News/66990.html


ادامه مطلب ...
شنبه 10 اسفند 1392برچسب:رزاقی, اقتصاد, لیبرال, :: 16:17 :: نويسنده : ذوالفقاری

قالیباف: ۶ ساله چالش آلودگی هوا حل می‌شود

 
شهردار تهران گفت: قول می‌دهم تا ۶ سال آینده بر مشکل آلودگی هوا فائق خواهیم آمد، به طوری که تعداد روزهایی که هوای تهران سالم خواهد بود را به دو برابر خواهیم رساند.
بفیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, :: 15:25 :: نويسنده : ذوالفقاری
دولت، توسعه مناطق آزاد را بدون توسعه جامعه محلی نمی پذیرد/ جزئیات تازه پل بزرگ خلیج فارس
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد با تاکید بر توسعه جامعه محلی در کنار مناطق آزاد گفت: دولت توسعه مناطق آزاد را بدون توسعه جامعه محلی نمی پذیرد.
 

 

 بقیه در ادامه مطلب 
 
 
 
کد خبر: 2245401 
 
 
تاریخ مخابره :۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۱:۰۶


ادامه مطلب ...
جمعه 9 اسفند 1392برچسب:مناطقآزاد, ترکان, :: 1:47 :: نويسنده : ذوالفقاری
جزئیات طرح جدید دولت برای فازدوم هدفمندی/ جلوی توزیع بی‌حساب پول را می‌گیریم
سخنگوی دولت با اعلام اینکه در سال آینده 11 هزار و 300 میلیاردتومان از خزانه برداشت می شود گفت: در موضوع هدفمندی، به دنبال توزیع بی هدف، بی حساب و به قصد خیر پول در بین مردم نیستیم.
 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما با اشاره به اینکه در بهمن ماه سال جاری نرخ تورم نقطه به نقطه به 22 درصد رسیده است گفت: در دی ماه نیز نرخ تورم نقطه به نقطه 27 درصد بود که خوشبختانه کاهش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تاکید بر این نکته که کاهش نرخ تورم برای تیم اقتصادی رئیس‌ جمهور امیدبخش است اظهارداشت: خوشبختانه دولت در 6 ماه گذشته توانست به انضباط مالی خوبی دست پیدا کند. 

نوبخت با بیان اینکه 5.5 واحد درصد طی ماه‌های دی تا بهمن شاهد کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه بودیم خاطرنشان کرد: نرخ تورم 12 ماهه در دی‌ماه 35 درصد بود به گونه‌ای که در بهمن‌ماه این میزان به 33.7 درصد تقلیل یافت.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توانست قبل از 6 ماه کاری نرخ تورم کشور را کاهش دهد افزود: تقلیل نرخ تورم به معنای تقلیل قیمت‌ها نیست، البته انشاءالله شاهد نزول قیمت‌ها نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه همه خدمتگزاران مردم در دولت تدبیر و امید در جهت ایجاد و رفاه و رضایت مردم اقدام می‌کنند تصریح کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بلافاصله شروع به انجام کارها در اینباره کردیم و تا پایان سال نقشه راه دولت برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی اعلام خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه نقشه راه و ضوابط اجرایی را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: در اسفندماه روابط اجرایی و نقشه راه از سوی دولت برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را اعلام خواهیم کرد. سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی نسخه دیگری برای اقتصاد ایران نیست بیان داشت: سیاست اقتصاد مقاومتی سند متفاوتی از اسناد فرادستی موجود نیست.

این عضو کابینه تدبیر و امید گفت: قرار است ایران در افق 1404 به قدرت اقتصادی اول در منطقه از نظر علم و فناوری برسد. در 9 سال گذشته شرایطی بر اقتصاد ایران گذشت که متاسفانه ما را در دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز توسعه عقب انداخت.

وی تاکید کرد: اگر این رشد در سند چشم‌انداز 20 ساله حدود 8 درصد به صورت سالیانه در نظر گرفته شده باشد، اکنون این رقم باید به 11 درصد برسد. سالانه باید 150 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا نرخ رشد اقتصادی به جای 12.5 درصد به 14 درصد برسد.

نوبخت اظهارداشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از دو بخش تشکیل شده به گونه‌ای که بخش اول شامل 24 سیاست است که از سوی مقام معظم رهبری مورد ابلاغ قرار گرفته است. از این 24 سیاست، 12 سیاست مربوط به چگونگی شتاب بیشتر گرفتن در اقتصاد است گفت: این 12 سیاست به ما کمک خواهد کرد تا به اهداف مورد نظرمان در افق 1404 دست یابیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ساز و کا‌ر‌های اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را در نظر گرفته است ادامه داد: در اسفندماه ساز و کار‌های اجرای سیاست و اقتصاد مقاومتی از سوی این معاونت اعلام خواهد شد.

این عضو کابینه تدبیر و امید گفت: ما نیازمند منابع ارزی هستیم به گونه‌ای که هر ساله 150 میلیارد دلار منابع لازم داریم تا سرمایه‌گذاری جدید صورت بگیرد. دولت تدبیر و امید درصدد است از رهنمود‌های مقام معظم رهبری استفاده کند تا بتوانیم روابط خوبی را با دنیا برقرار سازیم.

نوبخت با اشاره به اینکه آئین نامه اجرایی بودجه 93 که قرار بود از اول فروردین اجرایی شود از هم اکنون اجرا کرده ایم بیان داشت: باید اقتصاد شفاف و غیرفاسدی داشته باشیم. سال گذشته 28 درصد از منابع نفتی به صندوق توسعه ملی انتقال یافت.

وی تاکید کرد: اگر دولت فقط به دنبال پول باشد که سهام خود را بفروشد تا پول را تامین کند، تساهل کرده است. دولت تسهیلات لازم را فراهم کرده تا مردم بتواند در عرصه اقتصادی ورود پیدا کند.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه متاسفانه رشد تولید در 6 ماهه گذشته منفی 2 درصد بوده است گفت: باید با منطق و استدلال الگوی مصرف را نهادینه کنیم به گونه ای که رسانه ملی در راستای بهینه کردن الگوی مصرف بسیار اثر گذار خواهد بود.

نوبخت در خصوص قانون هدفمندکردن یارانه‌ها افزود: دولت به جای اینکه منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را بی هدف میان مردم تقسیم کند، تصمیم دارد که این درآمد‌ها را در جامعه به صورت هدفمند مصرف کند.

وی گفت: در قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده قیمت حامل های انرژی با قیمت منطقی فاصله زیادی دارد، پس باید به دنبال منطقی کردن قیمت ها باشیم. نوبخت با بیان اینکه دولت در سال 93 به میزان 11 هزار و 300 میلیاردتومان از خزانه برداشت خواهد کرد ادامه داد: دولت مصمم است یارانه‌ها را به خانواده های نیازمند متقاضی اختصاص بدهد و حداقل 10 هزار میلیارد تومان را در حوزه تولید مصرف کند.

سخنگوی دولت با اعلام این موضوع که دولت به قصد خیر بی حساب و کتاب پول توزیع نخواهد کرد گفت: مردم 70 درصد هزینه بیمارستان ها را تقبل می‌کنند و 30 درصد مابقی را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند که این موضوع انصاف نیست.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 800 میلیارد تومان باید به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده شود گفت: متاسفانه 5 تا 6 میلیون نفر از مردم دفترچه بیمه ندارند.

 
 
 
 
کد خبر: 2245581 
 
 
تاریخ مخابره :۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۴:۱۴
جمعه 9 اسفند 1392برچسب:هدف مندی یارانه ها, ِ نوبخت, :: 1:32 :: نويسنده : ذوالفقاری

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 39 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 55618
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1